امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 30 فروردين 1399 ساعت 23:33:06
به همت آقای حاج حسن وفایی
باز خوانی صحبتهای بی سابقه و جنجالی در پخش زنده شبکه ۴


متاسفانه مرحوم رضا بابایی چند روز گذشته به دلیل شدت بیماری به دیار حق شتافت.
برنامه زاویه با موضوع «دین و تمدن سازی» با حضور مهدی ابوطالبی و رضا بابایی در ۱۱ اسفند ۹۵ از شبکه ۴ سیما پخش شد.
زاویه یکی از برنامه‌های بخش فرهنگی شبکه ۴ صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است که به شکل میزگرد تهیه می‌شود و به مسائل علوم انسانی، فرهنگی و اجتماعی اختصاص دارد. این برنامه چهارشنبه‌ها ساعت هشت و نیم شب پخش می‌شود و علیرضا حائری تهیه‌کننده این برنامه است.

تمدن سازی در این زمانه و با امکانات فعلی، هوس است
دکتر رضا بابایی، محقق و نویسنده در تشریح ماهیت تمدن گفت: طرح مقوله تمدن سازی در این زمانه و با زمینه های موجود غیرواقع بینانه است و مرتبه تاریخی مان را در این حد نمی دانم که این مقولات را با این حجم فعلی، بتواند بیان کند یعنی غیرواقع بینانه است و کمی هم غیرصادقانه و معتقدم این بیان، نوعی فرار به جلوست زیرا زمانی که سخن از پدیده و پدیداری می کنیم، باید ابتدا بررسی کرده باشیم که آیا پایه و ارکان آن موجود است و اگر نیست، چه میزان در دسترس ماست.
وی با اشاره به اینکه اگر مقوله ای خیلی دور باشد، باز هم می توان از آن سخن گفت به شرطی که در آن مسیر قرار داشته باشیم و راه هم هموار باشد، افزود: معتقدم طرح مسئله تمدن سازی که مدتی است همچون هوس بر جان ما افتاده است و همایش، نشست ، سخنرانی در خصوص آن برگزار می کنیم و کتاب می نویسیم، بسیار زود است.
تمدن ساختنی است
بابایی با اشاره به اینکه باید در ترکیب تمدن سازی دقت کرد، ادامه داد: براساس نظر اندیشمندان، تمدن ها را نمی سازند بلکه تمدن ها ساخته می شوند، به این معنا که چیزی اگر سیر طبیعی خود را طی کند و مراحل جنینی و نخستین خود را بگذراند، به دنیا می آید اما اینکه شب بخوابیم و صبح بیدار شویم و هوس تمدن سازی کنیم، ممکن نیست زیرا اگر ممکن بود، تمام قبایل عالم، تمدن می ساختند.
این محقق و نویسنده با اشاره به اینکه فردی می تواند سخن از تمدن بگوید که حداقل از توسعه عبور کرده باشد، ابراز کرد: تمدن، نظم اجتماعی و بستری برای شکوفایی استعدادهاست و این تعریف مشهور تمدن است اما این چهره تعریفی تمدن است و باید امکانات و ابزار وجود داشته باشد.
در ادامه حجت الاسلام مهدی ابوطالبی، عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با طرح یک سوال از بابایی گفت: در ساخت تمدن نقش ما چیست و اگر قرار است، خودش به وجود آید که جبر تاریخی است؟
تمدن از میان فرهنگ ها خارج شده است
بابایی در پاسخ به این سوال گفت: تمدن جبر تاریخی نیست و اگر تاریخ را ببینید، در می یابید فرضا مسلمانان در عراق و بغداد تمدن را ساختند، مسیحیان در نقطه دیگر، یعنی از این سوی تاریخ، تمدن ساخته شده است اما زمانی که از سوی دیگر بنگریم، مشاهده می کنیم که مردمی دارای لوازمی از نظم اجتماعی، دانش، معرفت و … بودند و این آراستگی ها، تمدن را خلق کردند یعنی تمدن از میان فرهنگ و مجموعه، خارج شده است و مردم کار مستقیمی برای ساخت این تمدن، انجام نداده اند.
تمدن یک شبه ساخته نمی شود
این نویسنده و محقق با اشاره به اینکه ساخته شدن تمدن ها به معنای خلق یکباره آنها نبوده و در این باره اراده، شعار و حرف کافی نیست بلکه باید راه خاصی را پیمود، ابراز کرد: مردم نخست در صحراها زندگی و نیازهای بیولوژیک خود را برطرف کردند، بعد نیازهای دیگر پیدا شد که برای رفع آن وارد شهر شدند.
در این بخش از بحث، حجت الاسلام مهدی ابوطالبی گفت: این شهرها چگونه به وجود آمد ، آیا ساخته نشد؟ مردم برای رفع نیازهای خود فرضا خانه ساختند.
بابایی در پاسخ اضافه کرد: هم اکنون با این امکانات کشور، وضعیت جوی، امکانات اقتصادی و …باید مسائل ضروری تری مورد بحث قرار گیرد و هنوز به امکان ساخت تمدن نرسیده ایم.
نظام سیاسی با ثبات، پایه تمدن است
حجت الاسلام مهدی ابوطالبی، عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه اولین پایه تمدن، نظام سیاسی ثابت و ایمن است، تاکید کرد: اگر این نظام سیاسی نباشد، نمی توان به تمدن رسید که امام خمینی(ره) در ابتدای مسیر انقلاب، بارها نظام پهلوی را نصیحت کردند، زمانی که تغییر و اصلاحی صورت نگرفت، انقلاب کردیم و سپس نظام اسلامی ایجاد شد، در مرحله بعد باید دولت اسلامی ایجاد شود که هنوز در این مرحله باقی مانده ایم.
نظم اجتماعی باید بدون اعمال زور برقرار باشد
رضا بابایی، نویسنده و محقق با بیان اینکه تمام افرادی که در باب تمدن سخن گفته اند به نظم اجتماعی اشاره کرده اند، ابراز کرد: اما در بحث این نظم اختلاف نظر وجود دارد، برخی این نظم را ارگانیک و زنده می دانند که بدون اعمال زور هم برقرار است مانند نظم کشور عراق در دوران صدام که پس از آن، این غول های فعلی سر برون آوردند و برخی هم نظم را ساختنی می دانند، اما در هرصورت نظم اجتماعی به معنای برقراری امنیت و نبود جنگ در یک کشور نیست.
حجت الاسلام مهدی ابوطالبی، در این بخش اضافه کرد: تمدن نیازمند نظم اجتماعی هماهنگ و پیوسته است که این کشور هنوز به آن نرسیده است و برای همین به دنبال ایجاد تمدن هستیم.
سپس، رضا بابایی در ادامه این بحث با بیان اینکه نظم اجتماعی هماهنگ و ارگانیک، تمدن را به وجود می آورد، تصریح کرد: اما یک نظم پس از تمدن هم نیاز است که آن به وجود آمدن دولت و نظام است اما در این کشور هنوز آن نظم طبیعی برای ارتباط ملت با دولت به وجود نیامده است.
نظم اجتماعی؛ شکل دهنده تمدن است
حجت الاسلام مهدی ابوطالبی، در ادامه با اشاره به اینکه نظم اجتماعی شکل دهنده تمدن است، افزود: معتقدیم هنوز به آن نظم نرسیده ایم اما نظم موجود در عراق زمان صدام یا نظم فعلی در غرب، متاثر از سیستم و اجبار است و با رضایت مردم همراه نیست و با دوربین ها و نظام مالیاتی آن را برقرار کرده اند که مشاهده می شود با خاموش شدن دوربین ها چه صحنه هایی رقم می خورد.
بیان مسئولان و تصورهای مردم متفاوت است
دکتر بابایی، نویسنده و محقق در پاسخ به این موضوع با اشاره به اینکه هر نظمی شکل دهنده تحول نیست، گفت: زمانی که در کشور از استقلال سخن به میان می آید، مردم برداشتی می کنند اما زمانی که معلوم می شود استقلال ما به معنای عدم ارتباط با دیگران و خودکفایی به هر قیمتی بوده است، با برداشت های مردم متفاوت است یا زمانی که از آزادی بحث کردیم، مردم برداشتی کردند که با وضع فعلی متفاوت بود؛ بنابراین، زمانی که از تحول هم بحث می شود، باید منظور و مفهوم به صورت کامل بیان شود.
وی با بیان اینکه کمفسیوس می گوید، بدترین ظلم، ظلم به کلمات است، تاکید کرد: زمانی که از تحول صحبت می شود، مردم تصوری در حد وضعیت فعلی نیویورک یا بغداد زمان صفوی می کنند اما بعد از مدتی، مشاهده می کنند که بیقوله ای به آنها تحویل داده می شود.
امام خمینی(ره)، آزادی و استقلال را صریح تعریف کردند
حجت الاسلام ابوطالبی در ادامه با بیان اینکه امام خمینی(ره) به صورت صریح هدف خود و انقلاب را از آزادی و استقلال را بیان کردند، گفت: برای همین زمانی که میان امام خمینی(ره) و مهندس بازرگان یا میان امام راحل و مجاهدین خلق اختلاف نظر پیش آمد و آنان کنار رفتند، اعتراضی نشد زیرا امام خمینی(ره) روشن، صریح و قابل فهم برای عامه صحبت می کردند و مردم هم آن را انتخاب کردند و حتی پایش هم ۸ سال خون دادند و هم اکنون نیز در قالب ادبیات مقاومت خون می دهند اما با همین فهم از آزادی و استقلال هم اکنون مطالبه گر هستند که برخی از اهداف محقق نشده است.
ملاک های تفاوت تمدن نوین سالامی با تمدن غربی
وی با اشاره به اینکه تمدن نوین اسلامی با تمدن غرب و حتی تمدن اسلامی متفاوت است، افزود: این تمدن احیای تمدن اسلامی نیست اما تجربیات آن تمدن و تمدن غرب را گرفته و تفاوت های بسیاری هم با آنها دارد.
ابوطالبی با اشاه به تفاوت های تمدن نوین اسلامی با تمدن غربی بیان کرد: مشاور امنیت ملی بوش می گفت:؛ اختلاف امام خمینی(ره) و کارتر ناشی از تفاوت اساسی آنها در جهان بینی بود زیرا جهان بینی کارتر بر پایه انسان محوری و سکولار بود اما جهان بینی امام خمینی(ره) بر پایه خدامحوری بود و این، تفاوت اصلی تمدن نوین اسلامی با تمدن غربی است.
عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اضافه کرد: در تمدن نوین اسلامی، مادیات و آخرت با هم توامان مدنظر است اما در تمدن غربی، هیچ تضمینی برای قبول بودن یک مسیر در آخرت وجود ندارد، در حالی که در تمدن اسلامی معتقدیم در هر کار و برنامه ای باید جنبه اخروی سنجیده شود.
تمدن، چشم انداز است و برای تحققش باید تلاش کرد
این گزارش می افزاید:‌ در ادامه این بحث دکتر جهان بین، عضو هیات علمی دانشگاه شاهد نیز طی ارتباط تلفنی با برنامه اظهار کرد: مفهوم تمدن از جنس مباحث آینده پژوهانه است که در این مباحث ابتدا باید آینده را ترسیم و سپس برای رسیدن به آن تلاش کنیم، به این معنا که تمدن، چشم انداز است و برای رسیدن به آن باید تلاش کرد.
وی اضافه کرد: اگر تمدن نباشد، نمی توان از وحدت میان مسلمانان سخن گفت، زیرا تمدن در یک کشور رخ نمی دهد بلکه نیازمند قلمرویی جغرافیایی است که در قالب آن شیعه و سنی می توانند با هم و در کنار هم زندگی کنند.
بحث از تحول، سرپوش گذاشتن بر مسائل و مشکلات است
بنابر این گزارش، دکتر بابایی نویسنده و محقق با اشاره به اینکه بحث از تحول در این کشور، نوعی سرپوش گذاشتن بر مسائل و مشکلات است، تصریح کرد: تمدن سازی منبعث از کار گروهی است، بنابراین، نباید به دنبال حذف باشیم بلکه باید بدنیال راهی برای همگرایی و تعامل باشیم، زیرا کارگروهی مبتنی بر مدارا، تسامح و تساهل است و با تنگ نظری و بستن حلقه ها نمی توان تمدن سازی کرد.
مدارای پیامبر(ص)‌ گونه، ملاک عمل در تمدن نوین است
حجت الاسلام مهدی ابوطالبی، در پاسخ به این اظهار نظر گفت: کسی نخواسته است یک شب تمدن ایجاد کند یا طرح بحث تمدن، هوس نیست بلکه کار و نظر جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه است و مقام معظم رهبری به عنوان مبدع این بحث و گفتمان، صریحا اعلام کرده اند که تمدنی می خواهیم که علم را با اخلاق، سیاست را با عدالت و مادیات را با معنویات داشته باشد، قطعا بنای فریب دادن مردم را نداریم.
وی ادامه داد: در تمدن نوین اسلامی همانند مدارای پیامبر(ص) با دشمنان عمل خواهیم کرد که بر همین اساس این مدارا حدی دارد و گاهی به «اشداء علی الکفار» هم تبدیل می شود.
ابوطالبی در پایان خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری ما هم اکنون در مرحله نظام اسلامی هستیم و باید به دولت اسلامی برسیم تا پس از آن جامعه و حکومت اسلامی را رقم بزنیم تا در نهایت تمدن رخ دهد، تمدنی که قرار است تمام شئونات و تعاملات اجتماعی ما را شکل دهد.





  تعداد بازديدها: 3519


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
عکس: کاشت یک اصله نهال
در پی آسمانی شدن مرحوم مغفور حاج حسن پورسلطان/اقدامی ارزشمند و ماندگار از مهندس سعید رحیمی
اطلاعیه بیت مرحوم حاج شیخ محمداسماعیل شوشتری برای قدردانی از مردم، علما و مسئولین کشور
قالیباف و ظریف هر دو کاندیدا شوند، آراء آنان مطلقا قابل قیاس نیست /دستاورد شکستن وفاق به جیب یاران جلیلی می رود
حمله تروریست‌ها به مناطق شیعه‌نشین «نبل» و «الزهرا» در شمال حلب
شهادت فرمانده مستشاران ایرانی در حلب (+عکس)
برای اولین بار
هشدار عراقچی / بازگشت تحریم سازمان ملل یعنی حرکت ایران به سمت تسلیحات اتمی
دیدار وزیر خارجه هلند با همتای ایرانی پس از قطع تماس های آمستردام با دولت نتانیاهو
یادداشتی از: رضا رئیسی
مشکل نمادین رسایی با خنده‌های ظریف
در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره‌ی ملی شهدای استان اصفهان؛
رهبر معظم انقلاب: از بازی‌های رایانه‌ای برای انتقال پیام دوران دفاع مقدس استفاده کنید/ اگر فداکاری مردم و جوانان نبود، جمهوری اسلامی امکان حیات نداشت/ برای ساخت فیلم درباره شهدا، سراغ بهترین سازندگان بروید
سقوط دستمزد دلاری کارگران ایرانی از ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۳
موافقت کابینه امنیتی نتانیاهو با آتش‌بس؛ نخست‌وزبر اسرائیل: بر تهدید ایران متمرکز می‌شویم
خاموشی‌ها به پایان رسید؟
تلاش دولت آینده ترامپ برای متوقف کردن خرید نفت ایران توسط چین
پایان جنگ حزب الله لبنان - اسرائیل با میانجیگری امریکا و فرانسه / آتش بس از ساعت 4 بامداد چهارشنبه / متن توافق : عقب نشینی حزب الله از جنوب لبنان / نظارت کمیته آمریکایی بر آتش بس / نتانیاهو : آتش بس را قبول می کنیم تا بر ایران متمرکز شویم
یادداشتی از: جعفر محمدی
آقای قالیباف! ما را به یاد خرزوخان شب های برره انداختید / می دانید با 8 میلیارد دلار چند خودروی روز دنیا می شد وارد کر
یادداشتی از: مهرداد خدیر
آیت الله موسوی اردبیلی؛ 20 نکته در هشتمین سال‌گرد/ سید مفید با دانشگاه مفید/ دانشگاهی که شبیه "امام صادق" نیست
درباره قطعنامه 1701 که مبنای مذاکرات آتش بس لبنان و رژیم اسرائیل است، چه می دانیم؟
بمناسبت فرا رسیدن هفته بسیج
مثنوی "جان به کف" سروده ی علی اکبر پورسلطان(مهاجر) در توصیف بسیجی
اجرای طرح اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب در مدارس علمیه
اعضای جدید شورای عالی حوزه انتخاب شدند + اسامی

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
پیام شفاهی رهبر معظم انقلاب اسلامی به مردم مقاوم لبنان
در همایش بین‌المللی داوری؛
انصاری، معاون حقوقی رئیس‌جمهور: هدایت و راهبری جامعه حقوقی به ویژه حقوقدانان بین‌الملل در جلوگیری از تحمیل هزینه به کشور در معاهدات بین‌المللی بسیار موثر است/ برای ممانعت از تکرار آسیبهای حقوقی باید از معاضدت‌های حقوقی بخش دولتی و خصوصی بهره بگیریم
یادداشتی از: جعفر گلابي
فشار انبوه روي اعصاب مردم
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه توسط استاد حاج بهرام رحیمی در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1403/8/28
همایش بین‌المللی «دیوان داوری دعاوی ایران، ایالات متحده»؛
مجید انصاری: چهار هزار پرونده در دیوان داوری دعاوی ایران و آمریکا حل و فصل شده است/ همچنان آمریکا و همراهان او سر آشتی با ملت ما را ندارند/ ما سر جنگ با هیچ کشوری نداریم/ اگر آمریکا آماده رابطه قانونمند و به دور از تحکم باشد، جمهوری اسلامی آماده است
اطلاعیه هیئت انصارالخمینی (ره)
در پی درگذشت مرحوم مغفور حاج حسن پورسلطان
پوستر:
اطلاعیه درگذشت حاج حسن پورسلطان پدر شهید علی اصغر
تصاویری از رزمنده ی بسیجی مرحوم مغفور حاج حسن پورسلطان در دوران دفاع مقدس
بررسی تبعات سیاست‌های اقتصادی ترامپ از نگاه اکونومیست
برندگان و بازندگانِ "ترامپونومیکز"/ مکزیک، قربانی اول
یادداشتی از: روزنامه جمهوری اسلامی
اسلام دین بلاتکلیفی نیست
اعضای جدید شورای عالی حوزه انتخاب شدند + اسامی
شباهت غزه با هیروشیما/اسرائیل تاکنون معادل 6 بمب اتمی بر روی غزه بمب ریخته است
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه توسط استاد حاج بهرام رحیمی در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1403/9/5
ناصر ایمانی
عده‌ای نمی‌خواهند ظریف در مسئولیت معاونت راهبردی باشد
عراقچی: رفتار متناقض اروپا و انگلیس، استاندارد‌های دوگانه آنها را در قبال حقوق بشر آشکار می‌کند
یادداشتی از: مهرداد خدیر
ترامپ، کوبایی‌تبار را وزیر خارجه می‌کند، در مجلس ایران گیر داده‌اند به ظریف به خاطر محل تولد فرزند!
بمناسبت فرا رسیدن هفته بسیج
مثنوی "جان به کف" سروده ی علی اکبر پورسلطان(مهاجر) در توصیف بسیجی
نماینده مجلس در واکنش به رد فوریت اصلاح قانون دوتابعیتی‌ها:
مجلس محل تسویه حساب شخصی با افراد نیست
به بهانه ی درگذشت والد گرامی، حاج حسن پورسلطان
قصیده ی " پدر " سروده ی علی اکبر پورسلطان(مهاجر)
عضو مجمع مدرسین قم: فضای مجازی مقصر انحراف جوانان است یا مشکلات معیشتی و ناامیدی؟/ فقر، گرسنگی و نادانی خطرناک است، نه فضای مجازی


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 21715
تعداد بازدید دیروز: 27926
بازدید کل: 72657161
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.