تاريخ انتشار: 18 مرداد 1401 ساعت 23:45:58
مغایرت با اندیشه امام خمینی (س)

✍️اینکه رئیسی برای عزاداری عاشورا به هیئت منصور ارضی در مسجد ارک و حدادعادل به اتفاق فرمانده انتظامی تهران به تکیه لُرهای مقیم تهران رفته و در حوضچه گّل مالی شد حتماً کار بدی نیست هر چند حضور رئیسی پس از سالهای طولانی همسایگی با مسجد ارک و هیئت منصور ارضی میتواند از باب تشکر و تقدیر دیر هنگام از تلاش بی وقفه ارضی در نوک حملات هشت ساله هیاتهای سیاسی علیه روحانی و متقابلاً حمایت بی دریغ از سید خراسانی باشد چنانکه اتخاذ سکوت هیاتهای سیاسی مذهبی در برابر گران سازی معیشت ، سلامت و زندگی مردم توسط دولت و تلاش یکساله برای احیای برجام آمریکایی! فی نفسه نیازمند قدردانی و تشکر حضوری بود.
✍️اینکه حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مصدق معاون اول قوه قضاییه در مراسم سوگواری عاشورا در تبریز اظهار کرد "امروز اتاق فکر دشمن تلاش می‌کند وحدت و اتحاد مردمی را که نظام جمهوری اسلامی را بعد از چندین سال نگه داشته‌اند از بین ببرد و مهم‌ترین بحث عبارت است از اینکه مسائل سیاسی را با مسائل دینی خلط می‌کنند تا دین تان را از بین ببرند شاید طی ۴۳سال گذشته عجیب ترین اظهارات باشد چرا که حجت الاسلام مصدق معاون اول قوه قضاییه علاوه بر اینکه شعار راهبردی شهید مدرس که می فرماید "سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست" را انکار می کند بلکه  دیدگاه امام خمینی(س) رهبر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را منکر گشته است*.
✍️اینکه معاون اول قضاییه ضمن عذر خواهی از صاحت امام و مردم ایران فوراً اظهارات مذکور را برداشت غلط اعلام یا تکذیب کنند نمی دانم اما سکوت عناصر جریان فکری یکدستی در برابر چنین اظهاراتی نسبت به امام خمینی و شاید بسیار مهمتر تخریب راهبرد بنیادین امام خمینی در انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران در ساختار قبیله گرایی حرف جدیدی نیست اما به شدت حیرت انگیز است چرا که تخریب مبانی اندیشه سیاسی امام خمینی که بنیانگذار جمهوری اسلامی است .
✍️اینکه رئیسی پس از سالهای طولانی همسایگی با مسجد ارک نسبت به حضور در هیئت منصور ارضی اقدام کرد یا امثال حدادعادل در مراسم گِل مالی هیات لُرهای مقیم تهران حضور یافتند فی نفسه مهم نیست اما میتواند آغاز شکل جدیدی از ترویج و همراهی با سوگواری هیاتهای عالم گریز باشد و حتماً در مغایرت با چند دهه تلاش مقام معظم رهبری در الگو سازی مراسم سوگواری عالم محور تعریف میشود هر چند تعبیر به آغاز تبلیغات خیلی زود هنگام انتخاباتی هم باشد بهرحال تغییر الگوی تبلیغات انتخابات رئیسی از تتلو به منصور ارضی می تواند مبارک باشد.
✍️اینکه محرم و عاشورای امسال را هم پشت سر گذاشتیم یا عاشورای امسال هم ما را پشت سر گذاشت حرف جدیدی نیست و باید با تاسی به حدیث شریف منقول از خاتم الانبیا حضرت محمد(ص)  که فرمود حَاسِبُوا أَنْفُسَكُمْ قَبْلَ أَنْ تُحَاسَبُوا بر داده و ستانده از محرم و عاشورا که دیگر در دسترس ما نیست بیندیشیم محرم امسال هم طبق سنوات گذشته خاتمه یافت و بسیاری از واعظین و سخنرانان به نکته مهم لزوم شناخت یزید و عمر ابن سعد تا شمر عصر و روزگار موجود یا دشمن شناسی اشاره و تاکید فرمودند یعنی باید یزید ، عبیدالله ، عمر سعد ، شمر تا خولی و .... زمانه را شناخت باید در برابر یزیدیان زمان پشت امام زمان ایستاد و آماده قیام علیه ظالمین بود که حتماً درست است اما شاید سوال درست تر این است که امام بر حق را چگونه میتوان شناخت؟ اصولاً حق چیست؟ و معیارهای شناخت امام بر حق کدام‌ است؟ آیا بدون شناخت حق و امام‌ برحق میتوان یزیدیان زمان را علی رغم بکارگیری انواع مَکر ، حیله ، دروغ و تزویر شناخت؟
✍️اینکه حجت الاسلام اژه ای در سفرهای استانی دنبال چه می گردند و چه دستاوردی داشتند بماند اما ایکاش فیلم اسرار رسمی ( Official Secrets) شبکه نمایش را که ساعت ۱۷ مجدداً بازپخش خواهد شد را دیده باشد. فیلمی انگلیسی - آمریکایی در مورد افشای دروغ پردازی بوش - بلر در مورد تسلیحات کشتار جمعی عراق ( صدام) که زمینه حمله غیر قانونی و اشغال عراق در ۲۰۰۴ شد اما شاید نکته حائز اهمیت این باشد که فیلم اسرار رسمی تاکید می کند حتی متهمان به جرم امنیتی هم میتوانند به محض انتقال به مراکز ضابطین قضایی از خدمات فوری و حضوری مشاور حقوقی مستقر در مرکز ضابطین قضایی بعنوان وکیل موقت تسخیری استفاده کنند تا حقوق قانونی متهم نقض نشود موضوع ابتدایی حقوق متهم که شاید در دهها سال بعد و در گامهای بعد در ساختار قضایی کشورمان دیده شده و معنا پیدا کند. ۱۸مرداد۰۱

*امام خمینی (ره): والله اسلام تمامش سیاست است؛

  تعداد بازديدها: 1732
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=93784
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.