تاريخ انتشار: 10 فروردين 1402 ساعت 00:37:21
شاهنامه دانشمندان

✍️اینکه رئیسی در مراسم افطاری با چند تن از اساتید دانشگاه فرمودند "با توجه به امکانات و ظرفیت  های فراوان موجود در کشور، مشکلاتی مثل تامین مسکن اساتید و دانشمندان و یا اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیلان دوره دکتری قابل حل است" حرف جدیدی نیست اما شاید از زیرکی رئیسی است که ادعای مذکور را در دیدار با رهبری بیان نکردند چون احتمالاً مقام معظم رهبری همچون دوره روحانی خطاب به رئیس جمهور می فرمودند: خطاب این ادعا خود شما هستید خوب بجای تکرار ادعا بفرمایید عمل کنید.
✍️اینکه رئیسی اظهار کرد: دانشمندان علاوه بر امور علمی برای مشکلات راهکار ارائه کنند حرف غلطی نیست اما لازم است ابتدا مقصود از دانشمند را توضیح دهند و سپس بفرمایند کدام مقام در ریاست جمهوری را مسئول جمع آوری و جمعبندی و ارائه دیدگاه دانشمندان در رسانه ها و نشستهای علمی کردند؟ و نتیجه چنین اقدامی طی ۲۰ماه گذشته چه بوده است؟ آیا تصور می کنند دانشمندان باید بدون هیچ درخواستی راساً با تلفن‌های گویای دفتر رئیس جمهور یا وزرا تماس گرفته و ارائه پیشنهاد کنند؟ احتمالاً رئیسی هم می‌داند که طرح علمی مبتنی بر اعلام سوالات و مفروضات و فرضیه های ممکن است، آیا ضمانتی برای دستگیری به جرم طرح سوالات، مفروضات و فرضیات وجود دارد؟ مانند الا الله که بدون عبور از لا الله هیچ نیست.

✍️اینکه رئیسی فرمود دانشمندان راهکار ارائه کنند باید باور کنند که اندیشمندی و برخورداری از دانش دستاوردی عمری ممارست و مجاهدت آرام و پرهیز از دنیاست باید بدانند به فرمایش اسمیت پدر علم اقتصاد، اقتصاد را نباید به زبان ساده بیان کرد چون سلاطین کم مایه اقتصاد را ساده لوحانه می فهمند و فاجعه خلق می کنند باید بدانند اهل اندیشه اگر شعری در حضور یا به خواست سلاطین هم بسرایند حتماً به سیاق شاهنامه حکیم فردوسی از زبان رستم، تهمینه، فریدون، بیژن، کاوه، کارن و ... خواهد بود که باید از توان تحمل شنیدنش برخوردار باشند.
✍️اینکه فراخوان راه حل یابی از اندیشمندان و دانشمندان توسط رئیسی را نباید و نمی توان جدی تلقی کرد شاید به دلیل آمار شرکت‌های دانش بنیانی است که رئیسی چند روز پیش به مقام معظم رهبری اعلام کرد. ادعای هزاران شرکت و موسسه دانش بنیان که علی الظاهر باید بر علم دانشمندان پیر و جوان استوار باشند و ایران را از فرش به عرش برسانند که هرگز چنین نبوده و نیستند و حالا مثل گذشته بر درخواست دریافت امکانات و تسهیلات یا امتیازات می چرخند.
✍️اینکه فرزین و برخی دیگر از وزرای دولت بلافاصله پس از فرمایش مقام معظم رهبری بر اولویت مهار تورم حالا از امکان کاهش رشد تورم از حدود ۵۰٪ فعلی به ۳۰٪ و حتی ۲۰٪ می گویند و رئیسی هم ضمن صدور دستور ارائه برنامه های اقدامی کاهش تورم به وزرایش حالا از دانشمندان دعوت به ارائه راهکار می کند یعنی باید اطمینان داشت که شاید تورم ۷۰٪ - ۶۰٪ ادعایی برخی از همان دانشمندان برای نیمه اول ۱۴۰۲ تحقق یافته و پوستی برای ادامه زندگی حداقلی بر پیکر مردم نماند. ۹ فروردین

  تعداد بازديدها: 1281
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=95824
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.