تاريخ انتشار: 02 آبان 1403 ساعت 23:28:11
کمیسراتحادیه اروپا: حملات اسرائیل در لبنان باید بلافاصله متوقف شود

کمیسر مدیریت بحران و کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا طی سخنانی در نشست پارلمان اروپا تصریح کرد که حملات رژیم صهیونیستی در لبنان باید بلافاصله متوقف شود. به گزارش ایرنا، ینس لنارچیچ در این نشست که پیرامون تحولات لبنان برگزار شد تاکید کرد: حملات علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی باید فورا متوقف شود.
وی همچنین خواستار توقف فوری حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در جنوب لبنان (یونیفیل) شد و تاکید کرد که اتحادیه اروپا به حمایت از ماموریت یونیفیل در لبنان، در راستای ایجاد آتش متعهد است.
این مقام اروپایی با تکرار موضع اتحادیه درباره ضرورت برقراری آتش‌بس در لبنان افزود که بروکسل به طور فعالانه از میانجیگری‌های بین‌المللی حمایت می‌کند و آماده است تا در اولین فرصت برای توقف درگیری‌ها و ایجاد آتش‌بس مشارکت کند.
سران اتحادیه اروپا هفته پیش با صدور بیانیه‌ای مشترک ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت انسانی در غزه و لبنان، حملات رژیم صهیونیستی علیه نیروهای یونیفیل را محکوم کرده و خواستار برقراری آتش‌بس فوری شدند. این موضع‌گیری همچنین در نخستین نشست مشترک رهبران اروپا و شورای همکاری خلیج فارس که چهارشنبه پیش در بروکسل برگزار، تکرار شد.
در این بیانیه آمده است: ما خواهان افزایش تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای ارائه کمک‌های بشردوستانه فوری به لبنان برای کاهش رنج غیرنظامیان و محافظت از آنها در برابر هرگونه عواقب جنگی هستیم. ما همچنین خویشتنداری و تنش زدایی و جلوگیری از گسترش درگیری‌ها به منطقه را خواستار هستیم. ما بر لزوم اجرای قطعنامه 1701 شورای امنیت (که به جنگ رژیم صهیونیستی و حزب‌الله در سال 1385 پایان داد) و سایر قطعنامه‌های بین‌المللی مرتبط تاکید می‌کنیم.
13 شهید و 57 زخمی در حمله اسرائیل به بیمارستان حریری لبنان
وزارت بهداشت لبنان از شهادت 13 نفر در حمله رژیم اسرائیل به بیمارستان الحریری لبنان در بیروت خبر داد.
وزارت بهداشت لبنان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله هوایی رژیم اسرائیل به محوطه بیمارستان الحریری، 13 نفر شهید و 57 تن دیگر زخمی شده‌اند.وزارت بهداشت لبنان در بیانیه خود تاکید کرد: جامعه بین‌المللی باید برای توقف تجاوزات اسرائیل به بخش بهداشت و مراکز بهداشتی لبنان موضع انسانی اتخاذ کند.
وزارت بهداشت لبنان شب گذشته در تازه‌ترین آمار خود، از افزایش آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به 2483 نفر خبر داد. براساس این آمار، همچنین آمار مجروحان این جنگ نیز به 11628 نفر افزایش یافته است.
شلیک موشک‌های سه تُنی حزب‌الله به قلب تل‌آویو
منابع رسانه‌ای اعلام کردند که موشک‌هایی که حزب‌الله لبنان به قلب تل‌آویو شلیک می‌کند، تا 3 تن وزن دارند.
پایگاه خبری آمریکایی اینترسپت فاش کرد که حزب‌الله لبنان سطح عملیات خود را گسترش داده و موشک‌هایی به وزن 3 تُن به تل‌آویو شلیک می‌کند.
این درحالی است که رژیم صهیونیستی انتشار اخبار و گزارش‌ها و تصاویر مربوط به این حملات را منع کرده و برای انتشار این اخبار حتی به صورت غیر رسمی در فضای مجازی جز از مجرای طراحی و نظارت شده ارتش رژیم صهیونیستی مجازات تعیین کرده است.
صبح دیروز نیز حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که منطقه قبه نیریت واقع در اطراف تل‌آویو را با موشک‌های منحصر به فردی هدف قرار داد. رزمندگان لبنانی همچنین از هدف قرار دادن پایگاه دریایی ستیلا ماریس واقع در شمال غرب حیفا خبر دادند.
حزب‌الله لبنان در بیانیه خود اعلام کرد که پایگاه جاسوسی گلیلوت متعلق به یگان نظامی 8200 را در اطراف تل‌آویو هدف قرار داده است.
ازسوی دیگر شهرهای "حیفا "و "عکا" بار دیگرهدف موشکهای حزب‌الله قرار گرفت.حزب‌الله همچنین تاکید کرد در روزهای آینده غافلگیری‌های بیشتری برای دشمن داریم.
حزب‌الله: ما به منزل نتانیاهو حمله کردیم
مسئول رسانه‌ای حزب‌الله لبنان اعلام کرد: حمله به منزل نتانیاهو کار ما بود و به نتانیاهوی جنایت‌کار می‌گوییم که اگر در گذشته دست ما به تو نمی‌رسید، امروز بین ما روزها و شب‌ها نشان می‌دهد پیروز میدان کیست.
محمد عفیف مسئول رسانه‌ای حزب‌الله لبنان اعلام کرد: موشک‌های ما در حیفا به اهداف برخورد می‌کنند.رزمندگان مقاومت تانک‌های دشمنان را هدف قرار می‌دهند و سربازان صهیونیستی را به هلاکت می‌رسانند.
وی افزود " آمریکا مسئول اول جنایات در غزه و لبنان و مادر تروریست‌هاست. آمریکا به صهیونیست‌ها تسلیحات می‌دهد.
گفتگوها زیر آتش هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت. ما به دولت نبیه بری اعتماد کامل داریم. موضع ما کاملا شفاف و قاطع است.
به نتانیاهوی جنایت‌کار می‌گوییم که اگر در گذشته دست ما به تو نمی‌رسید، امروز بین ما روزها و شب‌ها نشان می‌دهد پیروز میدان کیست."

*روزنامه جمهوری اسلامی

  تعداد بازديدها: 14
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=101252
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.