تاريخ انتشار: 29 بهمن 1400 ساعت 22:15:09
صداقت و شفافیت

✍️اینکه همزمان با تیتر سازی برخی رسانه های ایران مبنی بر رودررویی تا آمادگی ورود به درگیری روسیه و کشورهای حامی استقلال اوکراین شاهد تحرک بالای نماینده روسیه در میانجیگری بین ایران و آمریکا در وین هم بودیم شاید بتواند برای برخی مقامات عالی کشورمان مایه عبرت باشد تا بدانند روابط بین الملل و تعامل تا جنگ بین کشورها تابع منطق صفر و یک و سیاه و سفیدی حتی نگاه به گذشته نیست، بلکه هیچ راهی جز نگاه به آینده و رفع موانع وجود ندارد.
✍️اینکه مقام معظم رهبری در دیدار تصویری ۲۹بهمن با بخشی از مردم تبریز فرمودند در سال ۹۵-۹۴ توصیه های ابلاغی مورد توجه لازم قرار نگرفتند و علی رغم تلاش بسیار گسترده جهانی علی الخصوص سایر اعضای ۱+۵ منجر به خروج یک جانبه آمریکای ترامپ از برجام و بازگشت تحریم های آمریکایی علیه ایران شد و امروز تیم خوب و انقلابی اعزامی در شرف بازگرداندن آمریکا به تعهدات برجام هستند هیچ معنایی جز موفقیت بی نظیر برجام به عنوان تنها راه ممکن برای رفع تحریم ها، حفاظت از حقوق قانونی هسته ای ایران ندارد، هر چند تا انتشار متن واقعی و واقعیت توافق جدید ایران و آمریکا هر حرفی جز حرف و ادعا نخواهد بود.
✍️مذاکره ایران و ۱+۴ و آمریکا در اسفند ۹۹ نهایی و آماده اعلام بود که با مصوبه مجلس که بلافاصله توسط شورای نگهبان و کمیته عالی نظارت بر برجام هم تایید و همراهی شد، توافق با آمریکا منوط به لغو فوری همه تحریم های ۴۲ ساله اعمالی تحت هر عنوانی توسط آمریکا علیه ایران شد که به فرمایش رئیس جمهور روحانی، ظریف وزیر خارجه و عراقچی مقام ارشد مذاکره کننده در وین راه هر توافقی را با بن بست روبرو کرد. مصوبه انقلابی مجلس که طبیعتاً باید کلمه به کلمه توسط دولت رئیسی و مذاکره کننده مراعات گردد و تخطی از این مصوبه توسط هر مقامی قطعاً باید از مصادیق خیانت به کشور تلقی و معرفی گردد.
✍️اینکه مقام معظم رهبری زمینه تبلیغات منفی ، لجن پراکنی و دروغ پردازی به قصد تخریب ارکان پیشرفت انقلاب اسلامی مثل مجلس ، شورای نگهبان و سپاه تا شهید سلیمانی تعبیر فرمودند حتماً ناظر بر ضرورت شناسایی و برخورد به موقع ، مناسب ، روشن و قاطع با راه های فساد ، عناصر فاسد و تحقق فسادزایی همه جانبه است.
✍️خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه اصالت گفتگو فرماندهان وقت سپاه را تایید و هیچ مقام نظامی ذیربط اصالت فایل را تکذیب نکرده است. فرمانده کل سابق سپاه و معاونت اقتصادی وقت سپاه با صراحت و وضوح به مواردی از تخلف تا فساد مالی برخی فرماندهان ارشد سپاه اشاره می کنند، بنابر اخبار بخشی از مقامات عالی طی سال های گذشته در جریان اظهارات مذکور قرار داشته و به هر دلیلی هیچ اقدام مشخصی برای شفاف سازی نداشتند.
✍️اینکه روند برخورد با موارد مندرج در فایل صوتی افشاء شده چه خواهد بود نمی دانم اما برای مقابله با لجن پراکنی ، دروغ پردازی و تخریب پاکدستی و عملکرد شرافتمندانه سپاه یا برخی فرماندهان راهی جز شفاف سازی گذشته و ایجاد امکان نظارت پذیری و عملکرد مالی بی ابهام سپاه وجود ندارد و هر اقدام جز صداقت و شفافیت دستاوردی به غیر از افزایش ابهام و کاهش اعتماد اجتماعی نخواهد داشت. ۲۹بهمن۰۰

  تعداد بازديدها: 4032
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=92310
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.