تاريخ انتشار: 11 مرداد 1390 ساعت 14:02:51
ماه مبارک رمضان درصحیفه سجادیه(ع)

صحیفه سجادیه که به عنوان زبور آل محمد(ص) شناخته می شود، در برگیرنده پنجاه و چهار دعاست که هر یک از این دعاها حاوی مسائل عالی تربیتی در زمینه های فرد، خانواده و اجتماع است. یکی از دعاهایی که توسط امام سجاد(ع) بیان شده است، دعای آن حضرت به وقت رسیدن ماه رمضان است.
امام(ع) در این دعا به این نکته لطیف اشاره می کنند که یکی از راه های احسان خداوند به بندگانش، ماه رمضان است. آن گاه حضرت(ع) این ماه را این گونه توصیف می کند: ماه مبارک رمضان، ماه روزه، ماه اسلام، ماه طهارت، ماه آزمایش، ماه قیام و ماهی که در آن قرآن نازل شده است می باشد.
بنابراین از توصیفات حضرت امام زین العابدین(ع) آشکار می شود که این ماه که ماه خداست، از جهاتی، برتری خاصی نسبت به سایر ماه ها دارد و فضیلت آن نیز به سبب این است که در این ماه، انسان ها از حیث روحی و معنوی رشد می کنند و با آزمایش الهی به طهارت روح و جان می رسند و سحرهایش را به قیام برای مناجات و راز و نیاز با خداوند متعال می پردازند و از همه مهم تر این که فضیلت این ماه به این است که در این ماه مبارک، قرآن نازل شده است تا هدایت برای مردم باشد و بینه ای برای مشخص شدن حق از باطل.

ادامه http://z-fajr57.blogfa.com/post/498

   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=1228
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.