تاريخ انتشار: 24 تير 1403 ساعت 15:05:11
تجربه جوان سازی

✍️اینکه همه روسای جمهور پیشین کشورمان از بنی صدر، تا روحانی همواره از باور و لزوم به جوان سازی مدیریت در ارکان دولت و واگذاری امور به جوانان گفتند حرف جدیدی نیست. اما پیداست که جوان سازی هرگز به معنای واگذاری امور مدیریت عالی به جوانان نیست. 
✍️اینکه گاهی جوانانی هم در مناصب عالی حکمرانی و دولتی دیده می شوند متاسفانه نوعا چیزی جز توزیع مناصب مدیریتی بین فرزندان و نزدیکان مقامات عالی نبوده و نیست. چنانکه محدود بانوان منصوب در پست مدیریت عالی خارج از حلقه نزدیکان مقامات نبودند. اما هنوز در ۱۴۰۳ کما فی السابق ۴۵ سال گذشته حتی در محیط علمی و دانشگاهی هم تاکنون هیچ بانویی به ریاست دانشگاه و حتی دانشکده نرسیده است. یعنی حکمرانی حتی در محیطی مانند وزارت علوم و دانشگاهها که طی بیش از دو دهه گذشته شاهد پذیرش ۶۳درصدی دانشجویان دختر و میزبان بیش از ۴۵درصد اساتید از بانو است هنوز هیچ بانویی در راس دانشگاه و حتی ریاست دانشکده دیده نمی شود. 
✍️اینکه کشور بخواهد روی آرامش ببیند و به تامین آسایش آحاد مردم جامعه بپردازد یا اندکی از خشونت اجتماعی دور و فاصله بگیرد. بخواهد تفسیر مردانه از خدا، رسالت، شریعت و آئین زندگی را از مرد فهمی خارج و به تفسیر انسانی از زن و مرد نزدیک کند یا مبلغین دینی و مناصب مدیریت عالی کشور حقوق زنان را شانه به شانه مردان به رسمیت بشناسند ، قطعاً توسط شیوه و رویه های موجود و جاری ممکن نبوده و نخواهد بود. اینکه امام جمعه فلان شهر حتی از نوشتن نام همسرش بر سنگ مزارش امتناع کند و بنویسد اینجا مدفن همسر فلان کس است یعنی مداوای رفتار جنسیتی مرد سالانه به اعجاز بیشتر می ماند.
✍️اینکه اسدالله علم وزیر دربار پهلوی در یادداشت‌ دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۴۸ (۲۱تیر۱۴۰۳ سایت انتخاب) خاطرات خود می نویسد شاهنشاه فرمودند نایب التولیه آستان قدس مشغول دزدی است. تعجب کردم. عرض کردم: مرد مثبتی است. قهرا دشمن زیاد دارد. فرمودند خودم هم همین طور فکر می کنم. به این جهت گفته ام گزارش دهندگان مدرک برایم بیاورند. شاید یادآور سهم خواهی موقوفه  فلان شخصیت از موقوفه کشور به نام بانو گوهرشاد یا واگذاری فلان موقوفه به ثمن بخس به عروس ریاست فلان سازمان  و سند هزار میلیارد تومانی موقوفه فلان حوزه علمیه و موارد دیگر باشد. ۲۳تیر

  تعداد بازديدها: 216
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=100379
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.