تاريخ انتشار: 22 شهريور 1401 ساعت 23:33:43
طالبان ورود دانشجویان شیعه به مسجد دانشگاه البیرونی را ممنوع کرد

دانشجویان دانشگاه البیرونی در کاپیسا می‌گویند که طالبان ورود دانشجویان شیعه به مسجد این دانشگاه را ممنوع کرده‌است. دلیل این اقدام،عدم ادای نماز توسط دانشجویان اهل تشیع پشت امام جماعت اهل سنت گفته شده است.
به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، یکی از این دانشجویان گفته است که دانشجویان در خوابگاه دانشگاه البیرونی به‌دلیل ازدحام در اتاق‌ها، از مسجد این دانشگاه در کنار نماز، برای مطالعه نیز استفاده می‌کردند.به‌گفته‌ او، اما امروز نماینده طالبان به دانشجویان اهل تشیع گفته است هر کسی که پشت امام مسجد نماز کند حق ورود به مسجد را دارد، در غیر آن از «هر فرقه و هر مذهب که باشد، به اتاق‌های‌شان نماز بخوانند و در آن‌جا مطالعه نیز کنند».این دانشجو اضافه کرد که نماینده طالبان گفته است دیگر هیچ دانشجویی حق مطالعه در مسجد را ندارد، مگر این‌که «پشت امام نماز کند».
این دانشجوی دانشگاه البیرونی می‌گوید که مسجد دانشگاه دارای دو طبقه است و در طبقه دوم آن پنج وقت نماز جماعت با امامت امام اهل سنت برگزار می‌شود.به‌گفته او، طبقه پایین مسجد برای نمازهای انفرادی اهل تشیع و دیگر کسانی بود که از جماعت باز می‌ماندند.
این دانشجو تصریح کرد از یک ماه پیش نماز جماعت توسط دانشجویان شیعه در طبقه پایین برگزار می‌شد اما رئیس دانشگاه البیرونی مانع برگزاری آن شد.
به‌گفته‌ این دانشجو، تقربیا 30 درصد از دانشجویان دانشگاه البیرونی شیعیان هستند.

  تعداد بازديدها: 500
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=94070
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.