تاريخ انتشار: 08 مرداد 1401 ساعت 18:24:05
قصه کوری

✍️اینکه ژوزه ساراماگو رمان "کوری" را در ۱۹۹۵ برای جهانیان به رشته تحریر در آورد یا در ۱۹۹۸ موفق به کسب نوبل ادبی شد یا حداقل ۳۰ مترجم کار بلد کشورمان به فاصله کوتاهی کوری را به فارسی ترجمه و ناشرین متعدد به موازات هم به چاپ کوری اقدام و با توجه به استقبال فوق العاده خوانندگان دهها بار موفق به تجدید چاپ شدند حتماً چیزی شبیه ترجمه کوری به تمام زبانهای زنده دنیا و دهها بار تجدید چاپ در میلیون جلد برای علاقمندان است ، مردمانی که در تمام کشورها از مطالعه سطر به سطر کوری ساراماگو در تنظیم روابط انسانی بسیار آموختند.
✍️به فرمایش مقام معظم رهبری کوری چیزی جز انسداد عقلی به معنای قبیله گرایی سیاسی و جناحی نیست چنانکه معظم له فرمود: یکی از موانع پیشرفت ما قبیله گرایی سیاسی و جناحی است یعنی این کار را اگر ما بکنیم خوب است اگر جناح مقابل بکند بد است این اِشکال کار ما است گرفتار جناح‌گرایی و قبیله‌گراییِ سیاسی هستیم این را باید کنار بگذاریم. کار خوب را اگر دشمن شما هم انجام داد باید ترویج کنید باید دنبال کنید اینکه چون فلانی کار را انجام داد پس ما نمیکنیم چون جناح مقابل است این خطا است این غلط است یکی از مشکلات ما این است.
✍️اینکه باران تابستان به شکل سیل غیر قابل مهار و ویرانگر حرکت کند اتفاق جدیدی نیست مانند سیل تابستان ۶۶ دربند و تجریش که سنگ های چند تنی را چون کاغذ به معابر و خیابان ها کشاند و خسارت فراوان داشت اما سیل روزهای اخیر در برخی محلات بیش از ۲۳ استان کشورمان حکایت دیگری دارد که حتماً ریشه آن در قبیله گرایی سیاسی است عناصری که برخلاف ایام سیل فروردین ۸۸ دروازه قرآن شیراز و چند نقطه دیگر در کشورمان که با وامصیبتا از تریبون مجلس تا مطبوعات و تلویزیون تا درخواست محاکمه رئیس جمهور حسن روحانی و دولت وی پیشرفتند اما همه در برابر خسارات جانی و مالی حادثه در ۲۱ استان صُم و بُکم ساکتند.
✍️اینکه چرا فردی با تابعیت آمریکا و متهم به همکاری پژوهشی و آموزشی با دانشگاه بن گوریون تل آویو هشت سال بعنوان مشاور احمدی نژاد رئیس جمهور منصوب یا در دانشگاه امام صادق(ع) تدریس و به دعوت شریعتمداری و شاید بالاتر صاحب ستون ثابت در کیهان می شود بی آنکه کسی معترض باشد چیز جدیدی نیست چنانکه پناهندگی فرزند فلان سرلشکر به آمریکا ، پناهندگی خانواده فلان مقام عالی در زمان جنگ به صدام یا معدوم شدن فرزند فلان روحانی در جنگ مسلحانه علیه جمهوری اسلامی ایران و صدها نمونه از این دست و حالا دستگیری فرزند فلان مدیر ارشد حاکمیتی به جرم همکاری و همراهی با گروهک منافقین بی هیچ قیل و قالی با تکیه بر فرهنگ ارجحیت قبیله گرایی با سکوت تمامی اهالی یکدستی همراهی می شود.
✍️اینکه عراقچی که به تعبیر مراکز حاکمیتی از عناصر کلیدی شکل گیری برجام آمریکایی! است چرا و چگونه با دعوت به پذیرش دبیری شورای راهبردی روابط خارجی به یکباره از اتهامات منتسب به تیم ظریف تطهیر و از تیررس اتهامات خارج شد مهم نیست اما اعطای نشان خورشید تابان امپراطوری ژاپن به عراقچی می توانست به تنهایی هم دلیل  کافی یک عمر وابستگی! دستیار اول دکتر ظریف به یک کشور غربی از اردوگاه آمریکایی تلقی گردد قطعی بود اگر قبل از عراقچی افراد اهل قبیله چون گواهی ، عادلی ، متکی و طلایی هم به پاس سالها تلاش برای بهبود روابط ایران و ژاپن چنین نشانی را دریافت نکرده بودند.
✍️اینکه برخلاف همه رفتگان هنوز هستیم و آغاز محرم ۱۴۴۴ را هم مانند تمام سال های گذشته با برپایی مقدمات مراسم سوگواری و مرثیه سرایی تکریم می کنیم ، تکراری که لزوماً به معنای درک حقیقت واقعه کربلا یا به تعبیر استاد شهید مرتضی مطهری حماسه حسینی نیست که اگر بود شاید برخلاف باورهای زلال شهید مطهری در مناسبت سازی تقویم کشورمان به بزرگداشت اشعار محتشم اثری نبود و بر طبل حماسه عاشورا و همراهی با ثارالله می کوبیدیم و باور داشتیم که پیام حماسه حسینی مقدم بر عدالت چیزی جز تلاش زلال اباعبدالله (ع) در دعوت مردم به بینایی نیست. ۸مرداد۰۱

  تعداد بازديدها: 2254
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=93703
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.