يهوديان صهيونيست و دولت صهيونيستي را در شمار دولتهاي سكولار ميدانيم كه مرجع نهاييشان اصل داروينسم اجتماعي است. در دولتهاي سكولار به دليل نبود معيارهاي اخلاقي، انساني و ديني، نسبيگرايي در اخلاق رواج دارد. عدم پذيرفتن مطلقگرايي در اخلاق سبب بيبند و باري اخلاقي در زواياي مختلف اين قسم دولتها شده است.
رژيم اشغالگر اسرائيل نيز به عنوان يك دولت سكولار مستثني از اين بيبند و باريها نيست. آنچه كه در مورد دولتمردان يهود و همچنين بنيانگذاران صهيونيسم قابل توجه است اين است كه آنان افرادي مذهبي نيستند و گرايشات شديد ديني ندارند بلكه اغلب افرادي هستند ليبرال و اعتقادات مذهبي در شيوه و رفتار آنان تأثيرگذار نيست. از اين رو است كه هرتزل (Theodor Herzl) كه وي را پدر صهيونيسم و بنيانگذار آن ميدانند فردي متدين به دين يهود نبود. يهود در دين خود پايبندي به اخلاق را بسيار ضروري نميداند. اگرچه در 10 فرمان، موسي (ع) از سوي خداوند، به قوم بنياسرائيل فرموده است: دزدي مكن، قتل مكن، زنا مكن، دروغ مگو، چشم طمع به مال و ناموس ديگران نداشته باش و ...
اما همين يهود كه اينان را از موسي (ع) نقل ميكنند در كتاب مقدس هيچگونه قداستي براي پيامبران خود قائل نشدهاند، از موسي و سليمان و داود (ع) كه جزء بزرگترين و مهمترين رسولان يهوديت هستند، انحرافات اخلاقي بسياري را نيز نقل ميكنند.
وجود اين انحرافات در زواياي مختلف زندگي اين ملت ديده ميشود و سابقهاي تاريخي دارد! به راستي تعريفي كه قرآن از اخلاق و فساد يهود ارائه ميدهد در مورد آنان كافي است. در حالي كه پيامبران و صالحان آنان كساني ديگر بودند. پيامبران آنان برترين انسانها هستند و درست نيست كه به آنان بيادبي شود و روايات تحريف شده اسرائيليها را دنبال كرد كه علاوه بر انبيا نسبت به خداوند نيز اسائه ادب كردهاند.
به عنوان مثال در تورات تحريف شده و تلمود آمده كه « خداوند بلند مرتبه در هر روز سه ساعت با ماهيها بازي ميكند و به خاطر نابود شدن هيكل آنقدر گريه كرده كه كوچك شده و از آسمان هفتم به چهارم رسيده است و طوفانها همه در اثر اشك خداوند است كه به خاطر پشيماني به دريا ميريزد.» افزون بر اينها قرآن نيز ادعاهاي يهود را كه گفتند: «كلما اوقدوا نارا للحرب اطفاها الله و يسعون فيالارض فسادا والله لا يحبالمفسدين: هر زمان آتش جنگي افروختند، خداوند آن را خاموش ساخت؛ و براي فساد در زمين، تلاش ميكنند؛ و خداوند، مفسدان را دوست ندارد (آيه 64 سوره مائده) و آيه «لقد سمعالله قولالذين قالوا انالله فقير و نحن اغنياء: خداوند، سخن آنها را كه گفتند: «خدا فقير است، و ما بينيازيم، شنيد.» (آيه 181 سورۀ آل عمران) ذكر كرده است.
اينان همچنين حضرت يعقوب (ع) را به سرقت بت طلايي از پدرش متهم ميكنند و ميگويند كه ايشان در نزديكي نابلس با خدا كشتي گرفته و به همين خاطر اسرائيل نام گرفته است و ايشان را به دادن رشوه به برادرش، فريب دادن پدرش، سكوت در برابر زناي دخترانش و شريك قائل شدن براي خداوند متهم ميكنند. يهوديان چنين اتهاماتي را نيز به ساير پيامبران نسبت ميدهند.
يهودا كه از فرزندان اسحاق (ع) و يكي از اسباط دوازدهگانه بنياسرائيل ميباشد و در دين يهود احترام و بزرگي خاصي براي وي قائل هستند طبق گفتۀ كتاب مقدس با عروس خود تامار (همسر اونان) زنا ميكند. (سفر آفرينش ـ 38)
جامعه اسرائيل به گفته آمنون روبنشتاين « بيش از هر جامعه ديگري در جريانهاي جهاني حل شد و هيچ نوع انحراف جنسي در جهان نيست كه در اين جامعه رواج نداشته باشد يك خاخام يهودي بر اين اعتقاد است كه در گذشته تل آويو مركز تجمع سكولارها بوده و قدس پايتخت يهوديان متدين؛ اما اكنون ديگر فرقي ميان تل آويو و قدس وجود ندارد.»
اتكاي دولت اسرائيل به جهانگردي و آسيبهاي وارد شده به جامعۀ ميزبان كه موجب رواج انحرافات اخلاقي در اين جامعه شده است، و نيز نقش سياستهاي اقتصادي ليكود در اوايل دهه 80 كه دولت اسرائيل را تشويق به واردات كالاهاي مصرفي كرد و سياستي همچون سياست درهاي باز مصر پيش گرفت كه اين مسأله در نهايت باعث افزايش استفاده از كالاهاي مصرفي و به تبع آن تأثيرات مخرب اجتماعي آن شد، از عوامل رواج فساد اخلاقي در اسرائيل است.
از جمله فسادهاي رايج در دولت اسرائيل بيبند و باري جنسي و نيز هم جنسگرايي است. عليرقم ممنوعيت و حرام شمرده شدن همجنسبازي در تورات (ويژه مردان) و نيز در تلمود (مردان و زنان) و جلوگيري يهوديت از همجنسبازي و نيز تلاش خاخامهاي يهودي براي دور كردن اين افراد از مخالفتهاي ديني؛ به دليل گرايش كنوني يهوديت به سكولار و به تبع آن نسبيگراي اخلاقي، گرايش به همجنسبازي و ساير فسادهاي اخلاقي در بين اين دولت رواج يافته است.
افيگيل مور استاد آكادمي «تل حاوي» در اسرائيل، با انجام پژوهشي با عنوان خشونت جنسي نسبت به زنان اسرائيلي اعلام داشته است 7/20 درصد از زنان اسرائيلي مقيم سرزمين اشغالي سال 1948 مورد تجاوز جنسي قرار گرفتهاند. وي با مطالعه در خصوص 200 تن از زنان يهودي بين سنين 15 تا 50 سال، به اين نتيجه رسيده است كه 75 درصد از آنان از سوي دوستان و آشنايان و يا بستگان مورد تجاوز قرار گرفته و 25 درصد نيز قرباني جنسي از سوي افراد ناآَشنا بودهاند.
براساس اين گزارش، افيگيل مور تأكيد كرده است كه آمار تجاوز جنسي و حمله جنسي به زنان در اسرائيل تقريباً مانند كشورهاي غربي است چنانكه در كانادا اين آمار 3/38 درصد و در آمريكا 36 درصد است.
از جمله صفاتي كه معرف يهوديان در ميان تمام مردم جهان است عبارتند از: پست شمردن ملل غيريهودي، مخفيكاري، خيانت، رباخواري، زراندوزي و فساد.
اين رذايل اخلاقي يهوديان همواره باعث شده است تا ملل مختلف غير يهودي در قياس با پيروان ساير اديان، نسبت به يهوديان ديدگاه متفاوتتري داشته باشند.
در فرانسه در فاصله سالهاي 1306 تا 1349 م در سه نوبت يهوديان اخراج گرديدند و در اسپانيا نيز با به قدرت رسيدن مسيحيان در سال 1483 م دستور اخراج يهوديان صادر گرديد. چنان كه از مطالعه تاريخ برميآيد، مردم و دولتها چنان از دست اقدامات يهوديان به ستوه ميآمدهاند كه اخراج يا اقدام بر عليه يهوديان را فسادستيزي و نه يهودستيزي ميدانستند.
وجود اين ميزان انحراف و فساد در ميان ملت نامشروع اسرائيل، سبب بروز بياعتمادي و نگراني در ميان مردم صهيونيست شده است. نتايج يك نظرسنجي در سرزمينهاي اشغالي فلسطين (اسرائيل) نشان ميدهد 85 درصد از صهيونيستها، فساد را ويژگي بارز سران رژيم صهيونيستي ميدانند. اين نظرسنجي را مؤسسه «داحف» متعلق به يك شبكه تلويزيوني وابسته به مجلس رژيم صهيونيستي (كنسيت) از ميان 300 نفر از اقشار مختلف جامعه اسرائيليها انجام داده و طي آن، 71 درصد از پاسخگويان اظهار داشتهاند كه پديده فساد در ميان سران اسرائيل، به فساد مردم منجر ميشود. رسواييهاي سياسي، اخلاقي و مالي مقامهاي رژيم صهيونيستي باعث سقوط جايگاه آنان ميان اسرائيليها شده است. بروز چنين مسايلي باعث شده تا ساكنان سرزمينهاي اشغالي روزبهروز نسبت به سران رژيم صهيونيستي بدبينتر شوند و حتي به فكر مهاجرت از اين سرزمينها و انتقال به كشورهاي اروپايي و آمريكايي باشند.
فساد اخلاقي و رسوايي سياسي موشه كتساو (Moshe Katsav) رييس اين رژيم نيز بحث جنجالي و داغ در داخل و خارج از اسراييل بود. كتساو 61 ساله به اتهام سوءاستفاده جنسي از كارمندان زن دفتر كار خود براي سه ماه از سمت خود معلق شده است. كتساو تنها نمونهاي از جلوۀ اين انحرافات در رژيم كنوني اسرائيل است.
در آخر، باز هم با تكيه بر آيۀ شريفه « و لتجدن اشدالناس عداوۀ للذين آمنوا اليهود و الذين اشركوا: به طور مسلم، دشمنترين مردم نسبت به مؤمنان را، يهود و مشركان خواهي يافت ...» (آيه 82 سوره مائده) تأكيد ميكنيم كه شناختن دشمن مسلّم امري است واجب بر تكتك ما.