تاريخ انتشار: 30 خرداد 1401 ساعت 01:00:33
ادامه تظاهرات و اعتراضات علیه توهین مقامات هند به پیامبر اسلام (ص)

به دنبال توهین مقامات حزب حاکم هند به پیامبر اسلام و مسلمانان، تظاهرات و اعتراضات گسترده‌ای در سرتاسر جهان شکل گرفت و معترضان خواستار عذرخواهی رسمی هند شدند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، در مالزی ده‌ها سازمان غیردولتی مالزیایی تظاهراتی را در محله هندی‌ها در کوالالامپور ترتیب دادند و از دولت مالزی و کشورهای اسلامی خواستند هند را مجبور به توقف توهین به پیامبر(ص) و عذرخواهی رسمی کنند.
شهر کراچی پاکستان نیز شاهد تظاهرات گسترده علیه سوء استفاده از پیامبر اسلام (ص) و توهین به شخصیت مقدس وی جهت مقاصد سیاسی توسط حزب حاکم هند، بود. شرکت کنندگان در این تظاهرات از دولت هند خواستند تا عذرخواهی رسمی کند.
در اندونزی هم تظاهراتی مقابل سفارت هند در جاکارتا، پایتخت این کشور، در محکومیت گفته‌های مقامات حزب حاکم در هند به پیامبر اکرم (ص) برگزار شد. تظاهرکنندگان با سردادن شعارها و برافراشتن بنرهایی خواستار پاسخگویی مسئولین و اخراج سفیر هند از اندونزی شدند.
توکیو، پایتخت ژاپن نیز شاهد تظاهراتی در مقابل سفارت هند بود که طی آن معترضان اظهارات توهین آمیز پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله ازسوی یکی از مقامات حزب حاکم در هند و رهبران هندو را محکوم کردند.
در عربستان، عبدالله الجهانی خطیب مسجد الحرام روز جمعه از کشورهای جهان اسلام و سازمان‌های بین‌المللی اسلامی خواست برای مقابله با اهانت به پیامبر اسلام متحد و همصدا شوند و اینگونه اقدامات را محکوم و در مقابل آنها باایستند.
در چند روز گذشته، گفته‌های توهین آمیز هندی‌ها به پیامبر، محکومیت‌های گسترده‌ای را در سراسر جهان، چه در سطح رسمی و چه در سطح مردمی برانگیخت.
به دنبال اعتراضات و محکومیت‌ها نسبت به این توهین‌ها، حزب حاکم هند در بیانیه‌ای با اعلام احترام به تمامی ادیان،‌ خبر از تعلیق شارما و جیندال داد منتهی از پذیرش عذرخواهی رسمی سر باز زد.

  تعداد بازديدها: 868
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=93395
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.