تاريخ انتشار: 29 فروردين 1402 ساعت 00:05:27
الگوی سلطان بن محمد امیر شارجه

✍️اینکه از سلطان بن محمد امیر شارجه در اجلاس رمضانی پرسیدند بعد پیامبر (ص) الگوی شما در زندگی چه کسی است؟ سلطان بن محمد فرمود؛ "علی، اون کسی که قبل از بلوغ سنی به تکامل رسید، من از سیره و طریقه او خیلی چیزها آموختم، از شجاعتش سخن نمی گویم، از عمق ایمانش هم حرف نمی زنم، از شخصیت فرهنگی علی حرف می زنم." که با تشویق حضار در اجلاس همراه بود گویی که همه حضار در اجلاس فهم مشترکی از عنوان و شاخص های شخصیت فرهنگی داشتند. خدا را چه دیدیم شاید در ایران با مذهب جعفری اثنی عشری هم به روزهایی برسیم که بتوان با تکیه بر شخصیت فرهنگی - اجتماعی امام علی تا اباعبدالله و امام رضا(ع) تا قائم آل محمد (عج) به الگو سازی اجتماعی اشاره کرد.
✍️اینکه سخنگوی وزارت خارجه اظهار کرد: دعوت نامه رئیسی از پادشاه عربستان سعودی تحویل مقامات سعودی شد حتماً از اقدامات قابل دفاع دولت رئیسی در دوره حاکمیت یکدست است. بهرحال رئیسی و دولتش و حتی سایر ارکان حاکمیت باید توجه داشته باشند که شاید با صدور یک فرمان غیر رسمی عناصر خیابانی و میدانی جریان‌های خود جوش از هر اقدامی پرهیز کنند اما هنوز جماعتی هم هستند که با فاصله بعید می شنوند و می فهمند چنانکه مجری هدایت شعارهای روز قدس در فلان شهر هنوز نمی دانست دولت روحانی مدتهاست خاتمه یافته و دیگر توزیع مناصب و سهم از غنائم به بالا رفتن از دیوار سفارتخانه و فحش به مقامات وهابی سعودی به کسی تعلق نمی گیرد باید بفهمند رئیس جمهور رئیسی است می‌توان بیست ماه پشت درب اتاق مذاکره با آمریکا به انتظار نشست و با افتخار پس از بازگشایی سفارتخانه و کنسولگری عربستان سعودی به  میزبانی خالو سلمان سعودی که حتماً خار چشم دشمنان و اسرائیل است افتخار کرد.
✍️اینکه تیتر اول روزنامه اطلاعات ۲۰فروردین ۱۳۵۲ نوشته "نخستین موافقنامه بازرگانی ایران و چین در تهران امضا شد" شاید حرف جدیدی نبود اما ماهیت توافق بازرگانی شاید حتی برای افرادی در سطح رئیسی و اعضای دولتش هم قابل درک و افتخار باشد وقتی نوشتند "براساس توافقنامه بازرگانی دو کشور، ایران نسبت به صادرات اتوبوس، مینی بوس، کامیون و سایر مصنوعات صنعتی به چین اقدام و متقابلاً محصولات کشاورزی از چین وارد خواهد کرد" حالا تمام امورات سیاسی تا صنعتی و کشاورزی و حتی امید صحبت بدون فحاشی با همسایه ابدی کشورمان در گِرو خواست و اراده چین قرار گرفته است. همین

✍️اینکه مقامات فرمودند قیمت مرغ ۶۲ هزار تومان بوده و عرضه مرغ ۸۰ هزار تومان تخلف است حتماً سوژه مناسبی برای دوربین های بدون خطای پلیس راهنکایی و رانندگی خواهد بود تا پلیس با استفاده از دوربین‌ها ریشه سرقت خودرو تا گران فروشی مرغ تا تخم مرغ را بخشکاند.
✍️اینکه یوگنی پریگوژین فرمانده ارشد گروه شبه نظامی واگنر  وابسته به ارتش روسیه امروز با انتشار بیانیه از پوتین رئیس جمهوری روسیه خواسته به جنگ علیه اوکراین پایان دهد قابل تامل است هرچند شاید برای برخی مقامات روس پایه و حامی اشغال اوکراین کشورمان قابل تحمل نباشد.
✍️اینکه مرحوم آیت الله شاهرودی رئیس اسبق قوه قضائیه طی ملاقات سال ۱۳۹۰‌ در پاسخ به اینکه در بدو ورود به قوه قضائيه فرمودید ویرانه ای را تحویل گرفتم حالا پس از ده سال چه تحویل دادید؟ فرمود "پس از دو سال از آغاز کارم به یقین رسیدم که فساد ساختاری و سازمانی قوه قضائیه اصلاح ناشدنی است لذا طی تماس با گلپایگانی رئیس دفتر رهبری خواستار استعفا شدم که به ناچار و با اطمینان به اینکه برای اصلاح امور و فساد زدایی از قوه قضائیه هیچ کاری نمی توانم انجام دهم بنابر اصرار دفتر رهبری به صرف حضور در دفتر و منصب ریاست قوه قضائیه ادامه دادم"
. ۲۶رمضان۱۴۴۴

  تعداد بازديدها: 1114
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=95959
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.