تاريخ انتشار: 04 تير 1402 ساعت 01:07:31
درآمد نفتی سالانه حدود ۱۰۹ میلیارد دلاری

✍️اینکه گروه ویژه اقدام مالی(FATF) با انتشار بیانیه خروج لبنان از لیست خاکستری کشورهای تحت نظارت خاص را اعلام و همزمان تعلیق اقدامات علیه تهران به دلیل امتناع ایران از تصویب  اجرای کنوانسیون پالرمو و CFT منتفی و ایران چون سه سال گذشته در لیست سیاه باقی خواهد ماند یعنی در حال حاضر جز ایران هیچ کشور قابل بحثی خارج از چارچوب FATF قرار ندارد و لبنان هم مانند تمام کشورهای جهان قادر به انجام یک سنت مبادله مالی قانونی و شفاف با سیستم بانکی ایران نخواهد بود. هرچند لبنان هم می تواند مانند چین تا عراق در چارچوب برنامه مورد تایید آمریکا مانند نفت در برابر غذا و دارو یا نفت در برابر پراخت هزینه حجاج ایرانی به عربستان و غیره اقدام کند.
✍️اینکه میل به ابراز مخالفت در برابر قواعد بین المللی شاید به رویه رفتاری بخشی از مقامات کشورمان تبدیل و حتی  توسط برخی جریانهای فکری به ارزش سیاسی تعبیر گردد حرف جدیدی نیست، چنانکه سردار تنکسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه اخیراً هم با تکرار ادعای الزام خدمه کشتی های عبوری از آبراه بین المللی تنگه هرمز به مکالمه فارسی بعنوان افتخار مبتنی بر قدرت برتر ایران تاکید کرد در حالیکه پزبان رسمی مکالمه در تمام بنادر و آبراههای بین المللی جهان مانند خطوط هوایی و فرودگاهی و حتی داخل کابین هواپیما و کشتی های مورد استفاده در آبراههای بین المللی انگلیسی است چنانکه خدمه پروازی هواپیماهای ایران در مکالمه با برجهای مراقبت فرودگاه‌های داخلی و حتی مکالمه خلبان و خدمه هواپیما مانند خطوط فعال در تمام کشورها باید به زبان رسمی بین المللی یعنی انگلیسی مکالمه نمایند. اما کاپیتان و خدمه ناو دنا و ناو بندر مکران در سفر دور دنیا برای تردد به بنادر کشورهای میزبان یا گفتگوی مرسوم با شناورهای همجوار به چه زبانی گفتگو می کردند؟ یا سردار کاپیتان قالیباف در موقعیت خلبانی با برج مراقبت فرودگاه مهرآباد تا مشهد و کیش به چه زبانی گفتگو می کند؟
✍️اینکه بنابر اظهارات اخیر رئیسی و وزیر نفت، تولید نفت به ۲.۹ میلیون بشکه در روز رسیده است نسبت به ادعای ساله گذشته  حدود ۳۰۰هزار بشکه کاهش دارد اما هنوز پاسخ به این سوال ساده اطهار نشده است که دولت رئیسی با درآمد روزانه حدود ۳۰۰ میلیون دلار و ماهانه حدود ۹ میلیارد دلار درآمد نفتی طی بیست ماه گذشته چه کرده است که در طرح و پروژه اقتصادی و اقتصاد ایران قابل مشاهده نیست؟ پس درآمد نفتی سالانه حدود ۱۰۹ میلیارد دلاری در دولت رئیسی که براساس ادعا قابل دریافت و انتقال هم هست کجاست؟ ۳تیر

  تعداد بازديدها: 1322
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=96512
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.