تاريخ انتشار: 20 خرداد 1401 ساعت 16:54:42
غارت ذخائر انسانی

✍️اینکه در ایام کرونا خبر مهاجرت شغلی چند هزار نیروی متخصص و کار بلد کادر درمان کشورمان مایه نگرانی و شاید عصبانیت بسیاری از مردم ایران شد حتماً عکس العمل طبیعی مردم نیازمند افزایش مراقبت های ویژه درمانی بود اما خبر اخراج بسیاری از کادر پرستاری که با مصوبات فوری سران و وعده های استخدام جذب شدند شاید همه را به تحسین کادر درمانی که مهاجرت شغلی را انتخاب کردند وادار کند ، کادر درمانی ادامه خدمت در بدترین شرایط شغلی را انتخاب و شاید امروز در حسرت نرفتن آنروزها باشند.
✍️اینکه مراکز معتبر اروپایی با برگزاری دوره های فرهنگی - آموزشی ضمن ترویج ارزش های فرهنگی نسبت به شناسایی و ایجاد زمینه مهاجرت نوجوانان و جوانان مستعد و نخبه را فراهم می کردند بماند اما از برگزاری آزمون استعدادیابی ترکیه در تهران باید به خود لرزید که ترکیه هم از مرز غارت منابع مالی و ظرفیت های اقتصادی ایران عبور کرده و از این پس به استخراج گوهر بی بدیل نخبگی در میان نوجوانان و جوانان ایران که به ادعای مقامات در سراشیبی پیرسالی است اقدام خواهد کرد. جوانانی که در کشورشان نمی توانند به چیزی جز امکان معیشت و شاید کار در استپ بیندیشند.
✍️اینکه برخی هنوز هم بر تفکرات متحجران تربیت کادر ممتاز مدیریتی می اندیشند و چشم بر ناکارآمدی فارغ التحصیلان پاستوریزه آزمایشگاهی یکدست می بندند یعنی تصور بالندگی نوجوانان و جوانان نخبه شایسته چیزی جز خیالبافی نیست و ترک ها هم پس از چهار دهه غارت اقتصاد ایران حالا چرا نباید به فکر غارت منابع انسانی یله و رهای ایران نباشند ؟!
✍️اینکه رئیسی اهمیت ده ماه منتهی به تصویب قطعنامه آمریکایی توسط شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه کشورمان را که می تواند ایران را به شرایطی بسیار دشوارتر از ۱۳۸۱ بازگرداند درک نکرده و شاید هنوز هم معنای نداشتن نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی را نمی داند یعنی ترکیه در غارت نوجوانان و جوانان نخبه ایران دوران رئیسی با هیچ مانع خاصی روبرو نخواهد بود.
✍️اینکه اگر حسن روحانی به  جای رئیسی بود و با گفتمان متحجرانه سازمان منافقین کلامش را بنام خدا و ملت قهرمان ایران آغاز می کرد یا متحجرانه از گفتمان احمدی نژاد قطعنامه های خانمان سوز شورای حکام آژانس و قطعنامه های ویرانگر شورای امنیت را کاغذ پاره و بی اثر اعلام می کرد با چه عناوینی مورد تهاجم جبهه یکدست قرار می گرفت بماند اما حتماً سکوت و خاموشی امامان جمعه در برابر رجعت متحجرانه رئیسی به الگوی بنام خدا و بنام ملت قهرمان و تمسک به باور احمدی نژاد دیدنی است.
✍️اینکه اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی مدعی است تمام تعهدات مورد توافق در برجام مغایر با ضوابط آژانس است یعنی شاید هنوز نمی داند که برجام توافق بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیست بلکه اقدام مشترک ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و اتحادیه اروپا است که برای کسب اطمینان جهانی از اهداف صلح آمیز فعالیت اتمی ایران و رفع تحریم های فصل هفتم منشور سازمان ملل و تحریم های داوطلبانه کشورها علیه کشورمان تعریف شده است ،اما اذعان اسلامی به حذف اتهام ابعاد نظامی فعالیت اتمی ایران توسط برجام هنوز جای شکر دارد هر چند اسلامی توضیح نداد اقدام متقابل که به برچیدن دوربین های آژانس از مراکز غنی سازی یا افزایش درصد غنی سازی فارغ از احتمال ارجاع مجدد پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل حامل چه دستاورد غیر نظامی مشخصی برای امروز و فردای مردم ایران خواهد بود.
✍️اینکه دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: تنها راه دفاع از حقوق کشور در برابر قلدری اقدام متقابل است حتماً ادعای قابل نقد و بررسی است اما حضرت امام معتقد بودند تنها راه نجات ایران باور به حقوق و اتکا بر مشارکت مردم ایران است مردمی که هرگز مانند صاحبان قدرت و دارندگان رانت خانوادگی و سیاسی قادر به عبور از ضوابط و قوانین در ساخت برج متروپل آبادان ، ایجاد شرکت کشتیرانی ، مدارس زنجیره ای خصوصی ، شهرک سازی لاکچری در لواسانات ، دست اندازی به ذخائر پولی بانک ها و ... تا خرید سیسمونی از بازارهای زیبا و متنوع استانبول نبوده و نیستند. ۲۰خرداد۰۱

  تعداد بازديدها: 2047
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=93309
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.