تاريخ انتشار: 11 آذر 1401 ساعت 07:20:34
پیشنهادی به "مسؤولان مؤثر" کشور : عضو 10 کانال مختلف در فضای مجازی شوید / بولتن نویسان شما را به بیراهه می کشانند

مطمئن باشید که با دریافت اطلاعات از یک کانال - یا از دهها کانال با نگاه های کمابیش یکسان - شما در دراز مدت، به مجری تولید کنندگان بولتن ها تبدیل می شوید. یعنی بعد از مدتی چنان خبرها و تفسیرهای گزینشی و جانبدارانه آنها در اعماق فکر و اندیشه شما رسوب می کند که همه تصمیمات و اقدامات تان، تابعی از همان بولتن ها می شود و این در حالی است که تصور می کنید رأساً و مستقلاً فلان رویکرد یا تصمیم را اتخاذ کردید!

عصر ایران - بعد از هک شدن خبرگزاری فارس، مشخص شد که این خبرگزاری، به صورت منظم، بولتن های محرمانه ای برای مسؤولان ارشد - یا آنچنان که در توضیحات فارس آمده برای "مؤثرین" - ارسال می کرده است و قاعدتاً هم اکنون نیز این روند ادامه دارد.
 
  متن کامل این خبرنامه ها که هم اکنون در فضای مجازی منتشر شده است، نشان می دهد که بسیاری مسؤولان "مؤثر" چگونه توسط نویسندگان معدودی، خط دهی فکری می شده اند ( و می شوند).

طبیعی است که وقتی مسؤولی سال های سال در معرض تولیدات فکری یک جریان خاص سیاسی قرار بگیرد، بعد از مدتی، جامعه، رویکردها، نیازها و مطالبات آن را از همان منظر "یکسویه" می بیند و از داشتن نگاه "چند بعدی" که لازمه مدیریت است، محروم می شود.
مثلاً اگر بارها و بارها برایش خبر بیاورند که هم اکنون مطالبه اکثر مردم این است که چرا با بدحجاب ها برخورد نمی کنید یا چرا شبکه ای برای امام زمان (عج) راه اندازی نمی شود، مسؤول مربوطه برای این که همراستای مطالبات مردم حرکت کند، ممکن است در صدد گسترش گشت ارشاد و افزایش سطح برخورد با خانم های کم حجاب برآید یا در تعیین اولویت های بودجه ای، راه اندازی شبکه امام زمان (عج) را در رده های نخست قرار دهد.
حال آن که این ها، فقط اولویت های ذهنی نویسندگان بولتن ها هستند و مردم مطالبات دیگری دارند که چون به این بولتن ها راه نمی یابند، از منظر مسؤولان مؤثر دور می مانند و در تصمیم گیری ها لحاظ نمی شوند؛ استمرار این روند در گذر زمان به انباشت نارضایتی می انجامد.

البته روی سخن این نوشتار با تولید کنندگان بولتن های فارس نیست؛ آنها از امکانی که برایشان فراهم شده است، استفاده می کنند و دیدگاه های خود را به مسوولان منتقل می کنند. اگر این امکان برای یک رسانه اصلاح طلب نیز فراهم بود که به طور مداوم، بولتن هایی را برای مسوولان مؤثر بفرستد، همین اتفاق از زاویه ای دیگر رخ می داد و یکسویه نگری و گمراهی مسؤولان از منظری دیگر شکل می گرفت. 

مخاطب اصلی این نوشتار خود همان مسؤولان مؤثر هستند:
این که شما در صدد آگاهی از آنچه در لایه های زیرین جامعه می گذرد هستید و از این رو، از دوستان رسانه ای تان می خواهید برایتان بولتن های محرمانه بفرستند، فی نفسه ارزشمند است ولی مطمئن باشید که با دریافت اطلاعات از یک کانال - یا از دهها کانال با نگاه های کمابیش یکسان - شما در دراز مدت، به مجری تولید کنندگان بولتن ها تبدیل می شوید. یعنی بعد از مدتی چنان خبرها و تفسیرهای گزینشی و جانبدارانه آنها در اعماق فکر و اندیشه شما رسوب می کند که همه تصمیمات و اقدامات تان، تابعی از همان بولتن ها می شود و این در حالی است که تصور می کنید رأساً و مستقلاً فلان رویکرد یا تصمیم را اتخاذ کردید!
بدانید که بولتن نویسان، در بهترین حالت، می خواهند بولتن هایی تولید کنند که شما خوش تان بیاید.

شما با بسنده کردن به خط دهی یک جریان خاص - فرقی هم نمی کند که اصولگرا باشد یا اصلاح طلب یا ... - پیش از هر چیز، خودتان را از نگاه 360 درجه به جامعه محروم می کنید و چون بدون چنین نگاهی تصمیم گیری می کنید، بسته به دایره اثری که دارید، در جامعه ایجاد مشکل می شود.

پیشنهاد جدی و از سر دلسوزی و صداقت این است که خود را از چنبره بولتن ها رها کنید. بولتن ها متعلق به دورانی بودند که مسؤولان نمی توانستند با عمق جامعه مرتبط باشند ولی اکنون به یمن شبکه های اجتماعی، صریح ترین و عیان ترین مطالبات و نگاه های همه طیف های یک جامعه را می توانید در همان موبایل هایی که در جیب تان دارید ببینید.

بنابراین، اگر همین امروز عضو حدود 10 کانال و صفحه و رسانه از طیف های مختلف، از مخالف مخالف تا موافق موافق شوید و روزانه فقط نیم ساعت آنها را مرور کنید و مطالب و تصاویر مهم شان را با دقت و زمان بیشتری بررسی کنید، بعد از مدت کوتاهی بدون واسطه بولتن نویسان از جریان های واقعی و جدی جامعه مطلع می شوید و خواهید توانست تصمیمات خردمندانه تری بگیرید. شما که قطعاً قدرت تشخیص و تمییز دارید و نیازی ندارید که فردی خبرها را با سلیقه خودش انتخاب و با نگاه خودش برایتان تحلیل کند و بعد به اسم بولتن محرمانه برایتان بفرستد.

لطفا این پیشنهاد را فقط سه ماه اجرایی کنید؛ اگر دیدید نگاه تان به جامعه واقع بینانه تر شد، ادامه اش دهید و اگر به این نتیجه رسیدید که پیشنهاد نامناسبی بود، به اندازه 10 بار لمس کردن گزینه ترک کانال و صفحه روی موبایل تان، به زحمت خواهید افتاد که پیشاپیش بابت آن عذرخواهی می کنیم.

لطفاً به خاطر مردم، به خاطر کشور، به خاطر نظام و به خاطر خودتان، این پیشنهاد خالصانه را جدی بگیرید.

  تعداد بازديدها: 439
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=94746
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.