تاريخ انتشار: 05 فروردين 1402 ساعت 01:45:58
تنها ۴۸ساعت تا امضای برجام فرصت لازم است

✍️اینکه پس از سفر اخیر اسد و شی پینگ به مسکو حالا شاهزاده فرحان وزیر خارجه عربستان و دکتر خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی دفتر مقام معظم رهبری راهی دمشق شدند حتماً قابل تامل است، علی الخصوص که بلافاصله وزرای خارجه ایران - عربستان طی،گفتگوی تلفنی بر اجرای مراحل فنی بازگشایی سفارتخانه های دو کشور تاکید کردد اما پیگیری رفع مشکلات روابط خارجی ایران توسط دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس شورای روابط خارجی دفتر مقام معظم رهبری شاید تاکید بر مدیریت روابط خارجی ایران فراتر از دولت رئیسی است که اگر با مسئولیت پذیری رسمی همراه باشد می تواند گِره گشای بسیاری از بن بستهای داخلی و بین المللی کشورمان باشد.
✍️اینکه فارغ از اراده و تمایلات ایران قادر به شناخت و درک نگاه جدید جهانی عربستان تا چین باشیم حتماً می تواند در فهم شرایط و روند شکل گیری روابط و مناسبات یاری مان کند تا با شناخت چرایی و چگونگی گزینه های انتخابی چین تا عربستان به فهم ضرورت‌های پیش روی کشورمان رسیده و در میانه بازی سایر بازیگران به مهره سوخته یا قابل تعویض تبدیل نشده باشیم، چنانکه بازگشت دمشق به جهان عرب و خاتمه جنگ یمن در کنار تلطیف روابط اعراب و اسرائیل تا جایگزین سازی چین بجای بخشی از قدرت آمریکایی - اروپایی اعراب می‌تواند به همین معنا باشد.
✍️اینکه مرندی عضو ارشد و معتمد تیم مذاکره کننده بازگشت آمریکا به برجام اعلام کند "اگر لابی‌های ضد ایرانی بگذارند تنها ۴۸ساعت تا امضای برجام فرصت لازم است" جمله آشنایی است که در اسفند ۱۳۹۹ از زبان رئیس جمهور سابق روحانی، دکتر ظریف و عراقچی در "افشای نقش تخریبی لابی مثلث شیطانی ترامپ، نتانیاهو و بن سلمان شنیده شد" عناصر قدرتمندی که با قانونگذاری تا کارشکنی پی در پی مانع از امضای نهایی برجام شدند. لابی ای که حالا فرزند دکتر مرندی بعد از هجده ماه مذاکره بازگرداندن آمریکا به برجام را هم به تکرار جمله رئیس جمهور روحانی در اسفند ۹۹ رسانده است و مرندی هم ناچار همان هشدار را خطاب به ناکجا آباد تکرار می کند.
✍️اینکه چرا پوتین و شی پینگ روسای جمهور روسیه و چین در دیدار دو جانبه بر اجرای سریع برجام شیطانی یا القایی آمریکا به دولت حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور وقت تاکید کردند حتماً چیزی از جنس تغییر نگرش نظام به برجام است، برجامی که به فرمایش مقام معظم رهبری و تکرار سایر مقامات، همه چیز را گرفت و هیچ چیز به ایران نداد قابل تامل است. اما موافقت پوتین رئیس جمهور روسیه با طرح پیشنهادی شی پینگ رئیس جمهور چین در مورد پایان جنگ اوکراین که بعد از ایجاد رابطه ایران - عربستان و خاتمه جنگ یمن می تواند اشاره بر عزم چین در ایفای نقشی جهانی متفاوت و در قامت رهبری مصلحانه باشد. یعنی اقدام ایران برای بازگشت بدون پیش شرط به رابطه با همسایگان، بیشتر به تمکین در برابر استراتژی جهانی - منطقه ای چین می ماند.
✍️اینکه رئیسی مدعی است در سال اول دولتش شاخص های اقتصادی بهبود یافته و رضایت مردم کسب شده است حتماً اولین فرافکنی ۱۴۰۲ نبوده و می‌تواند در انتخابات غیر استصوابی حداکثری راستی ازمایی گردد، سخنی که متاسفانه بلافاصله توسط سایر مقامات تکرار شد هرچند سخن مذکور به تکرار ادعایی مبنی بر فعالسازی بیش از ۳۰۰۰ واحد تولیدی ورشکسته و تعطیل توسط رئیسی رئیس قوه قضائیه پیشین نبود، ادعایی که عیناً توسط رئیسی رئیس جمهور تکرار و توسط مقامات مورد استناد قرار گرفت. مراکز دانش بنیاد که به همین منوال هر روزه با اتکاء بر آمار فزاینده همراه است و هنوز کسی نمی داند به چه کار اقتصاد و زندگی مردم می آیند.
✍️اینکه چک پول‌های دو میلیونی جدید متعلق به دوره ریاست مظاهری در بانک مرکزی باشد حتماً قابل بررسی است، چک پول هایی که در زمان انتشار (۸۶) از ارزشی بالغ بر ۲۱۴ دلار برخوردار بود که امروزه با ارزش مبادله ۴ دلار در ریاست فرزین در بانک مرکزی به افلاس محض رسیده است. امضای پای چک پول دویست هزار تومانی که سندی ماندگار و غیرقابل کتمان در بازار مکاره  است. ۴فروردین ۱۴۰۲
 

  تعداد بازديدها: 1292
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=95778
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.