تاريخ انتشار: 27 فروردين 1401 ساعت 00:53:14
فرامین سرخوشی

✍️اینکه معاون وزیر صمت شبانه دستور بازگشت قیمت کالا و خدمات تا صبح فردا را صادر کرد چیز عجیبی نیست وقتی رئیسی رئیس جمهور در ۱۴ اسفند خطاب به وزیر همین معاون فرمان داد باید فقر مطلق ظرف دو هفته پایان سال در ایران رفع شود و البته قبل از آن فرمان لایروبی اروند رود را داد بی آنکه بداند مانع اروند عراق است و فرمان لایروبی و زنده سازی تالاب گرگان و فرمان افزایش تولید صدها هزار دستگاه خودرو و فرمان های بسیاری دیگر را که به فرمایش مقام معظم رهبری مخاطب همه این فرامین خود رئیسی رئیس جمهور است.
✍️اینکه رزمناو راهبردی مسکوا روسیه در دریای سیاه هدف نیروهای اوکراین قرار گرفته و در اوج ناباوری غرق شد یادآور هدف قرار گرفتن ناوچه ساغر اسرائیل توسط نیروهای حزب الله لبنان است که هیمنه قصه شکست ناپذیری رژیم اشغالگر صهیونیستی را درهم کوبید و باور به پیروزی مردم بر اشغالگری را به اثبات رساند ، اما مردم اوکراین در روزگاری گرفتار ارتش سرخ روس ها شدند که دعوای روس ها اوکراین نبوده و اشغال نظامی اوکراین و قتل و غارت مردم و نابودی شهرها چیزی جز خط و نشان کشیدن و عربده جویی در برابر پیمان نظامی ناتو نیست.
✍️اینکه ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی روز گذشته آزادسازی پول های مسدود شده ایران را تکذیب کرد در منافات با ادعای خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران در ۲۲فروردین است که آزادسازی و انتقال بخش مهمی از دارایی ایران تا آخر هفته گذشته را مورد تاکید قرار داد هرچند دارایی مسدود شده ایران در برابر درآمدهای سرشار نفتی قابل انتقال به کشورمان که توسط رییس جمهور و وزیر نفت در ۵ فروردین اعلام شد عدد قابل توجهی نیست اما برای ایجاد اطمینان به دروغگویی مقامات آمریکا ، نیازمند خود راستی آزمایی دولت رئیسی است به این معنا که مردم باید از آثار و برکات ورود ده ها میلیارد دلار درآمد نفتی و میلیاردها دلار دارایی مسدود شده بطور ملموسی برخوردار باشند. مردم و بازار باید در زمینه های مختلف آثار فوق العاده ورود حجم بسیار بزرگی از سرمایه به اقتصاد در شرایط احتضار کشور را لمس کنند چیزی که متاسفانه تا این لحظه قابل مشاهده نیست.
✍️اینکه نگهداری دلار خارج از جریان تجارت یا بدون ثبت در سامانه بانک مرکزی غیرقانونی و جرم انگاری می‌شود به این معناست که اولاً دولت کنترل میزان و نرخ مبادله دلار را ناممکن می داند که دور از حقیقت نیست ، ثانیاً می تواند نمایانگر درک دولت از سیاستگذاری پولی و تعریف از ارز خارجی علی الخصوص دلار آمریکا باشد ، ثالثاً مبتنی بر این باور است که ذخیره دلار حامل درآمد ناشی از رشد فزاینده تورم بوده و حتماً منبع درامد مالیاتی خواهد بود. ، رابعاً شاید دولت ، نماد غرب زدگی ، شیفتگی به آمریکا یا سند وابستگی هم شناسایی کرده باشد. بهرحال کارگزاران باید درک کنند افزایش صف کنترلی نیروهای امنیتی - انتظامی از محدوده چهار راه استانبول ، میدان فردوسی ، سبزه میدان و ..... تا خانه و جیب مردم متقابلاً با اعتراضاتی به وسعت میدان مداخله هم همراه خواهد بود.
✍️اینکه همزمان با انتشار تصاویر و پیام صوتی آقای صحرایی بازنشسته مخابرات که در برابر نگاه همکاران بازنشسته حاضر در تجمع اعتراضی و دوربین ها به شکل عجیبی مورد برخورد و بازداشت قرار گرفت خبر سراسری ساعت ۱۴ شبکه یک ، علی رغم گذشت دو سال همچنان سوگوار جورج فلوید قاچاقچی که در سرقت مسلحانه کشته شده بوده و ضمن اشاره به مظلومیت فلوید به شدت پلیس امریکا را محکوم کرد تا امثال صحرایی بازنشسته مخابرات و جمعیت بسیار بزرگ زیر خط فقر مطلق بدانند تا سوگواره جورج فلوید هست جایی برای تحمل تجمع اعتراضی آنها نخواهد بود. ۲۶فروردین۰۱

  تعداد بازديدها: 2123
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=92822
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.