تاريخ انتشار: 10 مهر 1403 ساعت 22:37:43
گوترش: طالبان یک نظام سرکوبگر است

 *محدودیت‌ها علیه زنان و دختران افغان باید لغو شود

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل آنچه در افغانستان زیر سلطه طالبان رخ می‌دهد را با برخی از نظام‌های سرکوبگر در تاریخ معاصر مقایسه کرد.
به گزارش شفقناافغانستان؛ گوترش این موضوع را با نشر پیامی در شبکه اجتماعی ایکس بیان نمود.وی افزود: «آنچه در افغانستان رخ می‌دهد را می‌توان با برخی از فاحش‌ترین نظام‌های سرکوبگر در تاریخ معاصر مقایسه کرد.»
دبیر کل سازمان ملل همچنان از تصمیم کشورها و سازمان‌های بین‌المللی مبنی بر لغو فوری محدودیت‌های طالبان علیه زنان و دختران افغان حمایت کرد.این مقام سازمان ملل بار دیگر از طالبان خواست که هرچه زودتر این محدودیت‌ها را لغو کند.
این اظهارات درحالی بیان می‌شود که هفته گذشته چهار کشور شامل آلمان، استرالیا، کانادا و هلند اعلام کرده بودند که به دلیل «تبعیض جنسیتی» ازسوی طالبان در افغانستان، علیه این گروه در دادگاه لاهه شکایت می‌کنند.به دنبال آن، دست‌کم 20 کشور دیگر نیز از این تصمیم حمایت کرده‌اند.
طالبان در واکنش به این اقدام کشورها، «تبعیض جنسیتی» ازسوی این گروه را رد کرده و آن را «پوچ» خوانده‌اند.
در همین حال منابع محلی در بادغیس از تیرباران شدن یک نظامی سابق ازسوی طالبان در این ولایت خبر می‌دهند.به گزارش شفقنا این منابع تایید کردند که یک عضو پلیس حکومت سابق توسط استخبارات طالبان در مرکز بادغیس به قتل رسیده است.به گفته منابع این فرد نصیراحمد نام داشت و پس از آنکه توسط طالبان بازداشت گردید،تیرباران شده است.
طالبان با وجود فرمان عفو عمومی ازسوی هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان، در سه سال تسلط‌ شان همواره نظامیان سابق را بازداشت، شکنجه و در بسیاری موارد به قتل رسانده‌اند.

  تعداد بازديدها: 55
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=101049
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.