تاريخ انتشار: 05 فروردين 1402 ساعت 00:19:58
لزوم برپایی نماز جمعه در همه محله‌های شهرهای بزرگ

در شهر بسیار بزرگی مثل تهران، اکثر علاقمندان به اقامه نماز جمعه فقط می توانند به دانشگاه تهران یا مصلی بروند. این در حالی است که برای بسیاری از ساکنین محله های تهران که هر کدام بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارند، رفت و آمد به مکان نماز جمعه راحت نیست.

جماران: با حلول ماه مبارک رمضان، توجه مردم به «قرائت قرآن» و انجام «عبادات» بیشتر می شود. یکی از توصیه های قرآن مجید به انسانها اقامه نماز جمعه است که یک سوره به اسم «جمعه» برای هدایت مردم نازل شده است. در این سوره آمده است: «اذا نودی فی الصلوه فی یوم الجمعه فاسعوا الی ذکر الله»

اما در شهر بسیار بزرگی مثل تهران، اکثر علاقمندان به اقامه نماز جمعه فقط می توانند به دانشگاه تهران یا مصلی بروند. این در حالی است که برای بسیاری از ساکنین محله های تهران که هر کدام بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارند، رفت و آمد به مکان نماز جمعه راحت نیست. 

بنابراین پیشنهاد می شود که اجازه داده شود تا در همه محلات تهران و شهرهای بزرگ نمازهای باشکوه جمعه در تمام طول سال برگزار شود تا به آیه «الذین ان مکناهم فی الارض اقامواالصلوه» عمل شده باشد. 

از سوی دیگر خوبست به مردم هر محله مثل نازی آباد، تهران پارس، جوادیه، سعادت آباد، پیروزی، شهرک غرب، حکیمیه، دهکده المپیک، حسین آباد، جماران و شهرک های مختلف، اجازه داده شود تا امام جمعه محله خود را از بین علمای عامل و با تقوی و معمر همان محله انتخاب نمایند تا مردم، برپایی و اقامه نماز جمعه را وظیفه خود تلقی کنند.

  تعداد بازديدها: 389
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=95772
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.