تاريخ انتشار: 23 فروردين 1402 ساعت 02:51:42
(صدای عدالت انسانی) The Voice of Human Justice

✍️اینکه امام علی(ع) پس تهدید به شمشیر و ... ناچار از پذیرش خلافت بر ویرانه ناشی از ۲۵ سال اخلاق ستیزی و دین گریزی تا عدالت سوزی شد به صراحت و روشنی فرمود "به چیزی جز بسط عدالت در تمامی شقوق زندگی علی الخصوص بازگرداندن حق ستم دیدگان از سیطره ستمگران نمی اندیشد" چنانکه در فرمان صادره خطاب به سپهسالار لشگرش جناب مالک اشتر که راهی حکومت بر مصر بود چیزی جز بسط و توضیح همان یک جمله نیست.
✍️اینکه بجای مسلمانان سنی و شیعه درگیر هزار اختلاف مذهبی تا قبیله و طایفه تا سهم از قدرت سیاسی و بسیاری دیگر George Jordac پژوهشگر و نویسنده نام آشنای مسیحی در توصیف و توضیح حکمرانی کوتاه مدت امام علی (ع) خلیفه چهارم پس از رحلت پیامبر اسلام(ص) کتابش را The Voice of Human Justice نامید و به بشریت هدیه کرد حتماً چیزی جز یادآوری شرط و وعده امام علی (ع) با بزرگان مهاجر و انصار در پذیرش خلافت نیست.
امام علی(ع) در شرط پذیرش خلافت فرمود؛ "اگر نبود عهدی که خداوند از اندیشمندان برای ستاندن حق ستمدیدگان از ستمگران گرفته افسار حکومت به سان شتری را به گردنش می انداختم" فرمود "حق را به جایش باز می گردانم اگرچه در کابین (مهریه) زنانتان باشد." و شد آنچه بشریت را از حکمرانی امام علی(ع) محروم و حاکمیت مسلمین را به معاویه تا مروان و مامون عباسی رساند.
✍️اینکه چرا برخی علما در ایران شاید بی آنکه حتی یک صفحه از کتاب The Voice of Human Justice را خوانده باشند از کتاب صدای عدالت جورجی جرداق مسیحی گفتند و حتی هرگز حاضر نشدند نام درست و کامل کتاب جرداق یعنی صدای عدالت انسانی را بر زبان جاری کنند و بگویند که در بیش از ۱۲۰۰ صفحه کتاب ۲۵۶ صفحه را به شرح الگوی حکمرانی اسلامی که به نامه مالک اشتر معروف است اختصاص داده است همانطور که کتاب دوم شامل ۲۵۶ صفحه را به مطالعه تطبیقی مبانی چهارگانه انقلاب کبیر فرانسه و اندیشه امام علی (ع) تخصیص می دهد و جلد سوم شامل ۲۳۷ صفحه به بررسی تطبیقی آراء سقراط و امام علی(ع) می پردازد، ۲۵۴ صفحه جلد چهارم به بررسی شرایط فرهنگی، اجتماعی و سیاسی امویان و هاشمیان قریش تا حاکمیت عثمان و سیره امام علی(ع) پرداخته و در خاتمه جلد پنجم صدای عدالت انسانی یا به تعبیر امروزی دقیق مفهوم human rights (حقوق بشر) طی ۲۷۰ صفحه با ارائه دیدگاه اندیشمندان نام آشنا در توصیف امام علی (ع) اختصاص می دهد.
✍️اینکه جرداق تاکید می کند شیفته انسانیت امام علی علیه السلام شدم اما بعنوان مسیحی نمی توانم به امامتش معتقد باشم یا امام را بالاتر و برتر از حصرت مسیح سلام الله علیه می داند و مسیحیان لبنان از طوایف مختلف در تامین هزینه چاپ و انتشار کتاب چگونه با هم رقابت داشتند و بعدها کشیش ارشد راهبان کرملین که هزینه چاپ کتاب را پرداخت کرده بود اظهار کرد :"علی را دوست دارم از برکت علی فقرای ما هم به نوایی رسیدند" شاید می توانست سرمشق انسانی بسیاری از علمای معتقد به اولویت حفظ و گسترش سیطره حکمرانی فقها باشد حکمرانی دینی که فقهایش در تلویزیون نشسته و اخلاق را مهمترین دشمن دین معرفی می کنند. شاید به همین دلیل بود که روزی مقام معظم رهبری فرمودند علی مقتدرترین و مظلوم‌ترین انسان عالم است. ۲۰رمضان۱۴۴۴

  تعداد بازديدها: 1178
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=95920
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.