تاريخ انتشار: 30 شهريور 1401 ساعت 23:51:44
کاش دولت اجازه دهد تا جوانان غیور حسینی و فاطمی، طومار ⁧‫اغتشاشگران‬⁩ مفسد را بپیچند

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به تجمعات اخیر در برخی شهرها بعد از فوت «مهسا امینی» واکنش نشان دادند. جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن نوشت: «کشیدن چادر‬⁩ از سر زنان مومن دست منافقین و سرویس های جاسوسی خارجی را رو کرد که اصل اسلام و انقلاب را نشانه گرفته اند و فوت ⁧‫مهسا امینی‬⁩ را بهانه قرارداده اند. ⁧‫خون غیرتمندان‬⁩ به جوش آمده؛ کاش دولت اجازه بدهد تا جوانان غیور حسینی و فاطمی طومار ⁧‫اغتشاشگران‬⁩ مفسد را بپیچند.» زهره سادات لاجوردی عضو کمیسیون فرهنگی هم نوشت: «لیدرهای اغتشاشات مرگ مهسا امینی را ⁧‫بهانه‬⁩ قرار داده و می خواهند کشور را درگیر آشوب های خیابانی کنند و آشکارا اعلام می کنند که نام او برای ما اسم رمز حمله است .

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به تجمعات اخیر در برخی شهرها بعد از فوت «مهسا امینی» واکنش نشان دادند.

به گزارش «انتخاب»، در دو روز گذشته تجمعاتی در برخی از شهرهای کشور برگزار شد.

در واکنش به این تجمعات و اتفاقات رخ داده در آن، تعدادی از نمایندگان مجلس در صفحات شخصی خود در توییتر مطالبی را منتشر کردند که در زیر می‌خوانید:

جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور:

«فرق است بین اعتراض به یک روند اشتباه در اجرای یک جزء(گشت ارشاد) تا؛
‏آتش زدن قرآن
‏آتش زدن امام‌زاده
‏آتش زدن پرچم کشور عزیزمان ایران
‏زنده زنده سوزاندن مامور پلیس
‏کشیدن چادر از سر زن مسمان
‏یقینا این رفتار مردم معترض نیست.
‏حساب جنایتکاران جداست.
‏جان ناقابلم فدای دین و قرآن و ایران»

ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

«پرچم ایران نماد ملت و حاکمیت ایران است و برای برافراشتن آن خون صدها هزار شهید تقدیم شده است. آتش زدن پرچم ملی اعلام جنگ با ایران است، انتظار می‌رود که نیروهای انتظامی و امنیتی پاسخی سخت و عبرت‌آموز به هتاکان، مزدوران و اراذل و اوباش بدهند.»

جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

«پیگیری حق با آشوب و شورش خیابانی فرق دارد؛ مجلس با همه توان در حال بررسی حادثه فوت خانم امینی است و دیروز با فراجا؛پزشکی قانونی و اورژانس جلسه کارشناسی داشتیم مردم باید مرز بین حق طلبی با ساختار شکنی های منافقین و معاندین را رعایت کنند این‌ساختار شکنی جز پایمال شدن حق حاصلی ندارد.

به همان میزانی که مردم باید مرز بین خود با معاندین را رعایت کنند؛ مسئولان هم باید به فکر تغییرات اساسی در سیاستها و روشهای نادرست و پر هزینه باشند و مطالبات به حق مردم را پاسخ دهند.کشورداری و مردم سالاری نیازمند درایت و عقلانیت است نه تعصب و تحقیر و وصل مطالبات مردم به دشمنان.»

سیدجواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن:

«کشیدن چادر‬⁩ از سر زنان مومن دست منافقین و سرویس های جاسوسی خارجی را رو کرد که اصل اسلام و انقلاب را نشانه گرفته اند و فوت ⁧‫مهسا امینی‬⁩ را بهانه قرارداده اند. ⁧‫خون غیرتمندان‬⁩ به جوش آمده؛ کاش دولت اجازه بدهد تا جوانان غیور حسینی و فاطمی طومار ⁧‫اغتشاشگران‬⁩ مفسد را بپیچند.»

روح الله متفکر آزاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات:

«حادثه تلخ فوت مهسا امینی برای همه ما تکان دهنده بود در همین راستا امروز جلسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تشکیل شد، آنچه به صورت خلاصه می توانم پس از استماع گزارش فراجا، پزشکی قانونی و فوریت های پزشکی بگویم، فرضیه ضرب و جرح مرحومه امینی قطعا رد است.

مجلس و دیگر دستگاه ها پیگیر حق خانواده امینی و پاسخگوی افکار عمومی هستند اما متاسفانه این اتفاق تلخ فرصتی برای عقده گشایی برخی جریانات سیاسی داخلی و دشمنان خارجی شده تا در آستانه شکسته شدن حصار تحریم های ظالمانه در سایه پیمان هایی مثل شانگهای، علیه مردم عقده گشایی کنند.»

زهره سادات لاجوردی عضو کمیسیون فرهنگی:

«لیدرهای اغتشاشات مرگ مهسا امینی را ⁧‫بهانه‬⁩ قرار داده و می خواهند کشور را درگیر آشوب های خیابانی کنند و آشکارا اعلام می کنند که نام او برای ما اسم رمز حمله است .

مرگ ⁧‫مهسا امینی‬⁩ باید از طریق مراجع قانونی رسیدگی شود و نتیجه به اطلاع مردم برسد مراقب باشیم فتنه سال ٨٨ تکرار نشود .»

سیدنظام موسوی عضو هیات رییسه مجلس:

«۱.حجاب، ضرورت دینی، قانون کشور و سنت تاریخی ایرانیان است.
‏۲.جان انسانها در اسلام حرمت دارد و حاکمیت باید در این ساحت، طبق عدالت، بررسی و احقاق حق کند.
‏۳.وقتی سران قوا درباره فوت خانم ⁧‫مهساامینی‬⁩ تاکید بر پیگیری جدی دارند، تلاش برخی جریانها برای بلواسازی، چیزی جز کاسبی سیاسی نیست.»

محمدحسن آصفری عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور:

«نیروی‌ انتظامی‬⁩ ضامن امنیت و آرامش در کشور است. ضمن پیگیری مجدانه علت فوت خانم ⁧‫مهسا امینی‬⁩ درصورت اثبات تخلف از ناحیه هر مأموری باید با وی برخورد شود‏ اما به خود اجازه نمی دهم برای خوش خدمتی به شبکه های معاند و به دست آوردن چهار رای بیشتر سرمایه امنیت کشور را زیرسوال ببرم.»

علی بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی:

«کسی که به دنبال حقیقت باشد فضا را آرام می‌کند و آنکه به دنبال آشوب است حقیقت را جستجو نمی‌کند
‏البته اقلیتی که تعداد آنها از یک‌ چهارراه هم کمتر است قطعا نمی‌توانند مطالبات مردمی را از مسیر صحیح خود منحرف کنند.»

محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی:

«شخصی که از آنسوی مرزها سیگنال تجزیه طلبی به داخل کشور ارسال می‌کند، تمام موجودیت خود را مدیون جمهوری اسلامی و فداکاری شهید سلیمانی است. اگر قدردان نیستید حداقل نمک به حرامی نکنید.»

محمدرضا احمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات:

«در مجلس همانقدر که در پیگیری علت فوت خانم امینی پیگیر هستیم به تجزیه طلبان نیز اجازه نخواهیم داد از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. دستانی که به خون هزاران دختر و پسر ایرانی آلوده است امروز کفتارگونه خونخواه این بانو شده‌اند.»

سیدعلی موسوی نماینده ملکان:

«تصویر و رویه ی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در دفاع از نوامیس ایران در قاب تاریخ ثبت است. هر شخصی این تصویر را در اذهان ملت غیور ایران مخدوش کند شایسته بدترین برخوردهاست.»

احمد علیرضا بیگی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور:

«وزیر کشور باید پاسخگو باشد و مردم از مجلس انتظار دارند. وزیر کشور به عنوان رییس شورای اجتماعی کشور و ناظر بر عملکرد نیروی انتظامی به جلسه علنی مجلس فرا خوانده شود.»

  تعداد بازديدها: 466
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=94141
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.