تاريخ انتشار: 05 بهمن 1401 ساعت 23:52:53
تاکید حضرات آیات وحید و شبیری بر لزوم رفع سریع مشکلات معیشتی مردم

حضرات آیات‌ وحید خراسانی وشبیری زنجانی از مراجع عظام تقلید قم،در سخنانی با اشاره به گلایه‌های مردم از وضعیت نامناسب معیشتی،از مسئولین خواستند در جهت رفع سریع مشکلات اقتصادی جامعه تلاش کنند.
حضرت آیت‌الله وحید خراسانی تاکید کرد: تمام مسئولین توجه کنند وظیفه آنها رسیدگی و احیاء زندگی مردم است. اینها باید تمام همت خود را به کار گیرند تا مبادا شکمی گرسنه بماند، یا خانواده‌ای از جهت مالی بیچاره شود.
ایشان تصریح کرد: این روزها گلایه‌های زیادی از معیشت به ما می‌رسد. تمام مسئولین توجه کنند وظیفه آنها رسیدگی و احیاء زندگی مردم است.
آیت‌الله وحید خراسانی در پایان جلسه پاسخ به سوالات شرعی در روز دوشنبه سوم بهمن ماه 1401 طی بیاناتی در آستانه شهادت حضرت هادی (علیه‌السلام) توصیه‌هایی به اعضای هیات مذهبی و مسئولین داشت.مشروح سخنان ایشان بدین شرح است:
احیاء امر آل محمد صلی‌الله علیه و آله وظیفه همه ماست.
کارهای ما باید مناسب با مقام امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) باشد.
قضیه شهادت حضرت هادی (علیه‌السلام) مربوط به امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) است.احیاء این روز، تسلیتی است به امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف، قلب عالم امکان، چون جدّ بزرگوار امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) است.
ان شاء‌الله همه هیات دست به دست هم بدهند تا امر شهادت امام هادی (علیه‌السلام)را با عظمت برگزار کنند.
این کارها همه برای رضایت امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) است وظیفه ما سنگین است اگر در این روز هیات بیرون بیایند عزا برپا شود، به برکت حضرت هادی (علیه‌السلام) اجری عظیم ذخیره دنیا و عقبی آنها خواهد شد که آن اجر با خودِ بقیه‌الله الاعظم است.
ایشان در پایان گفت: این روزها گلایه‌های زیادی از معیشت به ما می‌رسد.تمام مسئولین توجه کنند وظیفه آنها رسیدگی و احیاءزندگی مردم است. اینها باید تمام همت خود را به کار گیرند تا مبادا شکمی گرسنه بماند، یا خانواده‌ای از جهت مالی بیچاره شود.
اگر این شد که خود را وقف خدمت به ایتام آل محمد (صلی‌الله علیه و آله) کرد اجرش لایتناهی است.ان شاءالله توفیق خدمت به شیعه امام زمان ولی عصر (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) برای همه ما فراهم گردد.
حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی: بالاترین عبادت در ماه رجب رفع مشکلات مردم است
حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی طی سخنانی در مورد بالاترین عبادت در ماه رجب گفت: بهتر است انسان در این ماه مبارک عبادتی را برگزیند که آن عبادت افضل از سایر عبادات است. یکی از عباداتی که ما را به انجام آن تشویق کرده‌اند همین رسیدگی به نیازمندان و رفع گرفتاری آنهاست.
این مرجع تقلید افزود:همانگونه که برخی روزها دارای فضیلت بیشتری هستند برخی از اعمال هم افضلند. نماز مستحبی و قضای حاجات بندگان خدا هر دو می‌تواند به نیت عبادت و به خاطر خدا انجام شود اما برطرف کردن مشکلات مردم افضل از نماز مستحبی است. نماز برای خداست و برطرف کردن نیاز دیگران عمل برای دیگران است اما همین عمل به دستور خداست و خدا خود به برطرف کردن مشکلات مردم بیشتر از نماز مستحبی اهمیت می‌دهد.

*جمهوری اسلامی

  تعداد بازديدها: 1015
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=95240
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.