تاريخ انتشار: 10 شهريور 1401 ساعت 01:06:05
سقوط ارزش فروش اجازه اقامت در ایران

✍️اینکه اعتبار ما ایرانیان چند دلار است حتماً موضوعی قابل بررسی است اما دولت روحانی اعطای اقامت را به سپرده گذاری ۲۵۰ هزار دلاری مشروط کرد که قطعاً حتی از طرف یک خارجی مورد استقبال قرار نگرفت عددی که دولت رئیسی  به ۱۰۰ هزار دلار کاهش داد و قطعاً حتی توسط یک خارجی مورد استقبال قرار نخواهد گرفت شاید به این دلیل که کشورهای غربی حداقل به طور نمایشی برای آزادی اتباع دو تابعیتی ایران حاضرند صدها میلیون تا چند میلیارد دلار پرداخت کنند.
✍️اینکه چه عواملی به سقوط ارزش فروش اجازه اقامت در ایران از ۲۵۰ هزار دلار ۹۸ به ۱۵۰ هزار دلار امروز رسانده است بماند اما در کوران گرانی های غیر قابل مهار و اقتصاد از هم گسیخته کشورمان که دستاوردی جز مفاسد مالی مانند ۹۲ هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه ندارد میتواند خبری مسرت بخش و امید آفرین باشد چرا که رئیسی حداقل با اتکا به سقوط نرخ ارزش فروش هویت ایرانی از ۲۵۰ به ۱۵۰ هزار دلار میتواند مدعی اثبات ارزان سازی قیمتها توسط دولتش باشد شاید در آینده نزدیک به سپرده ۱۰ دلاری رسیده و بیشتر افتخار کنیم ! .
✍️اینکه اخیراً برخی متهمان سیاسی به ممنوعیت خروج از ایران محکوم میشوند شاید تعبیر درستی از دلیل سقوط ارزش میزان سپرده گذاری دلاری برای دریافت اقامت در ایران یا هویت ایرانی باشد ، ایرانی است که به حکم مذکور ممنوعیت خروج میتواند معادل تحمل حبس و زندان باشد ، اینکه علی رغم تکذیب مکرر شایعه ارتباط دفتر یا خانواده آیت الله العظمی مکارم شیرازی با انحصار واردات شکر مجدداً شاهد باز نشر شایعه مذکور هستیم شاید ریشه در اطلاع افکار عمومی از عملکرد امثال محمد قاسم مکارم (نوه آیت الله مکارم) بازرس ویژه سردار رستم قاسمی وزیر راه و مسکن داشته باشد محمد قاسم مکارم که اخیراً خبر دستگیریش به جرم فساد مالی تیتر رسانه ها شده است هر چند امیدوارم خبر مذکور تکذیب گردد .
✍️اینکه مقام معظم رهبری در دیدار دولت بر پُر رنگ سازی شعارهای انقلابی توسط دولت رئیسی تاکید فرمودند با توجه به اظهارات مشابه در مورد دولت احمدی نژاد حرف جدیدی نیست اما باید امیدوار بود که رئیسی در وفاداری و خدمت به مردم به سرانجام احمدی نژاد نرسد علی الخصوص در مورد توصیه معظم له بر لزوم جوانگرایی که با وجود اصرار به ادامه فعالیت بسیاری از پیرسالان در  مناصب کلیدی کشوری ، لشکری ، سیاسی و مذهبی و ... تناقض داشته و عملاً نادیده گرفته میشود و در مورد جوانان ورودی هم با توجه به توزیع مناصب میان مقام زادگان غرق در زندگی لاکچری حتماً نیازمند راستی آزمایی است. ۹شهریور۰۱

  تعداد بازديدها: 1957
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=93958
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.