تاريخ انتشار: 19 اسفند 1401 ساعت 23:36:40
توافق هوشمندانه

✍️اینکه از بین موضوعات مختلف اجتماعی تا سیاسی یک گزینه را انتخاب و در یادداشتی بسیار کوتاه مورد نقد و بررسی قرار داد کار بسیار دشواری است اما در مواقعی شاید راهی جز انتخاب یک گزینه ویژه و خاص تلخ یا شیرین وجود ندارد مانند خبر بسیار مهم امروز که به بیانیه مشترک سه جانبه ایران، عربستان و چین اشاره دارد. بیانیه بسیار مهمی که می‌تواند با ادامه روند دیدار و همسوسازی مدبرانه و هوشمندانه مستمر ارکان سیاسی تا لشکری و امنیتی تا قانونگذاری و قضایی دو کشور به فضای قابل اعتماد و احترام فی مابین دو ملت برساند. روابط حسنه فی مابین که حتماً در روابط ایران و برخی دیگر از کشورهای منطقه و حتی دور تاثیرگذار و مفید خواهد بود.
✍️اینکه چرا توافقنامه های مودت و دوستی منعقده دو کشور در سالهای ۷۷ و ۸۰ مورد خدشه قرار گرفت قطعاً با نگاه به آینده و بررسی کارشناسانه در نشستهای کاری مستمر مقامات و کارشناسان عالی دو کشور می‌تواند چراغ راه آینده باشد، تصور می کنم اگرچه سفر رئیس جمهور رئیسی و وزیر خارجه اش به پکن دستاورد اقتصادی ملموسی نداشت اما بیانیه مشترک ایران و عربستان بعنوان دو قطب کلیدی منطقه قطعاً میتواند حتی برای عبور از تحریم های امریکا و بازگرداندن آرامش به آژانس بین المللی انرزی اتمی و شاید تحقق برجام بسیار با ارزش و موثر باشد، بیانیه مشترکی که حتی می‌تواند خاتمه بی اثری دبیر شورای عالی امنیت ملی تلقی و در کارنامه شورا در خدمت به ایران و منطقه بدرخشد. بهرحال اشاره طرفین به سوابق توافق همکاری و مودت دو طرف در ۷۷ و ۸۰ که اشاره به عمق درک طرفین از لزوم همکاری است حتماً طی مسیر را تسریع و در رفع موانع احتمالی که می‌تواند از شیطنت و کارشکنی اسرائیل و عواملش هم عبور خواهد کرد.
✍️اینکه پس از تقدیر و ارزگذاری به اظهارات رئیسی در آئین افتتاح بیمارستان جدید مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) به فاصله دو روز اقدام سیاسی منجر به بیانیه مشترک ایران و عربستان می ستایم حتماً باعث خرسندی است که انشاالله به تعداد روزهای باقی مانده سال و در موضوعات متعدد تکرار و مردم ایران را هر روز به فردای قابل اتکا و روشن امیدوار کند، اقدامی ارزشمند که بدون همراهی و همکاری بسیاری از مقامات و مراکز موثر کشور و تایید قطعی مقام معظم رهبری ممکن نبود، لذا باید از یکایک عوامل و عناصر موثر کشورمان قدردانی و از ادامه روند شجاعانه و سازنده مذکور حمایت کرد.
✍️اینکه روزهای تلخ و یاس آور اقتصادی کشورمان که همواره به سیاه چاله می خوانم با هوشمندی از جنس بیانیه مشترک ایران و عربستان و در روزهای مبارک نیمه شعبان و عید نوروز به روشنی برسد حتماً می‌تواند در شکستن شرایط دشوار اقتصادی کشورمان هم گامی مثبت و محکم باشد لذا همه باید فارغ از هر اختلافی از اقدام هوشمندانه رئیس جمهور و دبیر شورای عالی امنیت ملی حمایت و امیدوار باشیم که با درایت مقامات اقتصادی و قانونگذاری کشورمان در بررسی لایحه بودجه روزهای منتهی به آغاز ۱۴۰۲ را با آرامش بازار مبتنی بر افزایش ارزش پول ملی همراه کنند. ۱۹اسفند

  تعداد بازديدها: 1318
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=95656
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.