تاريخ انتشار: 27 ارديبهشت 1391 ساعت 14:39:49
نقطه شروع فسادبزرگ بانکی کجا بود؟

یکی از متهمان پرونده فساد بزرگ مالی با بیان این که استارت فساد مالی از پروژه دو طبقه کردن رامسر زده شد، گفت: وقتی «الف.م» پشت یک پروژه بود دیگر نیازی به مناقصه نداشت. من جریان انحرافی را بسیار قوی می‌دیدم.

 به گزارش مشرق ،زوایای پنهان پرونده فساد بزرگ مالی اخیر روز به روز در حال روشن شدن است و یکی از این روشنگری ها را می توان در سند مربوط به دو طبقه کردن مسیر رامسر مشاهده کرد .

 در این سند که مربوط به مذاکرات اولیه قرارداد واگذاری اجرای طبقاتی کردن مسیر جاده ای حد فاصل شهرستان رامسر به نور به طول ۱۲۰ کیلومتر می باشد ، امضای آقایان مدیر عامل تراورس،وزیر راه و معاونان وی دیده می شود.

 وجود امضای وزیر برای اجرای پروژه ای که کمترین توجیه اقتصادی را ندارد ،از نکات برجسته این سند است که امید است روزی جناب آقای نیکزاد با شجاعت اعلام کند دو طبقه کردن مسیر رامسر آن هم به طول ۱۲۰ کیلومتر چه توجیه فنی و اقتصادی داشته است.

 

پروژه ای که برای عدم اجرای آن نیاز نیست تا تسلطی به نرم افزارهای مالی داشت و یا نیازی نیست که واحدهای مهندسی در دانشگاه های کشور پاس کرد.فقط کافی است نگاهی به نقشه کرد.

 

نقل قول یکی از متهمان فساد بزرگ بانکی در خصوص این پروژه جالب توجه است” اصرار بر ساخت این آزاد‌راه بدون توجیه اقتصادی در شرایطی که راه‌های روستایی آسفالت نشده‌ بسیاری وجود دارد، جای تأمل دارد.”

 

به نظر می رسد آقای وزیر که در مسکن مهر خودنمایی می کند به خوبی آگاهی دارند که با پول دو طبقه کردن مسیر جاده ای حد فاصل شهرستان رامسر به نور چند صد هزار مسکن مهر می توان در کشور افتتاح کرد.

 

از نکات قابل توجه در این زمینه ،واگذاری غول فولاد سازی کشور به آریا در ازای اجرای این طرح بوده است و بر اساس دستورات صادره قرار بوده تا ۵۰٫۵ درصد سهام شرکت فولاد سازی خوزستان به گروه آریا واگذار شود.

 

استارت فساد مالی از این جا زده شد!

 

((الف – گ)) در هشتمین جلسه دادگاه با بیان این که استارت فساد مالی از پروژه دو طبقه کردن رامسر زده شد گفت: وقتی «الف.م» پشت یک پروژه بود دیگر نیازی به مناقصه نداشت. وی در ادامه گفت : من جریان انحرافی را بسیار قوی می‌دیدم. در این پرونده ۴۰ میلیارد تومان اصلا معلوم نبود قرار است به چه کسی داده شود.

 

حال با توجه به اظهارات متهمان جا دارد آقای نیکزاد به این پرسش ها جواب دهند که با چه توجیهی این سند را امضاء کردند و آیا طبقاتی نمودن این جاده این قدر اهمیت داشت که سهام و به دنبال آن مدیریت یکی از بزرگترین شرکت ها فولاد سازی را به یکی از شرکت های زیر مجموعه آریا واگذار نمایند که با این واگذاری راه را برای ادامه تخلفات این فاسد اقتصادی بزرگ باز نمایند .

 

در پایان خوب است به وزیر محترم راه یادآوری کنیم که مراقب باشید آریایی دیگر از وزرات راه بیرون نیاید. پیشنهاد ما به شما این است که حداقل یک بار گزارش های رسانه ها در رابطه با ابهامات مزایده های بندر شهید رجایی و بندر امام (ره) را نگاه کنید.

 

** با تشكر از ارسال كننده : جناب آقاي علمدار **

 

   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=17398
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.