تاريخ انتشار: 25 مرداد 1403 ساعت 01:54:53
نگران سرطان وطنم

✍️اینکه مصرف استامینوفن بنابر آمار وزارت بهداشت با فاصله معنادار پُر مصرف ترین داروی نسخ پزشکی و فروش مستقیم داروخانه کشورمان است. اما حتی در کشورهای همسایه استامینوفن همراه مسافر جرم انگاری و دارنده مجازات می شود و ستاد اربعین هم نسبت به همراه داشتن چند قلم دارو از جمله استامینوفن به زائران اربعین هشدار می دهد، یعنی جرم انگاری چیزی جز درک و اراده حاکم در قلمرو حکمرانی نیست.
✍️اینکه کناره گیری دکتر ظریف از دولت به تیتر مملو از شادمانی مطبوعات جریان یکدست سازی منجر شد چیزی جز عمق وحشت از استمرار اثرگذاری باورهای مردم پسندی از جنس ظریف نیست. اما همانطور دکتر ظریف در اعلام عدم پذیرش معاون اولی و وزارت خارجه و غیره بیان کرد با شناخت دقیق و عمق کینه برخی جریانهای داخلی همصدا با مثلث شیطانی ترامپ، نتانیاها و بن سلمان تلاش کرد با دوری از مناصب رسمی در دولت چهاردهم از فشار کور کینه توزانه به پزشکیان بکاهد.
✍️اینکه دکتر ظریف در تصمیمی شریف و شجاعانه تلاش کرد تا از هزینه سازی برای پزشکیان بکاهد شاید مصداق سروده دردمندانه مجتبی کاشانی در واپسین روزهای عمر باشد که فرمود.
تو مَپندار که در فِکر تنم
نگران سرطان وطنم
او که بیمار شود، ما همه نیز
من که بیمار شوم ، یک بدنم
وطنم از تن من خسته‌تر است
درک کن درد مرا از سُخنم
✍️اینکه شکسپیر در فراز تکرار ناشدنی از مکبث سخن از بودن، یا نبودن: مسئله این است می گوید، شاید مسئله ناپیدای قابل طرح همه ما هم هست.
بودن یا نبودن؟ مسئله این است! 
در آن زمان که این کالبد خاکی را به دور انداخته باشیم
در آن خواب مرگ
شاید رویاهای ناگواری ببینیم!
شاید ترس از همین رویاهاست که ما را به تأمل وا می‌دارد.
شاید همین گونه ملاحظات است که عمر مصیبت و سختی را طولانی می‌کند.
شاید اگر آدمی یقین کند که با یک خنجر می‌تواند خود را آسوده کند در مقابل لطمه‌ها و خفت‌های زمانه، ظلم ظالم، تفرعن مرد متکبر، ‌آلام عشق مردود، درنگ‌های دیوانی، وقاحت منصب‌داران و تحقیرهایی که لایقان صبور از دست نالایقان می‌بینند، تن به تحمل در ندهد؟
شاید بیم از ماورای مرگ،‌ آن سرزمین نامکشوفی که از سرحدش هیچ مسافری برنمی‌گردد شخص را حیران و ارادۀ او را سست می‌کند و ما را وا می‌دارد تا همه رنجهایمان را تحمل کنیم و خود را به میان مشقاتی که از حد و نوع آن بی‌خبریم پرتاب نکنیم! 
شاید تفکر و تعقل، همه ما را ترسو و جبان می‌کند و عزم و اراده، هر زمان که با افکار احتیاط‌آمیز توأم می گردد صلابت خود را از دست می‌دهد.
شاید خیالات بسیار بلند، به ملاحظۀ همین مراتب، از سیر طبیعی خود باز می‌مانند و به مرحلۀ عمل نمی‌رسند و از میان می‌روند.
آیا شریف‌تر آنست که ضربات و لطمات روزگار نامساعد را متحمل شویم؟ یا سلاح نبرد به دست گرفته با انبوه مشکلات بجنگیم تا ناگواری‌ها را از میان برداریم؟
مردن … خفتن … همین و بس؟ 
اگر خواب مرگ دردهای قلب ما و هزاران آلام دیگر را که طبیعت برجسم ما مستولی می‌کند پایان بخشد، غایتی است که بایستی آرزومند آن بود.
مردن … خفتن … خفتن، و شاید خواب دیدن. آه، مانع همین جاست.
✍️اینکه فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که این کشور هرگز اجازه نخواهد داد که خاک عراق به میدان درگیری بین‌المللی یا منطقه‌ای تبدیل شود و عراق نقطه آغاز حمله به دیگران نخواهد شد یا فرمانده حشد الشعبی فرمود: حمله به مقر نیرو‌های ما از سوی آمریکا، پاسخی به محور مقاومت است. کار این گروه‌های مقاومت متفاوت از نیرو‌های ما است. آنها اصالتا از تشکل‌های حشد الشعبی نیستند و رهبری دیگری دارند. حشدالشعبی تابع فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق است. شاید اولین گام جدی عراق در اعلام استقلال از اراده و راهبردهای منطقه ای ایران بوده که حتماً می تواند نکته بسیار حائز اهمیتی باشد. ۲۴مرداد

  تعداد بازديدها: 255
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=100691
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.