امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 21 ارديبهشت 1404 ساعت 23:34:43
یادداشتی از: سید مهدی طالبی*
جولانی در اورشلیم

فرهیختگان: در روز‌های اخیر سه تحول در رابطه با دولت «ابومحمد الجولانی» حاکم جدید سوریه رخ داده است؛ سفر او به فرانسه، افشای دیدارش با مقامات صهیونیست در جریان سفر به امارات و بحث بر سر عادی‌سازی و سوم سرکوب دروزی‌ها در برخی از نواحی جنوب. به نظر می‌رسد همه این تحولات در راستای رقم زدن اتفاقات شگفت‌آور بزرگ درحال رقم خوردن هستند. 
جولانی با ساقط کردن سریع و عجیب نظام پیشین بر سرکار آمد، مورد پذیرش جهانی حتی در اروپا قرار گرفت و حالا کمتر از 6 ماه از استقرار و همزمان با سفر به فرانسه، صحبت از پیوستن به روند عادی‌سازی است. 
نحوه تعامل و اقدامات تسهیل‌کننده دولت‌های جبهه غربی – ترکی - عربی و صهیونیستی با جولانی نشان می‌دهد او در روندی از اجرای طرح‌های خیزشی و غیرمنتظره قرار دارد. 

نکات
در خصوص حرکت جولانی به سمت عادی‌سازی و اراده‌ای که از روی کارآمدن وی شکل گرفته، نکاتی وجود دارد که در ادامه آمده‌اند. 

1- تاکنون دولت‌هایی که با رژیم‌صهیونیستی عادی‌سازی کرده‌اند، همه در چهارچوب دولت‌های غیراسلامی بوده و ماهیتی محافظه‌کار یا سکولار داشته‌اند. 
سکولار‌ها در ترکیه، حکومت‌های پادشاهی امارات، بحرین، مراکش و اردن، حکومت‌های دیکتاتوری در مصر و متمایل شدن برخی از دولت‌ها، مانند تمایل پیشین دولت نظامیان در سودان به عادی‌سازی این روند را نشان می‌دهد. 
دولت جولانی اما نه‌تنها در دسته اسلامگرایان می‌گنجد بلکه از هرسو در این حوزه دارای عمق است. دولت جولانی درحال حاضر از دو گروه تشکیل شده است؛ نخست تروریست‌ها که ریشه ابتدایی آن‌ها در القاعده و سپس داعش قرار دارد. القاعده معتقد به مبارزه با غرب بود که در سرزمین‌های اسلامی به طور نظامی مستقر شده بود و داعش نیز اعتقادات تکفیری به ویژه ضد شیعیان داشت. با این وجود آن‌ها فاقد ایده برای حکمرانی و دیدگاه‌های خاص برای اداره امور جوامع بودند. 
گروه دومی که در دولت جولانی مشاهده می‌شوند، اخوانی‌ها هستند. این گروه با تروریست‌ها دارای یک تفاوت و به عبارتی مکمل آن‌ها هستند. این گروه‌ها امروزه دیدگاه مبارزاتی خاصی ندارند، اما دارای ایده‌هایی برای حکمرانی و اداره جوامع‌اند. 
این مسئله حتی در تفاوت بین شاخه نظامی و شاخه سیاسی حماس نیز دیده می‌شود؛ درحالی‌که شاخه نظامی به جهاد و مقاومت اعتقاد دارد، در شاخه سیاسی تمایلات اخوانی شدیدی وجود دارد که حتی نگاهی گریزان از مبارزه داشته و معتقد به نوعی تسامح برای گردش امور جامعه خارج از جنگ و تنش هستند. 
دولت جولانی از این حیث دارای پیچیدگی خاصی است. به نظر می‌رسد عادی‌سازی با رژیم‌صهیونیستی بیشتر از آنکه به وزنه تروریست‌ها در دولت جولانی مربوط باشد، به بخش اخوانی‌ها مربوط است؛ کسانی که بر اساس دیدگاه‌های آن‌ها می‌شود با دشمن صلح و آتش‌بس کرد و حتی ضرباتی را متحمل شد؛ اما از فضای نسبی آرامش برای حکومت و اداره امور روزمره بهره برد. 

2- استفاده از عناصر مختلف برای حکومت در دولت، موضوعی همیشگی بوده است. حکومت‌های عباسیان از نیروی نظامی ترک‌ها و نیروی دیوانی ایرانی بهره می‌بردند. اما آنچه در این میان اهمیت دارد، حفظ توازن میان این عناصر است. جولانی برای ایجاد امنیت از گروه‌های تروریستی با دیدگاه‌های موسوم به جهادی بهره می‌گیرد و برای اداره امور دولتی در داخل و حفظ پیوستگی با محیط اسلامی از جریان اخوانی‌ها استفاده می‌کند. 
اگر در عادی‌سازی، وزنه به سمت جریان اخوانی گردش کند، تروریست‌ها از دو سو تحت فشار قرار می‌گیرند؛ در صلح با دشمن زمینه تروریستی آن‌ها از بین رفته و از سوی دیگر اداره دولت و جامعه در اولویت قرار می‌گیرد که عامل برکشیدن بیشتر اخوانی‌ها خواهد شد. 
با این‌حال به نظر می‌رسد دولت جولانی، صهیونیست‌ها و غرب برای این موضوع چاره‌اندیشی کرده‌اند. گفته می‌شود قرار است در ازای عادی‌سازی این امتیاز به جولانی داده شود که بتواند به مبارزه با اقلیت‌ها پرداخته و سراسر کشور را در اختیار بگیرد. اینجا مشخص می‌شود که تروریست‌ها قرار است در غوغایی که برای سرکوب در داخل سوریه برپا می‌شود، جهاد مدنظر خود را پیگیری کرده و به زعم حکومت، سرگرم شوند. 

3- تبدیل اخوانی‌ها به عامل عادی‌سازی و نماد زندگی در سوریه، تبعاتی بر محیط اسلامی می‌گذارد که می‌تواند حماس را نیز تحت تأثیر قرار دهد. 
 همان‌گونه که پیوستن عربستان سعودی به جریان عادی‌سازی از نظر دولتی مهم بوده و زنجیره‌ای از دولت‌ها را به این روند می‌کشاند، پیوستن اخوانی‌ها به عادی‌سازی نیز این زنجیره را از نظر ایدئولوژیک و در سطح احزاب گسترش می‌دهد. 

4- جولانی اقدام مهم دیگری در داخل سوریه انجام داده است که نشان‌دهنده پیگیری نوع جدیدی از حکومت، مشابه سعودی است. 
جولانی علاوه بر آنکه خود را حاکم سوریه و رئیس‌جمهور این کشور می‌داند، پست نخست‌وزیری را نیز اشغال کرده است. دولت سعودی درحال حاضر تقریباً به این شکل اداره می‌شود؛ تنها استثنا آن است که به دلیل جایگاه ولیعهد، هم‌اکنون مقام نخست‌وزیری را در اختیار گرفته است. حکومت صدام از سال 1994 به بعد به این شیوه اداره شد. 
پادشاهی سعودی و حکومت صدام، حتی بسیار بیشتر از دیگر حکومت‌های خودکامه عرب، فضایی بسته داشته‌اند. از این نظر حکومت جولانی از نظام سابق سوریه تحت زعامت حزب بعث فراتر رفته و خودکامگی بیشتری اعمال خواهد کرد. همچنین موروثی بودن در این حکومت محتمل است. 
شیوه جولانی همچنین نشان می‌دهد او تمایلاتی به سمت در اختیار گرفتن یک جایگاه بزرگ ملی و مذهبی دارد. برای فهم بهتر این موضوع می‌توان به چند نمونه پرداخت. سعودی‌ها خود را صاحب کشور مورد حکومت خود دانسته و به کشور عربستان پسوند سعودی را اضافه کرده‌اند و خود را خادم حرمین شریفین نیز می‌نامند. صدام نیز خود را رهبر جهان عرب و سردار قادسیه می‌دانست. 
باید دید جولانی در امتداد سعودی‌ها و صدام چه خوابی دیده و می‌خواهد چه جایگاهی برای خود دست و پا کند. 
این جایگاه باید در یکی از حوزه‌های تاریخی، جغرافیایی و ایدئولوژیک قرار داشته باشد. سعودی‌ها در قضیه حرمین شریفین، از نظر جغرافیایی برای خود جایگاه رهبری اسلامی و عربی قائل هستند. همچنین آنان عمده شبه جزیره عربستان را به نام خود‌ زده‌اند. این منطقه خواستگاه و ریشه قوم عرب است و سعودی‌ها می‌توانند با این استدلال برای خود جایگاه رهبری جهان عرب را قائل شوند. این قضیه نشان می‌دهد در قضیه خادمین حرمین شریفین، تمرکز بر جغرافیا بوده و در پسوند سعودی نیز مبنا همان جغرافیاست؛ گرچه هردو سویه‌های ایدئولوژیک نیز دارند، به ویژه سویه ایدئولوژیک اسلامی در قضیه حرم‌ها و همچنین عربی در قضیه شبه جزیره عرب اما اصل و نقطه ثقل همان جغرافیاست. 
صدام نیز برای رهبری جهان عرب، تسلط بر بغداد، پایتخت عباسیان را مدنظر داشت که حوزه جغرافیا را نشان می‌دهد. او همچنین از جهت مبارزه با ایران، آمریکا و رژیم‌صهیونیستی، قصد داشت از نظر ایدئولوژیک نیز رهبری‌اش را تقویت کند، اما در هرحال سویه جغرافیایی جایگاه مدنظر او پررنگ‌تر بود. 
برای جولانی نیز حوزه‌های مختلفی وجود دارد، اما برخی از آن‌ها بسیار ضعیفند. از نظر ایدئولوژی اخوانی، این گروه بسیار گسترده و غیرمتمرکز است و جولانی نیز ذاتاً یک اخوانی به شمار نمی‌رود. از نظر گروه‌های تروریستی و بر عهده گرفتن رهبری آن‌ها نیز این مسئله دور از دسترس است گرچه حرکت به سمت آن با وجود معارضان، محتمل خواهد بود. گروه‌های تروریستی زیادی در جهان اسلام حضور دارند، مانند القاعده و یا طالبان که رهبری جولانی را نمی‌پذیرند، اما این احتمال وجود دارد که با حمایت ترکیه و دولت‌های عربی و رضایت آمریکا، جولانی به ضرب و زور در چنین جایگاهی قرار گیرد. 
با این‌حال در دسترس‌ترین جایگاه برای او، اتکا به جغرافیاست. از نظر تفکرات جولانی، نقطه مقدسی در سوریه، همانند عربستان وجود ندارد که او بتواند ادعایی در این حوزه داشته باشد، اما از نظر تاریخی، سوریه مرکزیتی در منطقه داشته است که به حکومت بنی امیه باز می‌گردد. 
اتکا به این قضیه به زعم جولانی آورده‌هایی برای او دارد؛ نخست آنکه به جولانی سویه‌‌ جدیدی می‌بخشد؛ اتکای تاریخی به حکومت بنی امیه؛ به جولانی سویه ملی‌گرایانه عربی می‌دهد که برای او جدید است. از سوی دیگر به شکل غیرمستقیم می‌تواند همان معنای خلافت را برای او به ارمغان بیاورد، درحالی‌که اگر او به طور مستقیم ادعای خلافت‌خواهی کند، به چشم داعش دیده شده و مورد نفرت قرار می‌گیرد. 
این ادعا همچنین در درسترس‌ترین و بلامعارض‌ترین ادعاست که وی می‌تواند مستقلانه در آن گام بردارد. 
موضوع دیگر، ایجاد یک سد محکم در برابر محور مقاومت عمدتاً شیعی است که این مسئله می‌تواند باعث شود‌ تعدادی از دولت‌ها با ادعای جدید او کنار بیایند. 
برای ترکیه که ادعای احیای امپراتوری عثمانی را دارد که پیش‌تر اساس حکومتی‌اش خلافت بوده و یا عربستان که ادعای رهبری جهان اسلام و عرب را دارد، ادعا‌های جولانی قابل هضم نخواهد بود مگر آنکه او این اتفاق را برای آن‌ها توجیه کرده و اثبات کند کارکردی دارد. 
در صورت وقوع این اتفاق، در برابر محور مقاومت عمدتاً شیعی در منطقه، حکومت جایگزین و ادامه‌دهنده امپراتوری عربی بنی امیه با ریاست جولانی شکل می‌گیرد که سویه‌ای سنی - عربی خواهد داشت؛ در نتیجه محور مقاومت و حکومت جولانی در اصطکاک شدید با یکدیگر قرار می‌گیرند؛ چه اینکه جولانی با اتکا به رویه خود، در امور عراق و لبنان نیز به زیان شیعیان و مقاومت دخالت خواهد کرد. 
از سوی دیگر این حکومت می‌تواند در افغانستان و پاکستان نیز برای ایران خطرسازی کند. می‌توان‌ گفت در صورت تحقق این سناریو، جولانی و حکومتش در شکلی جدید و به‌روز شده، جایگزین داعش خواهند شد و وظایفی راکه این گروه علیه محور مقاومت در محیط داخلی و پیرامونی‌اش بر عهده داشتند، در اختیار خواهد گرفت. 
اگر ادعا‌های تند، ضد شیعی و تروریستی داعش با بدنه شرقی جهان اسلام شامل شمال شبه قاره، افغانستان و آسیای میانه انطباق داشت، ادعای جایگزینی با بنی امیه توسط جولانی نیز زمینه‌های قدرتمندی برای نفوذ در این مناطق دارد. 
پیش از این خلافت عثمانی در ارتباط با ازبک‌ها و حکومت‌های اسلامی و سنی مذهب هند، نفوذ خود  علیه حکومت شیعی صفویه را آزموده است که نشان می‌دهد ادعا‌های خلافتی می‌تواند منجر به جلب همکاری در این محیط شود. 
از سوی دیگر، در بدنه شرقی جهان اسلام به طور تاریخی تقبیح بنی امیه گسترده نبوده است؛ درحالی‌که در غرب آسیا و شمال آفریقا که پیش از بنی امیه در اختیار مسلمانان قرار گرفتند، رفتار و نگاه به بنی امیه جهت‌های گوناگونی داشته، در بدنه شرقی جهان اسلام که دین تحت زعامت بنی امیه گسترش یافته، تقبیح این حکومت دشوار بوده است. 
آشکار است که در این خصوص باید میان حاکمان نخستین بنی امیه با آخرین حاکمان آن در چشم بدنه شرقی جهان اسلام تفاوت قائل شد؛ آن‌ها حاکمان نخستین را تقبیح نمی‌کنند اما از نظر تاریخی، این اهالی خراسان بزرگ بودند که بنی امیه را سرنگون کردند. 

5- روند روی کارآمدن جولانی «خیزشی» بوده که باید به این مسئله توجه کرد. برای روی کارآمدن او نظام پیشین سوریه طی 11 روز ساقط شد. او ناگهانی با کرد‌ها دست به امضای توافق زد و اوضاع جنوب به طور غیرمنتظره برایش آرام شد. 
همچنین حکومت او با سرعتی باورنکردنی از همان ابتدا با پذیرش منطقه‌ای و بین‌المللی مواجه شد به گونه‌ای که او طی چند روز اخیر با «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه در پاریس و کاخ الیزه دیدار کرد؛ کمتر از 6 ماه پس از قبضه حکومت. 
بر این اساس، تحقق سناریو‌های موجود و امکان‌پذیر در رابطه با او را نمی‌توان نادیده گرفت و ساده انگاشت. 

6- ایده محور مقاومت در منطقه «مبارزه با صهیونیسم» است. اگر دولت‌های منطقه شام با رژیم صهیونیستی عادی‌سازی کرده و سپس بر اساس منویات آن دست به تحرک در محیط داخلی خود علیه مخالفان بزنند، آیا گروه‌های مقاومتی جهت مبارزه خود علیه صهیونیسم را به داخل می‌چرخانند؟ 
پیش از این در فلسطین این مسئله تجربه شده است. با وجود گردش جریان فتح به سمت سازش و همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان در سرکوب گروه‌های مقاومتی، آن‌ها از درگیری با جریانات غیرصهیونیستی خودداری کردند. 

7- عادی‌سازی سوریه به بهانه توقف حملات انجام می‌شود درحالی‌که حملات با تغییر نظام باید تمام می‌شد. این موضوع نشان می‌دهد اراده از تحمیل عادی‌سازی به سوریه ایجاد روابط سیاسی نیست، بلکه مسئله اصلی خلع سلاح و یا ایجاد منطقه حائل در جنوب این کشور است. 

*پژوهشگر حوزه بین الملل





  تعداد بازديدها: 38


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
اختصاصی:
انا مدینه العلم ... ، با خطاطی آقای محمد مسلم خانی
یادداشتی از: حجت الاسلام هادی سروش
دفاع و زمین‌گیر کردن دشمن متجاوز باید بر اساس هوشمندی باشد
ارتش ایران یک فروند جنگنده F۳۵ دیگر رژیم صهیونیستی را نابود کرد
نامه کمیسیون امنیت ملی برای محدود کردن بازرسی‌های آژانس
ارتش اسرائیل: حملات تلافی‌جویانه ایران ادامه خواهد داشت
انتصاب سرتیپ پاسدار سیدمجید موسوی به فرماندهی نیروی هوافضای سپاه پاسداران
شهادت ۳۰ نیروی نظامی و یک نیروی هلال احمر در آذربایجان‌ شرقی
هشدار بزرگ چین به اسرائیل: از خط قرمز عبور کردید!
وزیر دفاع پاکستان: از منافع ایران محافظت خواهیم کرد/وحدت در جهان اسلام ضروری است/سازمان همکاری اسلامی برای مقابله با اسرائیل فورا تشکیل جلسه دهد
اطلاعات سپاه اعلام کرد: اشد مجازات برای همکاری با موساد
واکنش ظریف به حمله اسرائیل به ایران
پیغام واضح محسن چاوشی برای رژیم صهیونیستی
هشدار امنیتی وزارت اطلاعات درباره تردد خودروهای مشکوک
خودزنی صهیونیست‌ها در جریان تلاش برای مقابله با موشک‌های ایرانی
پادشاه عربستان درباره حجاج ایرانی دستور جدید صادر کرد
در پی حمله رژیم صهیونیستی؛
سردار حاجی زاده به شهادت رسید + سوابق
آخرین عکس های سرلشکر باقری، ساعاتی قبل از شهادت
حذف نوار مشکی از صفحه شبکه های تلویزیون (+عکس)
با حکم رهبر معظم انقلاب؛
سرلشکر علی شادمانی فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء شد + سوابق
با حکم رهبر معظم انقلاب؛
سرلشکر محمد پاکپور فرمانده کل سپاه شد + سوابق

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
اعطای دکترای افتخاری از یک دانشگاه اروپایی به احمدی‌نژاد و نتانیاهو (+عکس)
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1404/3/12
اطلاعیه:
برگزاری مراسم قرائت دعای عرفه و مراسم سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (س)
یادداشتی از: حجت الاسلام علی اکبر سبزیان
اسطوره‌ای به نام روح‌الله
گزارش تصویری:
برگزاری مراسم قرائت دعای عرفه و مراسم سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (س)، در هیئت انصارالخمینی (س) 1404/3/15
یادداشتی از: حجت الاسلام احمد مازنی
علت فقر عمومی از نظر امام خمینی(س)
یادداشتی از: حجت الاسلام رشید داودی
برای آن حقیقتِ مستور
بیانات مقام معظم رهبری در مراسم سی و ششمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (رحمه‌الله)
دکتر روحانی: در فروردین ۱۴۰۰ فقط امضای عراقچی مانده بود تا توافق شود/ حداقل ۲ هزار میلیارد دلار مستقیم و غیرمستقیم ضرر کردیم
منتجب‌نیا: امروز اگر امام حضور داشت حتما با اجبار مخالفت می‌کرد/ اگر مسئولین می‌خواهند این نظام حفظ شود، باید دست از فشار و زور بردارند
به مناسبت سی و ششمین سالگرد ارتحال حضرت امام(ره)؛
پزشکیان در حرم امام: اگر به گفتار امام عمل کنیم، هیچ قدرتی نمی‌تواند به ما زور بگوید/ دشمنان می‌خواهند با قومیت‌‌گرایی در داخل کشور دعوا بیندازند/ آمریکا به ما می‌گوید حق ندارید اورانیوم غنی‌سازی کنید، اما هیچ انسان آزاده‌ای زیر بار ناحق نخواهد رفت
پیام مقام معظم رهبری به حجاج بیت‌الله الحرام
توصیه مهم حاج آقا مجتبی تهرانی درباره شب و روز عرفه
در گفت و گوی زنده با شبکه «المنار»؛
سید علی خمینی: «انقلاب زنده است»، یعنی مخالفان و معارضان شعاری بهتر از شعار ما ندارند/ پایه دین اسلام، سیاست است/ قصد ایران برای سلطه بر جبهه مقاومت، دروغ است
در مراسم سی و ششمین سالگرد رحلت امام؛
سیدحسن خمینی: هدف دشمنان دور کردن مردم و دلهای نسل های جدید از امام ماست/ انقلاب ما مردمی ترین انقلاب در طول تاریخ بوده است/ برای یک ملت هیچ چیز به اندازه عزت کلیدی نیست
یادداشتی از: مسعود نصیری
اندیشه امام خمینی (ره)
یورش تکفیری‌ها به دفتر آیت‌الله سیستانی در سوریه / سفارت عراق در دمشق تعرض به دفتر آیت الله سیستانی را محکوم کرد
یادداشتی از: عبدالمهدی همت پور*
امام خمینی (ره) و میراث فرهنگی
خاطرات آیت‌الله هاشمی از لحظه رحلت امام خمینی(ره)/ از چشمان نیمه باز امام حالت وداع دیدم/ امام گفتند به مردم بگویید دعا کنند که خداوند من را بپذیرد
اعمال شب عرفه


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 15724
تعداد بازدید دیروز: 13999
بازدید کل: 76008505
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.