تاريخ انتشار: 24 اسفند 1401 ساعت 23:28:23
اتهامات ابربدهکار بانکی در یک خودروسازی

سخنگوی قوه قضاییه درباره ابربدهکار بانکی که کیفرخواست وی توسط دادستانی تهران صادر شد، گفت: این ابربدهکار مربوط به یک گروه خودرویی است؛ اخلال کلان در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل مال نامشروع به‌میزان 41هزار میلیارد ریال از اتهامات این متهم است.
مسعود ستایشی در پاسخ به سوالی مبنی جزییات پرونده ابربدهکار بانکی که دادستان تهران خبر آن را اعلام کرده بود، گفت: ابربدهکار بانکی مربوط به یک گروه خودرویی بوده و در کار خودرو بودند. پرونده 27 متهم دارد و اتهام متهم اول پرونده اخلال کلان در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل مال نامشروع به میزان 41 هزار میلیارد ریال و 29 میلیون یوان کره جنوبی است و اتهام سایر متهمان (26 نفر دیگر) معاونت در اخلال در کلان نظام اقتصادی کشور است که در تاریخ 26 بهمن 1401 کیفرخواست پرونده صادر شده و به دادگاه ویژه اقتصادی ارسال شده است.وقت رسیدگی به پرونده برای فروردین 1402 است. قرار تامین قانونی برای متهمان صادر شده و با تودیع وثیقه آزاد هستند.
سخنگوی قوه قضاییه درباره آمار کسانی که مورد عفو اخیر رهبری قرار گرفته اند، گفت: کل این افراد 82 هزار نفرند؛ البته دو دسته‌اند برخی متهمین و محکومین اغتشاشات اخیر و برخی محکومین سال‌های قبل که 22 هزار نفر مربوط به حوادث اخیر بود که البته این به معنی این نبوده که همه این 22 هزار نفر در زندان بوده‌اند بلکه برخی قبلاً با قید تعهد آزاد شده بودند و عفو به آنها، زوال سابقه می‌دهد و از تعقیب کیفری معاف می‌شوند.
ستایشی ادامه داد: 60 هزار نفر باقی ماندند که از این تعداد 25 هزار نفر آزاد شدند. 34 هزار نفر مشمول تخفیف شدند؛ یعنی عفو گرفته‌اند اما مشمول‌ تخفیف شده است.
وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده آتش‌سوزی در زندان اوین گفت: این پرونده 40 متهم دارد. تحقیقات به لحاظ اهمیت پرونده ادامه دارد و تا یک ماه آینده قرار نهایی صادر خواهد شد و سپس به دادگاه صالح ارسال می‌شود.
سخنگوی قوه قضائیه در باره ماجرای مسمومیت در مدارس گفت: ابتدا بهتر است از کلمه بدحالی به جای مسمومیت استفاده کنیم. در استان فارس 8 نفر بازداشت شده‌اند و مرتبطین احتمالی هم تحقیقات در مورد آنها انجام و نتایج اعلام می‌شود.
وی افزود: مسمومیت یک چیزی است که باید عوارض آن مشخص باشد. آزمایشگاه‌های تخصصی و سم شناسی مشخص می‌کنند که مسمومیت هست یا نه؛ تا الان گزارش یا یافته علمی مبنی بر مسمومیت نداشته ایم.
سخنگوی قوه قضاییه درباره جزئیات شناسایی و دستگیری تعدادی اخلالگر در نظام ارزی گفت: در ارتباط با بحث اخلالگری در نظام بازار ارز، در برخی از استانهای کشور دستگیری داشتیم و 6 نفر در استان تهران به اتهام قاچاق ارز کشور دستگیر شدند و برای تعدادی دیگر دستور دستگیری از طریق دادسرای امور اقتصادی صادر و پرونده درحال تکمیل است. عمده اتهامات ناظر بر اقدامات افراد در معاملات طلا و ارز فردایی است. همچنین دو باند بزرگ با 7.5 میلیون یورو در دو شهرستان آذربایجان غربی دستگیر شده‌اند.
ستایشی در رابطه با آخرین جزئیات پرونده فرد حمله‌کننده به سفارت کشور آذربایجان در تهران، گفت: پرونده این فرد به با قید فوریت در دادسرای عمومی و انقلاب تهران درحال بررسی است و به محض وصول نتیجه، موارد به سمع هموطنان خواهد رسید.
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی در رابطه با رای پرونده هواپیمای اوکراینی گفت: بیست جلسه دادگاه در رسیدگی به اتهامات متهمین تشکیل شده است و ریاست دادگاه و هیئت دادگاه وقت کامل گذاشته شده‌اند و با دقت و ظرافت به موضوع رسیدگی شده است و بعد از برگزاری جلسات ختم دادرسی اعلام شد و مبادرت به انشای رای شد. براساس آخرین اطلاعات ان‌شاءالله قبل از سال رای صادر می‌شود و این رای قابلیت اعتراض دارد و در مرجع بالاتر قابلیت طرح دارد و می‌تواند مورد رسیدگی واقع شود.

*جمهوری اسلامی

  تعداد بازديدها: 461
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=95701
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.