تاريخ انتشار: 21 خرداد 1403 ساعت 23:18:54
بس کنید اینهمه تملق را، شما اوّلیات امامت را نفهمیده‌اید

حجت‌الاسلام معاونیان در جریان یکی از سخنرانی‌های خود، به سخن یکی از مداحان که اخیراً گفته است فلان شخص مشاور حضرت زهراست اشاره کرد و گفت:
«اگر کسی اندکی در روایات «علم امام» مطالعه بکند، نمی‌تواند بگوید که معصوم نیاز به مشاور دارد. معصوم در همین دنیا هم نیاز به مشاور ندارد، چه برسد به آن دنیا که پرده‌ها برداشته شده است، چیزی مخفی نیست. اگر یک کسی بگوید که امام معصوم یا معصومی مانند حضرت صدیقه کبری مشاور دارند، این آدم اوّلیات امامت را نفهمیده است. هفتاد سال از امیرالمومنین خواندی، از اهل‌بیت و مصیبت حضرت زهرا خواندی، هنوز نمی‌دانی که مقام علمی حضرت زهرا مقامی است که حتی امیرالمومنین به حضرت زهرا نمی‌تواند چیزی بیاموزند. چون هرچه بخواهند بیاموزند، حضرت زهرا می‌داند.
علی با آن همه دانستنی‌ها نمی‌گفت سلونی پیش زهرا؟ پس چرا قرآن کریم به پیامبر اکرم فرموده است: «وشاورهم فی‌الامر»، با مردم مشورت کن؟ این نه به جهت این است که مطلبی را پیغمبر نمی‌دانند، بلکه به جهت تربیت مردم است که عقل‌تان را به کار بگیرید تا یک مطلبی در زندگی اتفاق نیافتد. سبک، سنگین کنید، مشورت می‌کند که او رشد کند. در هر صورتی اگر کسی واقعاً معتقد باشد که امام معصوم نیاز به مشاور دارد تا راه را از چاه بداند، تا بهترین گزینه را برگزیند، این اولیات امامت را نفهمیده است. بدبختی می‌دانید چیست؟ بدبختی این است که هرکسی از مادرش قهر می‌کند و می‌آید وسط، می‌گوید یک آقایی که راضی نیست ما نامش را ببریم و یا یکی از اهل معنا، اینجوری گفت!؟
یکی خواب نقل می‌کند، یکی بحث تشرف را نقل می‌کند! بس کنید این همه تملق را! از این تملقات نه کسی بزرگ می‌شود، نه فایده‌ای دارد به حال آن کسی که از دنیا رفته است.
به حضرت زهرا یک چیزی را نسبت می‌دهی که آقا یک کسی گفته! خب بگو ببینیم چه کسی گفته؟ ما روایت را بدون سند نمی‌پذیریم، حالا یک کسی خواب دیده که حضرت زهرا مشاور داشتند! مشاور چی داشتند؟ مثلاً در عالم ملکوت قرار است جنگ بین ملائکه آسمان هفتم با ملائکه آسمان هشتم رخ بدهد که حضرت زهرا مشاور جنگی لازم داشته باشند؟
*روزنامه جمهوری اسلامی

  تعداد بازديدها: 190
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=100100
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.