تاريخ انتشار: 07 فروردين 1402 ساعت 16:57:08
مهمترین وظیفه روحانیت شیعه

✍️اینکه حجت الاسلام جلالی پشت تریبون مجلس ایستاده و از اعمال جریمه های اجتماعی تا مالی و حبس دختران و زنانی که در برابر پوشش مورد نظر فقها یا حجاب الزامی اعلامی حکومت تمکین نمی کنند می گوید یعنی نقش روحانیت در حفظ قدرت اثرگذاری تربیتی کم رنگ شده است، چنانکه در جریان اعتراضات اخیر بارها و بارها معترضین را با اشاره به قدرت تصویر برداری چهره افراد در تمام نقاط شهر تا رهگیری  تک تک افراد  تهدید کردند .
✍️اینکه روحانیت شیعه نعلین به پا و در بند و تبعید چرا و چگونه توانست ۹۸.۲٪ ملت ایران و مردمانی در بسیاری از کشورها را مجذوب خود کند تا علاوه بر پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی ایران به داعیه جهانی سازی نهضت پابرهنگان و انسجام مسلمانان برسد حالا به موقعیتی رسیده است که حفظ پوشش دختران دهه هفتادی تا نودی ایران راهی جز اعمال محرومیت، زندان تا محرومیت نمی شناسد.
✍️اینکه حضرت علامه آیت الله العظمی جوادی آملی مفسر مانوس با قرآن مدتی پیش در درس خارج از نازایی حوزه های علمیه پر تعداد ابراز نگرانی کردند و خطاب به مراجع، علما و صاحبان حوزه های علمیه مجدداً هشدار دادند، قطعاً چیزی جز اشاره به ضعف اندیشه در حوزه های علمیه و چیزی جز هشدار به روحانیت نبود. روحانیتی که جز به حفظ و گسترش حکومت و حکمرانی نمی اندیشید. روحانیتی که جز به تقویت مولفه های تبعیت پذیری محض مسلمان شیعه نمی اندیشیده و باور ندارد. مگر فلان روحانی مشهور ضمن برائت از حدیث مکارم الاخلاق متواتر و منسوب به پیامبر اسلام(ص) به حفظ حکمرانی فقها بعنوان تنها و مهمترین وظیفه روحانیت شیعه تاکید نکرد؟ آیا در بین مراجع، علما و روحانیون کسی در مخالفت چنین برداشتی از اسلام و شیعه به اندازه یک کلمه بر زبان اوردند؟
✍️اینکه مردم در مواجه با چند عالم مجاهد روحانی در قامت آیت الله طالقانی ، آیت الله مطهری و آیت الله منتظری تا آیت الله بهشتی ، آیت الله مفتح و برخی دیگر تا امام خمینی(رحمت الله علیهم) به حوزه های علمیه و ملبسین به لباس روحانیت بعنوان شاگردان پاک طینت و پاکباخته مکتب امام محمد باقر و امام جعفر صادق علیهم السلام اقبالی بی حد و حصر نشان دادند یعنی روحانیون پاکباخته آن روزها خود را فدایی یکایک مردم می دیدند و جانشان را تقدیم حفظ کرامت مردم می کردند و هرگز مردم را غنیمت و قربانی حفظ حکمرانی نمی دانستد.
✍️اینکه دکتر محسن برهانی استاد حقوق دانشگاه تهران اعلام فرمود فعلاً پروسه غیرقانونی اخراجش از هیات علمی دانشگاه تهران متوقف شده است یعنی علی رغم پیروزی انقلاب اسلامی و برچیدن بساط حکومت پهلوی اما باید در حسرت روزهایی باشیم که آیت الله مطهری می توانست در دانشگاه تهران ایام به تدریس ادامه دهد و آیت الله بهشتی و حجت الاسلام باهنر علی رغم تلاش مستمر برای سرنگونی رژیم‌ پهلوی می توانستند در دانشگاه تهران تدریس و در آموزش و پرورش آن دوران مسئولیت تدوین کتب درسی دینی را عهده دار باشند. ۶ فروردین

  تعداد بازديدها: 1364
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=95800
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.