تاريخ انتشار: 29 خرداد 1403 ساعت 02:40:19
مقام معظم رهبری: بنده هیات مذاکره‌ کننده را امین، غیور، شجاع، متدین می‌دانم

اینکه حجت الاسلام اعرافی رئیس حوره علمیه قم، سردار سلیمانی سلیمانی رئیس سازمان بسیج و احمدی نژاد رئیس جمهور محبوب و منتخب پیشین جبهه اصولگرایی همزمان اعلام فرمودند: از هیچ کاندیدای خاصی حمایت نمی کنند، می تواند به معنای عقلانیت حکومتی با تاسی به فرمایش امام علی علیه السلام باشد که فرمودند مَنْ وَضَعَ نَفْسَهُ مَوَاضِعَ التُّهَمَةِ، فَلَا يَلُومَنَّ مَنْ أَسَاءَ بِهِ الظَّنَ باشد که به دوری از موضع تهمت توصیه فرمودند. 

اینکه زاکانی ضمن تکرار اتهامات گذشته علیه روحانی و ظریف مدعی شد شمخانی به من گفت سند برجام را به من نداده‌اند ببینم، بلافاصله توسط سردار شمخانی تکذیب شد بماند. اما اینکه ادعا کردند به شخص رهبری گفتم، ما نسبت به برجام احساس خطر می کنیم؛ اگر ارادۀ نظام است ما تابع هستیم، حضرت آقا فرمودند: شما به وظیفه عمل کن! که حداقل این سخنان با موارد متعددی از فرمایشات رسمی مقام معظم رهبری در تناقض است.

مقام معظم رهبری می فرمایند: موافقت با مذاکره برای شکستن فضای خصمانه جبهه استکبار بر ضد ایران بود. این مذاکرات باید ادامه یابد. اما همه بدانند که با وجود ادامه مذاکرات، فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه تحقیق و توسعه هسته‌ای به هیچ وجه متوقف نخواهد شد.

بنده هیات مذاکره‌کننده را امین، غیور، شجاع، متدین می‌دانم. اکثر حضاری(کارگزاران نظام) که اینجا تشریف دارید از محتوای مذاکرات خبر ندارید. اگر شما هم از محتوای مذاکرات و جزئیات مذاکرات مطلع بودید به بخشی از آنچه گفتم حتماً اذعان می کردید.

خرسندی خود را از اینکه مقاومت ملت بزرگ ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه و تلاش دانشمندان هسته‌ای در پیشبرد این صنعت مهم و کوشش خستگی‌ناپذیر مذاکره‌کنندگان، سرانجام طرف‌های مقابل را که برخی از آنان به دشمنی با ملت ایران شهره‌اند، وادار به عقب‌نشینی و رفع بخشی از آن تحریم‌های زورگویانه کرد، ابراز می‌دارم.

آقای دکتر ظریف و همکارانشان آزمون خوبی از سر گذراندند. احساس قدرت و نشستن در مقابل ۶ قدرت جهانی، دفاع از اهداف و تثبیت حضور و وجود خود به طرف‌های مقابل، از جمله نقاط قوت مذاکره‌کنندگان کشورمان در مذاکرات هسته‌ای بود.

تدین، مهم‌ترین نقطه‌ قوت آقای ظریف است و بنده مکرر برای شما عزیزان دعا می‌کنم. هیچ‌کس نباید این مجموعه مذاکره کنندگان ما را با مجموعه شامل آمریکا و به‌ اصطلاح پنج بعلاوه یک سازشکار بداند، این غلط است. اینها بچه‌های انقلابند، یک مأموریتی را دارند انجام می‌دهند. کار سختی هم هست که بر عهده اینها است، دارند با تلاش فراوان آن کاری را که بر عهده آنها است انجام می‌دهند. بنابراین نباید مأموری را که مشغول یک کاری است و مسئول یک فرایندی است مورد تضعیف یا توهین یا بعضی از تعبیراتی که گاهی شنیده می‌شود که اینها سازشکارند و مانند اینها قرار داد. نه این حرف‌ها نیست. محسنات برجام همان چیزهایی است که ما را وادار کرد که به این مذاکرات رو بیاوریم، البته می‌دانید این مذاکرات قبل از شروع دولت یازدهم آغاز شد. یک محسناتی بود و انسان حس می‌کرد که ممکن است این فواید وجود داشته باشد. شروع شد این مذاکرات، بعد هم در دولت جناب آقای روحانی طبعاً گسترش بیشتری پیدا کرد.

  تعداد بازديدها: 137
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=100152
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.