تاريخ انتشار: 21 شهريور 1401 ساعت 23:07:43
11 هزار زائر اربعین گرمازده شدند/ 48 فوتی بر اثر مرگ طبیعی یا سانحه/ کمک رسانی به 84 هزار زائر گمشده

سید صادق حسینی: همکاری دولت و مردم عراق با دولت و زائران ایرانی شایسته تحسین و تقدیر است.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: برخی ناآگاهانه و برخی با انگیزه سیاسی از مدیریت دولت عراق در امور اربعین انتقاد می‌کنند در حالی که این دولت نهایت همکاری و همراهی را با دولت ایران داشته است.

به گزارش تسنیم، سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در نشست خبری که امروز (دوشنبه) در کربلا برگزار شد، با اشاره به همکاری دولت عراق در استقبال از زائران ایرانی، گفت: برخی ناآگاهانه و برخی با انگیزه‌های سیاسی از دولت عراق انتقاد می‌کنند در حالی که نمی‌دانند دولت عراق با تمام توان با دولت ایران نهایت همکاری را داشتند که لغو روادید و حضور افراد با گذرنامه‌های غیرمعتبر از جمله آن است.

وی با تقدیر مجدد از دولت و مردم عراق، گفت که همکاری دولت و مردم عراق با دولت و زائران ایرانی شایسته تحسین و تقدیر است.

حسینی با اشاره به حضور زودهنگام زائران ایرانی در عراق، گفت: قرار بر این بوده که یک هفته مانده به اربعین زائران ایرانی وارد عراق شوند چون موکب عراقی در مسیر نجف به کربلا 10 روز قبل راه‌اندازی می‌شود اما برخی زائران ایرانی 20 روز قبل از اربعین مشرف شده‌ بودند اما همین ورود زودهنگام نیز با سخاوتمندی مردم عراق مدیریت شد.

حسینی با اشاره به خدمات سازمان حج و زیارت از جمله طبخ 20 هزار غذا به صورت روزانه، کمک رسانی به 84 هزار زائر گمشده، راه‌اندازی 8 ایستگاه در هشت شهر برای کمک به زائران و بیمه زائران، گفت: تاکنون 48 نفر فوتی بر اثر مرگ طبیعی یا سانحه داشتیم که 70 درصد از فوتی ها مشمول بیمه نیستند و در سامانه سماح ثبت نام نکرده بودند که از همین جهت خواهش می‌کنیم زائران در سامانه ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه تا امروز 3 میلیون و 350 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند، از توجه زائران به مدیریت سفر و‌ حداقل حضور در کربلا ابراز خرسندی کرد و گفت: دیروز 169 هزار 810 خروجی از مرزهای زمینی و هوایی به سمت عراق داشتیم و تعداد زائرانی که برگشته‌اند 187 هزار 594 نفر بوده است که نشان می دهد زائران به توصیه ها توجه کرده و بعد از حضور در کربلا، به کشور بازگشته‌اند و توقف در نجف را به یک روز محدود کرده‌اند.

رئیس سازمان حج و زیات در توصیه‌ای به زائران گفت: در ساعت گرما در مسیر راهپیمایی حضور نداشته باشید چرا که 11 هزار نفر دچار گرمازدگی شدند که همه آنها درمان شدند.

  تعداد بازديدها: 454
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=94067
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.