تاريخ انتشار: 25 مهر 1403 ساعت 18:26:04
بی‌نظمی نوین جهانی

آمریکا که دولتمردانش از سال‌ها قبل مدعی ایجاد نظم نوین جهانی بودند، اکنون با عملکردشان در جنگ غزه و لبنان و حمایت‌هائی که از رژیم صهیونیستی در زمینه‌های مالی، تسلیحاتی، تبلیغاتی و سیاسی کردند، بی‌سابقه‌ترین بی‌نظمی جهانی را به وجود آورده‌اند.
چند روز قبل، از جو بایدن رئیس‌ جمهور آمریکا پرسیده شد «آیا فکر می‌کنید بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل عمداً در حال انجام اقداماتی است که انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا را تحت تاثیر قرار دهد؟» رئیس ‌جمهور آمریکا جواب عجیبی به این سوال داد. او گفت: «نمی‌دانم او تلاش می‌کند انتخابات را تحت تاثیر قرار دهد یا نه. به هر حال نتانیاهو باید به خاطر داشته باشد که هیچ‌کس بیشتر از من برای اسرائیل کار نکرده است، هیچکس، هیچکس، هیچکس».
جو بایدن، در این جواب کاملاً درست گفته و هیچ سرپوشی بر خیانتی که به مردم آمریکا و ملت‌های فلسطین و لبنان در یکسال اخیر کرده نگذاشته است. او با 18 میلیارد دلار کمک‌های تسلیحاتی، ده‌ها میلیارد دلار کمک‌های نقدی، ارسال هزاران تُن بمب‌های یک تُنی به تل‌آویو برای سرکوب مردم غزه و لبنان که 85 تُن آن یکبار روی سر مردم ضاحیه جنوب لبنان ریخته شد و از 75 تُن آن نیز بار دیگر برای به شهادت رساندن جمع دیگری از مردم بیروت استفاده شد، دست نتانیاهو را برای بزرگ‌ترین جنایت جنگی قرن و نسل‌کشی بی‌سابقه باز گذاشت. بنابراین، درست و دقیق می‌گوید که هیچکس به اندازه او برای اسرائیل کار نکرده است، هیچکس، هیچکس، هیچکس!
حالا با گذشت یکسال از جنایات بزرگ رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان و برجا گذاشتن بیش از 42 هزار شهید، 10 هزار مفقود، 100 هزار مجروح، 2 میلیون آواره، صدها مسجد و کلیسای ویران شده، ده‌ها بیمارستان از کار افتاده، صدها مدرسه و دانشگاه و مراکز علمی و آموزشی با خاک یکسان شده و ده‌ها هزار خانه که بر سر ساکنانشان آوار شده و به شهادت 17 هزار کودک و زن منجر شدند، بایدن رئیس‌ جمهور آمریکا و نتانیاهو نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی باید به ابتکار مشترکشان که ایجاد بی‌نظمی نوین جهانی است افتخار کنند.
در جهانی که دولت‌ها از کنار اینهمه جنایت و آواره‌سازی و ویران کردن شهرها بی‌اعتنا عبور می‌کنند، به جنایتکاران جنگی اجازه سخنرانی و افتخار کردن به جنایات خود در مجمع عمومی سازمان ملل و کنگره آمریکا را می‌دهند، نماینده رژیم صهیونیستی منشور سازمان ملل را جلوی چشمان نمایندگان کشورهای عضو این سازمان پاره می‌کند و به زباله‌دان می‌ریزد، وزیر خارجه جنایتکارترین رژیم، دبیرکل سازمان ملل متحد را عنصر نامطلوب می‌داند و به او اعلام می‌کند حق سفر به فلسطین اشغالی را ندارد، در چنین جهانی به کدام دستاورد می‌توان افتخار کرد و از آن به عنوان یکی از پایه‌های نظم جهانی سخن گفت؟ به ملت‌های جهانی که اکنون در آن زندگی می‌کنیم می‌توانیم بیش از هر زمانی افتخار کنیم، زیرا در تمام یکسال گذشته جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و هر روز به خیابان‌ها ریختند و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند. حتی در خود آمریکا که رئیس ‌جمهورش اعتراف کرده هیچکس به اندازه او برای اسرائیل کار نکرده، مردم، دانشجویان، اساتید و اقشار دیگر به صحنه آمدند و دولت این کشور را به خاطر حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی محکوم کردند و خواستار خودداری این دولت از کمک به صهیونیست‌ها شدند ولی نه دولت آمریکا و نه سایر دولت‌های غربی حامی رژیم صهیونیستی حاضر نشدند به خواسته‌های ملت‌های خود تمکین کنند.
اینکه جهان امروز را به دلیل این بی‌توجهی دولت‌ها به حقوق ملت‌های جهان بی‌نظم بنامیم کافی نیست. عقلای جهان باید در یک تلاش جمعی درصدد مقابله با این بی‌نظمی برآیند و نظمی را پی‌ریزی کنند که حاصل آن، حاکمیت عدالت، اخلاق و رعایت حقوق انسان باشد.

  تعداد بازديدها: 20
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=101173
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.