تاريخ انتشار: 29 شهريور 1401 ساعت 23:29:11
مذاکرات اسرائیل و بحرین برای توافق تجارت آزاد / هشدار تل آویو به شهروندانش: مواظب حملات ایران باشید

براساس توافق تجارت آزاد اسرائیل و امارات، 96 درصد همه کالاها میان دو طرف از عوارض گمرکی معاف می شوند.

اسرائیل و بحرین برای امضای قرارداد تجارت آزاد مذاکرات را آغاز کردند.

به گزارش عصرایران، وزیر اقتصاد اسرائیل (اورنا باربیوای) که در سفر به منامه پایتخت بحرین به سر می برد گفت: "توافق تجارت آزاد به میزان زیادی به تقویت روابط میان بحرین و اسرائیل، کنار زدن موانع، گسترش همکاری اقتصادی و کمک به ساخت پل های بیشتری میان دو کشور کمک می کند".

خبرگزاری دولت بحرین (بنا) نوشت: وزیر اقتصاد اسرائیل در سفر به منامه با وزیر صنعت و بازرگانی بحرین (زاید الزیانی) دیدار و درباره توسعه روابط تجاری و صنعتی گفتگو کرد.

در دسامبر 2020 وزیر صنعت و تجارت بحرین به اسرائیل سفر کرد تا درباره تجارت و گردشگری میان دو طرف گفتگو کند.

این در حالی است روابط تجاری، رفت و آمد مسافران و رابطه دیپلماتیک بحرین و ایران از 7 سال قبل تاکنون کاملا قطع است.

در ماه می گذشته هم اسرائیل و امارات بعد از 7 ماه مذاکره، توافقنامه تجارت آزاد امضا کردند که نخستین توافقنامه تجارت آزاد میان اسرائیل با یک کشور عربی است.

براساس توافق تجارت آزاد اسرائیل و امارات، 96 درصد همه کالاها میان دو طرف از عوارض گمرکی معاف می شوند. وزارت اقتصاد اسرائیل با اعلام این آمار گفته بود "این گام تاریخی برای روابط اقتصادی ماست".

امارات سومین کشور عربی است که بعد از مصر و اردن، روابط با اسرائیل را عادی کرد. در سال 2020 چهار کشور امارات، بحرین، سودان و مراکش روابط با اسرائیل را عادی سازی کردند و از آغاز روابط دیپلماتیک میان دو طرف خبر دادند.

اسرائیل و بحرین همچنین توافقنامه ای در زمینه ای فناوری مالی امضا کردند. براین اساس شرکت های استارت اپ و دانش بنیان اسرائیلی در بحرین سرمایه گذاری خواهند کرد.

رئیس (رئیس جمهور) اسرائیل هم قرار است به زودی به بحرین سفر کند.

قبل از این هم رسانه های امریکایی از همکاری نزدیک امنیتی - نظامی اسرائیل با بحرین و امارات تحت هماهنگی و رهبری امریکا خبر داده بودند. براساس جزئیات غیررسمی منتشر شده، امریکا سامانه یکپارچه راداری را در منطقه شکل داده و اسرائیل می تواند از اطلاعات رادارهای مستقر در امارات و بحرین علیه فعالیت های پهپادی و موشکی ایران استفاده کند.

هشدار اسراییل

اسرائیل روز دوشنبه (دیروز) به شهروندانش درباره احتمال حمله تروریستی به هنگام سفر به خارج از اسرائیل در تعطیلات اعیاد یهودی هشدار داد.

شورای امنیت ملی اسرائیل در این باره گفت: پیش بینی می کنیم ایران در آینده نزدیک به دنبال آزار و اذیت اهداف اسرائیلی در سراسر جهان باشد چه در کشورهای نزدیک به ایران یا در کشورهای غربی و اروپا.
 تعطیلی اعیاد یهودی هفته اینده آغاز می شود.

سفر یائیر لاپید وزیر خارجه وقت اسرائیل به منامه و دیدار با پادشاه بحرین - آرشیوی

  تعداد بازديدها: 457
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=94132
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.