تاريخ انتشار: 16 آذر 1401 ساعت 22:37:29
صداقت، شجاعت و هوشمندی سائوسائو

✍️اینکه در بازپخش سریال افسانه سه برادر عنوان ژنرال را به سردار تغییر دادند حرف جدیدی نبوده و مدتی پیش در آخرین بازپخش جومونگ هم ژنرال ها سردار شده بودند، اما در قسمت ۴۳ سریال وقتی سائوسائو علیرغم‌ برخورداری از سپاه مجهز و سرزنده یک میلیون نفره ناگاه در نبرد صخره سرخ در برابر لشکر چند ده هزار نفره ژنرال هیوبی شکست خورد شجاعانه و شاید بسیار هوشمندانه در حضور فرماندهان و باقی مانده سپاه قرار گرفته و تمام مسئولیت شکست را شخصاً پذیرفته و غرور بیجا و کور سائوسائو را تنها عامل شکست سپاهی عظیم در برابر لشکری کوچک اعلام کرد.
✍️اینکه همزمان با خبر بازگشت پیکر مطهر یکصد رزمنده شهید عملیاتهای مختلف دفاع مقدس از جمله والفجر مقدماتی ، والفجر یک ،  خیبر ، بدر ، کربلای پنج و ... یادآور خاطره بسیار تلخ روزهای بعد از شکست سنگین عملیات های والفجر مقدماتی و والفجر یک را تازه کرد حرف جدیدی نبود. خاطره دردناک روزهایی که پس از تحمل شکست سنگین ایران در عملیات والفجر مقدماتی و بازگشت تتمه لشکر ۲۷ محمد رسوالله(ص) به دو کوهه و تتمه سایر لشکرها به سایر پادگانها شاهد بودم که فلان فرمانده و همراهان در مراسم صبحگاهی پس از نماز جماعت صبح دو کوهه حضور یافتند تا فرمانده در سخنرانی شکست بسیار سنگین عملیات والفجر مقدماتی را ناشی از غرور رزمندگان اعلام کند.
✍️اینکه فرمانده مذکور چرا در تحلیل اولین شکست بزرگ جنگ حتی از صداقت امثال سائوسائو برخوردار نبود بماند اما فقدان نجابت برخی مقامات کشورمان در مسئولیت پذیری در قبال ریاست های محوله علی الظاهر از مختصات گریزناپذیر مدیریت در کشورمان است چنانکه علیرغم گذشت سال ها هنوز هم هیچ کس از پذیرش مسئولیت به شکست کشاندن برجام برخوردار نیست.
✍️اینکه عناصر مدعی زمستان سرد اروپا چرا حالا در برابر سقوط قیمت جهانی نفت و گاز صُم و بُکم ساکتند حرف جدیدی نیست اما اظهارات وزیر نفت دولت رئیسی در مورد ابراز نگرانی از مازاد تولید جهانی نفت در زمستان که به سقوط بیشتر قیمت خواهد انجامید هم در نوع خود قابل توجه است تا شاید امثال رئیسی هم به درک قابل قبولی از حقایق و واقعیت معادلات جهانی رسیده و در ذکر خاطرات بی ثمر نبوده و بعنوان رئیس قوه قضائیه سابق و رئیس جمهور مجری قانون اساسی معنای اصل ۵۶ را بفرمائید که تاکید دارد "حاكمیت مطلق بر جهان و انسان از آن خداست و هم او، انسان را بر سرنوشت اجتماعی خویش حاكم ساخته است. هیچ‏كس نمی‏تواند این حق الهی را از انسان سلب كند یا در خدمت منافع فرد یا گروهی خاص قرار دهد و ملت این حق خداداد را از طرقی كه در اصول بعد می‏آید اِعمال می‏‌كند"
✍️اینکه رئیسی در صندلی ریاست جمهوری چه کرد علی رغم تمام حمایت های بی دریغ برخی مقامات حرف مهمی نیست اما اینکه با ادعای تولید داخلی ۹۸٪ اقلام دارویی هر روز شاهد واردات دهها تن آنتی بیوتیک هستیم با ادعای حذف کنکور حالا صحبت از برگزاری سالی دو نوبت کنکور می شود با ادعای رفع موانع فوری تولید خودرو به قرعه کشی فروش و واردات خودرو توسط خودروسازان رسیدند، با ادعای کنترل تورم و ارزان سازی به افزایش اقلام خوراکی ضروری بین  ۷۰۰٪ - ۳۰۰٪ تورم رساندند، با ادعای ساخت چهار میلیون طرخ ملی مسکن  و ایجاد چهار میلیون فرصت شغلی جدید وزرای مربوطه برکنار شدند با ادعای ثبات و کاهش نرخ ارز به افزایش ۱۳ هزار تومانی دلار و سکه ۱۷.۸ میلیون تومانی لبخند میزنند، با شعار شفاف سازی به رکورد دولت - مجلس، دارای بیشترین جلسات غیرعلنی رسیدند و ... یعنی حالا مجلس از ناکارآمدی وزرای دولت می گوید و رئیسی در جلسه غیرعلنی دیروز به مصوبات ویرانه ساز و دولت فلج کن مجلس حواله می دهد.
✍️اینکه در معرفی بذرپاش بعنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به جوانیش هم اشاره شد حرف جدیدی نیست چنانکه محمود احمدی نژاد هم در دوران شهرداری تهران در صدور حکم انتصاب بذرپاش بعنوان مشاور شهردار تهران به جوانیش اشاره کرده بود. ۱۴آذر۰۱

  تعداد بازديدها: 1613
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=94781
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.