تاريخ انتشار: 12 فروردين 1403 ساعت 19:23:10
احقاق حقوق ابتدایی ایران از حقابه هیرمند تا لایروبی اروند

✍️اینکه مرحوم  آیت الله هاشمی در خاطرات ۱۰فروردین ۸۰ نوشتند: 
حوادث لامرد، هنوز مورد توجه است. جمع زيادى بازداشت شده‌اند. امام‌جمعه لامرد، احتمال اينكه خود مأموران، براى بدنام كردن مردم، فرماندارى را آتش زده باشند، مطرح كرده است. خبرگزارى جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) اخبار تحريك‌كننده میداد. شاید عیناً گذشته مطالبی است که حجت الاسلام دکتر روحانی رئیس جمهور پیشین در مورد آمران و عاملان میدانی پشت پرده اعتراضات و اغتشاشات ضد دولتی ۹۶ و ۹۸به صراحت اظهار کرد.
✍️اینکه مرحوم آیت الله هاشمی در فراز دیگری از خاطرات ۱۰فروردین۸۰ آورده است آب رودخانه هيرمند در زابل كه دو سه هفته جريان يافته بود، اخيراً باز قطع شده و مشكلات جدى براى مردم زابل به وجود آورده است. ايران به سازمان ملل، از تخلف طالبان در اجراى قرارداد با ايران كه ملزم است، حداقل در ثانيه 26 مترمكعب آب در رودخانه به ايران بفرستد، شكايت كرده. طالبان هم جواب داده‌اند كه در اثر خشكسالى، آب از سرچشمه كم شده و خود افغانستان هم مشكل دارد. چیزی جز خشک سازی عیدمند طی سالهای گذشته و امروز نیست که رجز خوانی مقامات سیاسی و نظامی مستمر جمهوری اسلامی ایران را به سخره گرفته و مقامات کشورمان را تحقیر و مستاصل کرده است تا مردم ایران اطمینان کنند مقامات کشورمان در احقاق حقوق ابتدایی ایران از حقابه هیرمند تا لایروبی اروند و میادین مشترک نفت و گاز تا تمامیت فضای کشور مُصر نیستند.
✍️اینکه دکتر روحانی پس از چند سال سکوت و تحمل تخریب‌های که علیه خود و دولتش داشت حالا به ماهیت آمران و عاملان اغتشاش سازی ۹۶ و ۹۸ می گوید که جیغ بنفش برخی را بلند کرد. شاید مانند مطالب مندرج در کتاب پایان شکیبایی دکتر محمدجواد ظریف وزیر خارجه خالق برجام ایران در مقابل وزرای خارجه ۱+۵ و آمریکا می خواهد خاطر نشان کند که حرف برای شنیدن مردم ایران بسیار است. ۱۱فروردین

  تعداد بازديدها: 369
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=99490
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.