تاريخ انتشار: 15 فروردين 1402 ساعت 20:10:16
از طرح مقابله با بی حجابی بیش از ۳۸ سال گذشته است

✍️اینکه جوانی به نام علی ضیا کیست و با کدام معیارهای تخصصی و برخورداری از کدام ویژگی‌های فردی به جایگاه یکی از چهره های محبوب تلویزیونی رسید و چرا برای ادای چند کلمه در دفاع از هموطنان معترض سال گذشته مانند بسیاری از برنامه سازان تلویزون حذف شد بماند اما اعلام رسمی و آشکار "کفر به خدا و دین می نامند" چنانکه قبلاً مداحی فرمود "بیزارم از دین شما، نفرین به آیین شما" و سردار حسین زمان نوشت "من به اسلام شما کافرم ، به خدای شما ایمان ندارم" حرف جدیدی نیست و پیشتر بسیاری از علما، عرفا و حکما چنین کردند، صائب فرمود "کافرم گر با تو می کردم به یک مسجد نماز، آنچه امروز از تو فهمیدم اگر فهمیدمی" یا مولانا فرمود "باز ایمان، خود گر ایمانِ شماست، نه بدان میلستم و نه مُشتَهاست" و ایکاش بدانند حضرت سعدی علیه الرحمه چرا فرمود "گر تو قرآن بر این نمط خوانی ببری رونق مسلمانی"
✍️اینکه وزیر علوم خود را در برابر دانشجویان غیرانقلابی ایران واجد مسئولیت و وظیه نمی داند و می گوید "اگر وحدت بین نیروهای انقلابی آسیب ببیند نظام آسیب می بیند" اشاره به بزرگترین دوگانه غیرقابل بازگشت نظام حکمرانی کشورمان است که به دوگانه تظام و مردم مقید می داند چنانکه تجمع کنندگان اعتراضی به بدحجابی خطاب به استاندار می گویند شما از جنس ما هستید باید با آنها برخورد کنید و امامان جمعه گفتند اگر مقامات کاری نکنند مردم با آنها برخورد خواهند کرد. اما یک نکته مغفول مانده است که "آنها" مانند "شما" از تمام حقوق اجتماعی برخوردار و می توانند متقابلاً مقامات کشور را مخاطب قرار داده بگویند اگر با "آنها" برخورد نکنید خود اقدام خواهیم کرد. شاید تریبونهای رسمی و آنها که مقامات را از جنس خود می دانند نمی دانند که بخشی از مردم ایران را که از جنس خود نمی دانند که با بی اعتنایی انتخابات ایران را به هیچ می انکارند به ناکجاآباد یاس و ناامیدی از دستیابی و حفظ حقوق اجتماعی از طریق حکمرانی کشور می رسیم که به فرمایش مقام معظم رهبری چیزی جز خواست و اراده دشمن نیست.
✍️اینکه نوشتند وقتی از ماست برای حمله به نوامیس ایرانی در ایران می توانند بعنوان سلاح استفاده کنند اعتماد به ادعای استفاده صلح آمیز از موشک حرف قابل تاملی است که شاید گِره از مشکلاتمان بُگشاید.

✍️اینکه طی دو روز بعد از تعطیلات ۱۴۰۲ یعنی سالی که برای کنترل تورم لجام گسیخته خوانده شد با حذف ماده مربوط به واردات خودرو کار کرده از بودجه ۱۴۰۲ توسط اهالی مجمع تشخیص حالا خودرو ال ۹۰ پارس و پژو ۲۰۰۸ با حدود ۱۰۰ میلیون تومان افزایش آغاز کردند یا افزایش قیمت مسکن ۱۴۰۱ حدود ۷۰٪ اعلام شد و شاخص کل بورس بدون اثرگذاری معادل بر قیمت سهام سهامداران از ۲.۱ میلیون واحد عبور کرد یعنی هیچ پایانی را برای عبور از بحران اقتصاد ایران نمی توان تصور کرد. چنانکه وقتی رئیس جمهور در جلسه هم اندیشی با کارآفرینان و بخش خصوصی که باید بر مدار پرهیز حاکمیت و دولت از مداخله در مکانیزم بازار عوامل تولید کار و عرضه و تقاضا باشد از دستمزد دستوری عامل کار و قیمت دستوری بسیاری از کالاها می گوید یعنی اقتصاد ایران راهی برای بازگشت نمی شناسد.
✍️اینکه فروردین سال ۹۰ در دیدار سازمان بورس به دکتر صالح آبادی رئیس وقت سازمان بورس گفتم عبور شاخص کل از ۱۳ هزار واحد بدون تغییر معنادار قیمت سهام سهامداران به ماهیت سفته بازی شاخص کل می ماند تا امروز که ظرف یازده سال شاخص کل سالانه بیش از ۱۶۰٪ رشد را تجربه کرده یعنی شاخص کل ۱۴۰۲ نسبت به ۱۳۹۰ حدود ۱۸۰۰ برابر شده است در حالیکه ارزش سهام سهامداران هرگز چنین افزایشی را تجربه نکرده و نخواهند کرد یعنی افت سرمایه مردم در بازار مکاره بورس قطعاً طبق روال گذشته بی وقفه ادامه خواهد داشت.
✍️اینکه نمایندگان حتی برای قوه قضائیه و دولت همسو خط و نشان کشیده و اعلام کنند در صورت تعلل دولت و قوه قضائیه، مجلس راساً به بررسی و تصویب طرحی برای برخورد با امتناع از حجاب بانوان اقدام خواهد کرد. یعنی مجلس از حوصله و توان فکری لازم برای تامل در چرایی و دلائل  اصرار بخشی از بانوان ایران به رفع حجاب اجباری ندارد. یعنی مقاومت در برابر الزام به حجاب را جز همصدایی با دشمن نمی شناسد. یعنی به زعم نمایندگان مجلس شورای اسلامی بانوان مخالف حجاب اجباری دشمن محسوب و مجلس برای برخورد با دشمن از تصویب هیچ قانونی ابا ندارد.
✍️اینکه آیت الله جنتی بعنوان رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با سابقه  ریاست سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات کشور با حضور در تجمع اعتراض بسیار محترمانه به بی حجابی سالد۱۳۶۴ میدان ولیعصر(عج) اعلام کرد من از طرف مقامات عالی کشور اعلام می کنم طرح مقابله با بی حجابی در شرف اجراست و تا دو هفته دیگر مسئله بی حجابی تمام خواهد شد و از معترضین در تجمع خواستند به خانه ها باز گردند بیش از ۳۸ سال گذشته است و جامعه در موقعیت امروز قرار دارد موقعیت بسیار پیچیده که مقامات کشور مانند ۳۸ سال پیش هنوز هم قائل به اندیشه محققانه در دلائل و زمینه ها نیستند. ۱۵فروردین

  تعداد بازديدها: 1330
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=95870
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.