تاريخ انتشار: 25 خرداد 1403 ساعت 02:25:27
هتک حرمت حرم امن الهی

ماه ذی‌الحجه ‌الحرام و ایام مناسک حج، یادآور جنایت مقامات آل‌سعود در خانه امن الهی و میعادگاه عاشقان درگاه ربوبی است و ننگ این جنایت برای همیشه تاریخ ثبت شده است. جمعه خونین مکه در سال 1366 اگرچه به ظاهر برای سرکوب مراسم "برائت از مشرکین" رخ نمود، اما در واقع براساس دستور دولت‌های غربی و مستکبر و در جهت مقابله با گسترش انقلاب اسلامی ایران رقم خورد. این تلاش مذبوحانه، در عمل موجب بسط هرچه بیشتر انقلاب اسلامی و زمینه‌ای برای نشان دادن مظلومیت حرکت اسلامی و انقلابی مردم ایران گردید و سخن حق را بیش از گذشته در برابر چشم جهانیان بخصوص مسلمین جهان قرار داد و نقطه عطفی برای صدور انقلاب گردید. جنایت آل‌سعود در جمعه خونین حج سال 66 موضوعی تصادفی نبود و از مدت‌ها قبل سعودی‌ها برای اجرای آن تصمیم گرفته بودند، تصمیمی که به آنها دیکته شده بود بلکه با وقوع این جنایت بتوانند مانعی برای حرکت سریع انقلاب در آگاهی بخشی به مسلمین جهان ایجاد نمایند. بازخوانی اخبار و شواهد مربوط به این فاجعه عظیم با گذشت سی و هفت سال از وقوع آن هنوز هم به قدری روشنگر است که هیچگونه ابهامی را در عمدی بودن این ظلم مسلم به زائرین خانه خدا باقی نمی‌گذارد.
در روز پنجم ذیحجه (یک روز پیش از برگزاری مراسم برائت از مشرکین حج سال 66) بیمارستان‌ها و سازمان‌های بهداری عربستان اعلام کرده بودند هیچ مراجعه‌کننده ایرانی را برای درمان در روز ششم ذیحجه نخواهند پذیرفت. یک ساعت قبل از آغاز راهپیمایی برائت از مشرکین درهای ساختمان بزرگی که مخصوص حجاج اردنی و فلسطینی بود بسته شد و به هیچ‌کس اجازه داخل یا خارج شدن را ندادند. پشت‌بام ساختمان‌های واقع شده در مسیر راهپیمایی از کپسول‌های خالی گاز، سنگ‌ها و پاره‌آجرها و ابزار و آلات فلزی از کار افتاده انباشته شده بود و همین اجسام سخت از بالای پشت‌بام‌های آن ساختمان‌ها بر سر زائرین خانه خدا فرو ریخته شد. برخی از صاحبان این ساختمان‌ها اعتراف کردند که این وسایل از چند روز قبل توسط عوامل آل‌سعود به پشت‌بام آن‌ها منتقل شده بودند. در سال‌های گذشته که معمولاً عوامل سعودی با پارک کردن عمدی خودروها در مسیر راهپیمایی تلاش می‌کردند با ایجاد موانع فیزیکی مانع حرکت راحت راهپیمایان شوند، در این مراسم نه‌تنها از پارک خودروها در مسیر ممانعت کردند، بلکه پارک اتومبیل‌ها را نوعی آرایش کرده بودند که راه‌های فرار زائرین و خیابان‌های فرعی منتهی به مسیر اصلی مسدود شود و گردان‌های ویژه پلیس طوری آرایش گرفته بودند که فرماندهان آنها پشت نیروهای عمل‌کننده قرار داشتند و مسیر انتهایی راهپیمایان را مسدود کرده بودند. شواهد فراوان دیگری از این قبیل وجود دارند که همگی نشان‌دهنده طراحی و تصمیم از پیش گرفته شده برای برخورد با زائرین هستند.
در این فاجعه و جنایت عظیم، ماموران مسلح عربستان 324زائر خانه خدا شامل 210 نفر از زنان زائر و 114 نفر از زائرین مرد خانه خدا را به شهادت رساند و فاجعه‌ای به بار آورد که درطول تاریخ چنین جنایتی کم‌سابقه به شمار می‌آید و هر سال در ایام برگزاری مناسک یاد و خاطره این شهدای گرانقدر راه حق و حقیقت در دل‌ها زنده می‌گردد.
حضرت امام‌خمینی رضوان‌الله ‌تعالی ‌علیه در بخشی از پیام خویش خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی کروبی نماینده وقت خود در امور حج و زیارت به مناسبت این فاجعه بزرگ، فرمودند:... پیام استقامت و مظلومیت شما و زائران عزیزتر از جانمان را از کنار کعبه مظلوم و حرم خون‌آلود خدا شنیدم... این حادثه بزرگ نه تنها احساسات و عواطف ملت ایران را که یقیناً دل همه آزادگان جهان و ملتهای اسلامی را جریحه‌دار و متالم ساخته است ولی برای ملت بزرگ و قهرمانی همچون مردم عزیز کشورمان که تجربه چندین ساله انقلاب را دیده‌اند و نقاب از چهره‌ها و نیرنگهای ایادی آمریکا چون شاه و صدام را در حمله به عزاداران حسینی و آتش زدن قرآنها و مساجد برداشته‌اند، این حوادث غیر مترقبه و شگفت‌آور نیست که دوباره دست کثیف آمریکا و اسرائیل از آستین ریاکاران و سردمداران کشور عربستان و خائنین به حرمین شریفین به درآید و قلب بهترین مسلمانان و عزیزان و میهمانان خدا را نشانه رود و مدعیان سقایت حاجّ و عمارت مسجد الحرام، خیابانها و کوچه‌های مکه را از خون مسلمانان سیراب کنند.
ما در عین حال که شدیداً متاثر و عزادار از این قتل عام بی‌سابقه امت محمد - صلی‌الله علیه و آله و سلم - و پیروان ابراهیم حنیف و عاملین به قرآن کریم گردیده‌ایم ولی خداوند بزرگ را سپاس می‌گزاریم که دشمنان ما و مخالفین سیاست اسلامی ما را از کم عقلان و بیخردان قرار داده است، چرا که خودشان هم درک نمی‌کنند که حرکتهای کورشان سبب قوّت و تبلیغ انقلاب ما و معرف مظلومیت ملت ما گردیده است و در هر مرحله‌ای سبب ارتقای مکتب و کشورمان را فراهم کرده‌اند که اگر از صدها وسیله تبلیغاتی استفاده می‌کردیم و اگر هزاران مبلّغ و روحانی را به اقطار عالم می‌فرستادیم تا مرز واقعی بین اسلام راستین و اسلام آمریکایی و فرق بین حکومت عدل و حکومت سرسپردگان مدعی حمایت از اسلام را مشخص کنیم، به صورتی چنین زیبا نمی‌توانستیم.... ما همه این جنایتها را به حساب آمریکا گذاشته‌ایم و به یاری خدا و در موقع مناسب به حساب آنان خواهیم رسید و انتقام فرزندان ابراهیم را از «نمرود»‌‌ها و «شیاطین» و «قارون»‌‌ها خواهیم گرفت. و مجدداً تاکید می‌کنم که اینها بهای گران حاکمیت نه شرقی و نه غربی و استقلال و آزادی و اسلام خواهی ماست‌... زائران شریف ایرانی امسال پیام انقلاب و برائت خود را با خونشان به جهان و به امت اسلام ابلاغ نمودند و با تقدیم شهدای بزرگ به پیشگاه مقدس حق از سازندگان و بانیان سیاست نه شرقی و نه غربی کعبه خداوند گشتند و ملت بزرگ ایران نیز با تجلیل گسترده خود از شهدا و شرکت میلیونی خود در راهپیمایی و اعلان برائت از کفر خصوصاً آل‌سعود به وظیفه انقلابی و الهی خود عمل نموده‌اند... (صحیفه امام، جلد 20، صفحه 352)

*جنایت آل‌سعود در جمعه خونین حج سال 66 موضوعی تصادفی نبود و از مدت‌ها قبل سعودی‌ها برای اجرای آن تصمیم گرفته بودند، تصمیمی که با دستور و طراحی از جانب اربابان غربی و صهیونیستی آل‌سعود به آنها دیکته شده بود
*امام خمینی: این حادثه بزرگ نه تنها احساسات و عواطف ملت ایران را که یقیناً دل همه آزادگان جهان و ملتهای اسلامی را جریحه‌دار و متالم ساخته است.

*روزنامه جمهوری اسلامی

  تعداد بازديدها: 120
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=100131
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.