تاريخ انتشار: 26 شهريور 1403 ساعت 22:04:40
فتوای مرکز علمی علمای عربستان به بطلان طرح محمد بن سلمان برای وحدت ادیان

مرکز دائمی فتوای عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد اقدام محمد بن سلمان ولیعهد عربستان تحت عنوان وحدت ادیان یا «البیت الابراهیمی» یک تلاش برای نابودی اسلام است و کسانی که چنین تفکری را دنبال کنند کافرند.
این مرکز در این بیانیه آورده: آنچه در رسانه‌های سعودی به عنوان اقدام برای رسیدن به وحدت ادیان اسلام، مسیحیت و یهودیت مطرح می‌شود که در عمل شامل ساختن مسجد و کنیسه و کلیسا در یک مکان، در دانشگاه‌ها، فرودگاه‌ها و اماکن عمومی و همینطور شامل دعوت به چاپ قرآن کریم، تورات و انجیل در یک جلد و بصورت یکجا و برگزاری کنفرانس‌ها در کشورهای مختلف برای ترویج این تفکر می‌شود، خلاف اسلام است، زیرا از نظر قرآن کریم دین اسلام دین حق است و همانطور که خدا فرموده «انّ‌ الدین عندالله الاسلام» سایر ادیان منسوخ شده‌اند و اعتبار ندارند.
در بیانیه مرکز فتوای عربستان سعودی به 9 نکته به عنوان دلایل بطلان اقدام محمد بن سلمان استناد شده که منسوخ بودن سایر ادیان، تحریف و منسوخ بودن تورات و انجیل، کافر بودن آن دسته از یهودیان و مسیحیان که بعد از اطلاع از اسلام مسلمان نشوند، نادیده گرفتن تفاوت‌های اساسی میان اعتقادات اسلامی و کفر، انکار تفاوت میان حق و باطل و تلاش برای کنار گذاشتن اسلام به بهانه وحدت ادیان، ازجمله آنها هستند.
این مرکز از مسلمانان خواسته به تبلیغات گمراه‌کننده در این زمینه اعتنا نکنند، آن را محکوم نمایند و در انتشار بیانیه مرکز فتوای علمای عربستان سعودی بکوشند.
انتشار این فتوا نشان‌دهنده عمق عصبانیت علمای عربستان از اقدامات محمد بن سلمان در سال‌های اخیر برای کنار گذاشتن بسیاری از احکام اسلامی است. به دستور بن سلمان، مراکزی در تعدادی از شهرهای عربستان تاسیس شده‌اند که در آنها قمار، مشروب‌خواری، ترویج روابط نامشروع تحت عنوان هنر و اقدامات دیگری که به بی‌بندوباری در جامعه منجر می‌شوند، مجاز دانسته شده و همین اقدامات موجب خشم بسیاری از مردم و روحانیون شده است.

*روزنامه جمهوری اسلامی

  تعداد بازديدها: 23
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=100934
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.