تاريخ انتشار: 18 خرداد 1403 ساعت 23:23:18
علی‌اکبر صالحی: انقلاب اسلامی برای اصلاح دنیا و آخرت مردم است/ هنوز نتوانسته‌ایم نسبت به مسأله دنیای مردم قدم خیلی جدی برداریم/ اگر معاش مردم درست شود، می‌توانیم در این بستر به آرمان‌ها و آرزوهایمان برسیم

سید علی‌اکبر صالحی، رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی، به خبرنگار جماران گفت: بستر انقلاب ما «دین‌باوری» و «خداباوری» است و در حقیقت یعنی بستر اخلاقی، فرهنگی و نظام زندگی است. در این انقلاب هنوز نسبت به مسأله مادی دنیای خودمان نتوانسته‌ایم قدم خیلی جدی برداریم؛ قدم برداشته‌ایم و در مسائل علمی و بنیه نیروهای مسلح خوب جلو رفته‌ایم اما از نظر اقتصادی شرایط ما شرایطی نبوده که رضایت مردم را در پی داشته باشد و در حدی که انقلاب می‌خواسته، بتواند رشد کند.

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی برای اصلاح دنیا و آخرت مردم است، گفت: در این انقلاب هنوز نسبت به مسأله مادی دنیای مردم نتوانسته‌ایم قدم خیلی جدی برداریم؛ قدم برداشته‌ایم و در مسائل علمی و بنیه نیروهای مسلح خوب جلو رفته‌ایم، اما از نظر اقتصادی شرایط ما شرایطی نبوده که رضایت مردم را در پی داشته باشد و در حدی که انقلاب می‌خواسته، بتواند رشد کند.

سید علی‌اکبر صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار جماران، در خصوص مهمترین میراث امام خمینی(س)، اظهار داشت: اگر بخواهیم انقلاب اسلامی را به اختصار تعریف کنیم، «حرکتی برای اصلاح دنیا و آخرت مردم» است. یعنی انقلاب اسلامی دو وجه دنیا و آخرت را به عنوان هدف خودش قرار داده و این چیزی است که امام در بیانات خودش تأکید کرده و همچنین مقام معظم رهبری در پیامی که به دانشجویان آمریکا دادند و قبلا هم سال 1394 به دانشجویان مقیم خارج از کشور پیام دادند، انقلاب را تقریبا این طوری تعریف کردند که ما دنیا را به عنوان تنها محور قبول نداریم که بخواهیم فقط به دنیا تمرکز داشته باشیم و آخرت را رها کنیم، بلکه دنیا و آخرت را با هم می‌خواهیم.

قائم مقام فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: بستر انقلاب ما «دین‌باوری» و «خداباوری» است و در حقیقت یعنی بستر اخلاقی، فرهنگی و نظام زندگی است. در این انقلاب هنوز نسبت به مسأله مادی دنیای خودمان نتوانسته‌ایم قدم خیلی جدی برداریم؛ قدم برداشته‌ایم و در مسائل علمی و بنیه نیروهای مسلح خوب جلو رفته‌ایم، اما از نظر اقتصادی شرایط ما شرایطی نبوده که رضایت مردم را در پی داشته باشد و در حدی که انقلاب می‌خواسته، بتواند رشد کند.

وی افزود: خیلی از زمینه‌های آن فراهم شده بود ولی ان شاء الله در دولت آینده یک شتاب جدی در تحصیل معاش مردم گرفته شود. اگر معاش مردم درست شود، بستر دینی انقلاب الحمدلله سر جایش هست و ما می‌توانیم در این بستر به آرمان‌ها و آرزوهایمان برسیم.

  تعداد بازديدها: 99
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=100077
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.