تاريخ انتشار: 27 شهريور 1401 ساعت 22:38:57
برپایی بزرگترین تجمع جهانی با ندای لبیک یاحسین

دیروز کربلای معلی در اربعین حسینی(ع) حال و هوای دیگری داشت.در روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام و یاران باوفای ایشان، جای جای شهر کربلای معلی میزبان میلیون‌ها زائری بود که در غم آن امام همام و یارانش به سر و سینه می‌زدند.
به گزارش ایرنا، میلیونها نفر از عاشقان و دوستداران حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان در دسته‌های زنجیر زنی و سینه زنی دیروزدر کربلا عزاداری کردند ونه تنها بیت الحرمین بلکه کیلو مترها از خیابانهای اطراف مملو از زائران حسینی(ع) بود.
همزمان موکب‌ها به خدمات رسانی به میلیون‌ها زائر ابا عبدالله الحسین(ع) مشغول بودند و به گفته سرلشکر یحیی رسول سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، مراسم اربعین شاهد نظم و امنیت بود.به گفته وی، در مراسم اربعین امسال که از 10 روز پیش آغاز شد 15 میلیون شهروند عراقی و 5 میلیون زائر از دیگر کشورها حضور داشتند.
وی تاکید کرد: یگان‌های امنیتی تا زمان بازگشت زائران در استان مقدس کربلا باقی خواهند ماند و گشت هوایی برای تامین امنیت شهر کربلای معلی و مناطق اطراف آن در جریان است.
ازسوی دیگروزیر کشور عراق نیزاز موفقیت طرح امنیتی ویژه مراسم اربعین حسینی خبر داد.
مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق هم اعلام کرد که احیای این مناسبت با الهام گرفتن از بالاترین ارزش‌های انسانی درباره وفاداری، صبر و ثبات میسر گردید.

  تعداد بازديدها: 969
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=94109
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.