تاريخ انتشار: 15 شهريور 1401 ساعت 23:56:38
این همه... و ؟؟!!

آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور[و نماینده مجلس خبرگان رهبری و عضو فقهای شورای نگهبان و امام جمعه قم و...] طی نشستی با سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی ضمن ارائه برخی آمار مربوط به حوزه‌های علمیه، گفت: بالغ بر ۱۰۰ هزار طلبه در حوزه‌های علمیه مشغول تحصیل‌اند. وی افزود: بیش از ۲۰۰ رشته علوم انسانی در حوزه علمیه و برخی مراکز آموزش عالی قم در حال تدریس است که چهره‌ای بین‌المللی به این استان بخشیده است. آیت‌الله اعرافی به ظرفیت‌های علمی حوزه نیز اشاره کرد و یادآور شد: وجود و فعالیت ۳۰۰ مؤسسه آموزشی و تحقیقی، ۱۰۰ مجله علمی و ۱۰ هزار استاد، سطح علمی حوزه‌های علمیه را ارتقاء داده است. (منبع: دین آنلاین، با عنوان: آخرین آمار درباره تعداد طلاب حوزه علمیه، سال ۱۳۹۸، به نشانی: https://www.dinonline.com/15831/)
به این ارقام آن هم در سال ۹۸ اضافه کنید:
تعداد آیات عظام و مراجع در قید حیات در تهران، قم، مشهد، اصفهان و...
تعداد آیاتی که شاگردان این آیات عظام بودند و هر کدام اکنون استاد هستند و شاگردانی دارند.
تعداد مدارس علمیه، مراکز تحقیقاتی، پژوهشی، مؤسسات، و... که زیر نظر این بزرگواران مشغول کارند.
تعداد آیات و حجج اسلام که در دوایر اجرایی، تقنینی و قضائی هستند.
خب دستآورد کاربردی و محسوس و ملموس و قابل ارائه در واقعیت(نه روی کاغذ) و در کف و بین جامعه‌ی این‌ همه بزرگان و این همه مراکز و این همه اساتید و این همه شاگرد و این همه پست و مدیریت؛ در زمینه اقتصاد، سیاست، فرهنگ، دین، اخلاق، اجتماع، توسعه، مدیریت و.... چه بوده است؟
پرسش بالا را برای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی در قم، پرسمان دانشگاهیان وابسته به دفتر رهبری، سایت آیت‌الله اعرافی، سایت دین آنلاین فرستادم تا چه کس جواب گوید.

  تعداد بازديدها: 2275
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=94009
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.