تاريخ انتشار: 24 شهريور 1403 ساعت 21:02:59
مراسم چهارمین سالگرد رحلت آیت‌الله ‌العظمی صانعی برگزار شد

مراسم چهارمین سالگرد رحلت مرجع نواندیش، عالم مجاهد حضرت آیت‌الله ‌العظمی حاج‌ شیخ ‌یوسف صانعی پنجشنبه 22 شهریورماه جاری در دارالزهرا (تهران) برگزار شد.
در این مراسم که جمعی از روحانیون، اقشار مختلف مردم و اعضای بیت و خانواده آیت‌الله صانعی حضور داشتند، بعد از قرائت آیاتی از قرآن مجید و دعای کمیل و مرثیه‌سرائی، یکی از روحانیون در زمینه نوآوری فقهی این مرجع تقلید نواندیش سخن گفت.
مرحوم آیت‌الله ‌العظمی حاج‌ شیخ ‌یوسف صانعی از شاگردان خاص امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه بود که امام در مقاطع مختلف زمانی، پاسخ به استفتائات فقهی را به ایشان ارجاع می‌دادند. آیت‌الله صانعی از همراهان ثابت‌قدم نهضت امام خمینی بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مسئولیت‌های مهمی همچون عضویت در شورای نگهبان، عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و دادستانی کل کشور به نظام جمهوری اسلامی خدمت کرد.
آیت‌الله‌ صانعی در دهه‌های 80 و 90 در قم به تدریس و تربیت فقها اشتغال داشت و به عنوان مرجعی آزاداندیش و دارای فتاوای نو، مورد مراجعه بسیاری از مردم بود. این مرجع نواندیش، تالیفات فقهی زیادی دارد که بسیاری از آنها به چاپ رسیده و مجموعه‌های دیگری نیز توسط بیت ایشان و زیر نظر فرزند فاضلشان حجت‌الاسلام والمسلمین فخرالدین صانعی در حال انتشارند.
این مرجع تقلید در 22 شهریور 1399 دار فانی را وداع گفت و پیکر پاکشان پس از تشییع باشکوه توسط علما، طلاب و اقشار مختلف مردم قم و شهرستانها، در مقبره شیخان و در جوار قبر ذکریا بن آدم به خاک سپرده شد.

*روزنامه جمهوری اسلامی

  تعداد بازديدها: 38
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=100918
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.