تاريخ انتشار: 11 خرداد 1402 ساعت 13:44:05
گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره)

مراسم گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی با حضور شیفتگان و علاقه مندان به بنیانگذارنظام جمهوری اسلامی روزیکشنبه با سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در حرم مطهر امام برگزار می‌شود.
مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی (س) در روز 14 خرداد در حرم مطهر آن امام راحل، میعادگاه همه کسانی است که بیعت‌نامه سالانه خویش را با شرکت در این مراسم عظیم و معنوی در محضر روح خدا و در جوار آرامگاه شهیدان و در محضر رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی تجدید امضا می‌کنند. طبعا و به رسم همه ساله صدها هزار نفر از پیروان امام عظیم‌الشان در اقصی نقاط ایران و بسیاری از کشورهای دیگر نیز که امکان حضور در مراسم حرم مطهر را ندارند با شرکت گسترده خویش در برنامه‌هایی که ازسوی ستادهای استانی و یا ازسوی علاقه‌مندان به حضرت امام در خارج کشور اعلام می‌گردد، بر شکوه این مراسم ملی و بلکه جهانی می‌افزایند.
ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (س) در اطلاعیه‌ای که به همین مناسیت منتشر نموده ضمن آمادگی برای خدمتگزاری و دعوت از مردم در باره برنامه‌های مراسم گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی اعلام کرد:روزیکشنبه 14 خرداد، مراسم ساعت 8 صبح در حرم مطهر امام خمینی با تلاوت قرآن مجید، مدیحه سرایی مداحان، خیرمقدم و سخنان سید حسن خمینی و سپس سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برگزار می‌شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران نیز با اشاره به بزرگداشت حضرت امام(ره) گفت:رسالت خطیری بر دوش همه ما است و باید به عنوان یک وظیفه اخلاقی، دینی و انقلابی به آن نگاه کنیم؛ چرا که امام خمینی(ره) تمام هویت انقلاب ما است و مقام معظم رهبری هم با صراحت فرمودند که این انقلاب بی‌نام خمینی(ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست.
حجت الاسلام محمودی گفت:قسمت عمده توجهات بر مراسم حرم حضرت امام متمرکز است که در روز 14 خرداد با حضور مقام معظم رهبری و سخنرانی ایشان برگزار می‌شود و همه از سراسر کشور دارند خودشان را برای حضور در این مراسم آماده می‌کنند ولی در عین حال طبیعی است که زمینه حضور قسمت عمده‌ای از ملت ما در حرم امام فراهم نیست و باید برنامه مناسبی برای آنها پیش‌بینی شود. لذا ستادهایی تشکیل شده و برنامه‌های محتوایی و کارهایی که می‌تواند در کل کشور جهت بزرگداشت امام پیش‌بینی شود، طراحی شده و در روزهای 14 و 15 خرداد ان شاء‌الله سراسر ایران شاهد برنامه‌های ویژه حضرت امام(ره) خواهد بود.
وی افزود: قسمت عمده مراسم سراسر کشور شب‌های 14 و 15 خرداد در مساجد و هیات‌های مذهبی است که زمینه آن وجود دارد و برنامه‌های ویژه‌ای در مساجد سراسر کشور طراحی شده و کارهای محتوایی و فضاسازی‌های میدانی و تبلیغی توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید دیده شود. همچنین تولید محتواهای مناسب برای فضای مجازی بسیار مهم است و باید همه دستگاه‌ها فضای مجازی را جدی بگیرند. ما معتقدیم که خیلی بیشتر اینها باید برای امام در فضای مجازی کار کنیم.
چهاردهم خردادماه سال 1368 یادآور یکی از تلخ‌ترین و غمبارترین روزهای تاریخ ایران به شمار می‌رود، روزی که امام خمینی از میان ملت ایران پر کشید و کوله باری از غم و اندوه را برای دوستدارانش به یادگار گذاشت.

  تعداد بازديدها: 685
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=96321
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.