تاريخ انتشار: 20 فروردين 1403 ساعت 02:36:20
حجت الاسلام حسن روحانی اولین بار از عنوان امام خمینی استفاده کرد

✍اینکه شیخ علیرضا پناهیان بر منبر رمضان به نقل از  شهید حاج مهدی عراقی می گوید:
امام (ره) در نجف به من گفت؛ به تهران برو طیب را ببین و از طرف من بگو که در سالگرد ۱۵خرداد هیئت بیرون آورده و یاد شهدای ۱۵خرداد را گرامی بدارد. 
[عراقی] به امام گفتم، طیب از الوات شاهی است‌، بهتر نیست از برخی عالما بخواهیم
امام گفت: اگر پیش علما بروید. اول می گویند از کجا معلوم امام شما را فرستاده باشد و ... 
[عراقی] پیش طیب رفتم گفتم پیام خصوصی از امام دارم طیب گفت، همه خودی هستند بگویید. 
[عراقی] گفتم امام فرمودند، سالگرد شهدای ۱۵ خرداد هیئت بیرون بیاورید و یاد شهدا را زنده نگهدارید و ... 
اولاً: حجت الاسلام حسن روحانی از مبارزین پیش از انقلاب در مراسم ختم مسجد ارک تهران در سال ۵۶ که برای بزرگداشت مرحوم آقا مصطفی خمینی برگزار شد پس از شرح آیه شریفه وَإِذِ ابْتَلَى إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا برای اولین بار از عنوان امام خمینی برای آقا روح الله خمینی استفاده کرد که از آن پس نقل مجالس شد. 
ثانیاً: مرحوم طیب حاج رضایی حدود چهار ماه بعد از واقعه ۱۵ خرداد یعنی در ۱۱ آبان ۱۳۴۲ یعنی هشت ماه قبل از سالگرد ۱۵ خرداد تیرباران شد. 
✍اینکه تمام گناه تخلف رانندگی را متوجه بی مبالاتی همشهریان دانسته و تنها راه برون رفت را جریمه سنگین بدانند شاید از ماهیت نظامی سازی سطوح فرماندهی پلیس انتظامی خادم همراه مردم باشد. اما با نادیده انگاری علل واقعی بروز ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله تخلفات رانندگی و اصرار به متهم سازی راننده بعنوان بزرگترین عامل تخلفات رانندگی در واقع آگاهانه یا ناخواسته بر ماندگاری و پایداری علل وقوع ناهنجاری و عامل ممانعت از اصلاح امور اجتماعی شناخته خواهند شد.
✍اینکه اولویت مدیریت ناهنجاریهای فزاینده و غیرقابل مهار رفتارهای اجتماعی کدام است قطعاً نیازمند مطالعات جدی علمی آکادمیک مستقل است. اما از ارکان غیرقابل تردید ممکن سازی درک واقعیات رفتار اجتماعی راهی جز منفک سازی پلیس از نیروهای نظامی و بازگرداندن مدیریت پلیس به وزارت کشور یا شهرداری‌های نیست. اینکه چرا قانونگذار در ایران گزینه واگذاری پلیس به نیروی انتظامی را تمکین کردند حرف جدیدی نیست. اما هیچ کشوری در زمانه حکمرانی پادگانی و به فرموده قادر به تحقق توسعه اجتماعی نبوده و نخواهد بود. توسعه جز واگذاری مدیریت اجتماعی به مدیران سیاسی و اجرایی منتخب مردم میسر و ممکن نخواهد بود.
✍اینکه شیخ صلاح الدین از علما و امامان جماعت سلفی اهل سنت در مسجد الاقصی که در اظهار نظری کوتاه بر منبر وعظ و خطابه گفته بود: .حسین((ع)) خطا کرد اما پیامبر اسلام(ص) بر راه راست بود. حسین اشتباه کرد ولی پیامبران بر راه راست بودند. زیرا پیامبران بی عیب بودند. مجدداً بر همان منبر رفت و فرمود: عذر می خواهم در درگاه خداوند و از رسول خدا، عذر خواهی میکنم از فاطمه الزهرا((س)) و از علی امیرالمومنین((ع)) و ابتدا از حسین و سپس از حسن، از این جایگاه می گویم صلاح الدین غلط کرد و حسین به راه راست بود. من غلط کردم و حسین درست بود. هزاران بار می گویم. خدایا تا مرا نبخشایی این حرف را تکرار می کنم. می نویسم که من اشتباه کردم و فرزند رسول خدا درست بود. درود خدا بر او و خاندانش باد. شرافت و محبتی در عمق وجود شیخ صلاح الدین سلفی امام جماعت اهل سنت در مسجد الاقصی به اهل بیت رسول خدا(ص) که قطعاً در هزاران متظاهر ارادت به اهلبیت (ع)  نتوان یافت.
۱۹ فروردین

  تعداد بازديدها: 315
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=99543
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.