تاريخ انتشار: 22 دي 1400 ساعت 23:57:47
قدرت اخطار

✍️وقتی بخشی از سخنرانی سرلشکر رحیم صفوی فرمانده وقت کل سپاه در دهه هفتاد افشا و به مطبوعات کشید شاید بزرگترین شوک پس از پیروزی انقلاب اسلامی حتی به مراتب بزرگتر از خبر پذیرش قطعنامه ۵۹۸ به جامعه وارد شد تهدید مردم به مجازات سخت توسط سرلشکر رحیم صفوی با عباراتی که قلم ها را می شکنیم و ... حیرت انگیز بود که به تندی توسط مردم هم پاسخگویی و تا مدت ها سرلشکر مشغول توجیه و حتی تکذیب بود.
✍️ اینکه امثال سرلشکر رحیم صفوی به دامان مردم بازگشته باشند یا همچنان در صدد کنترل و هدایت مردم بیاندیشند باید به تصمیمات و عملکرد سه دهه گذشته توجه و تامل کرد ، اما رفتار مذکور در همان سال ها توسط جمعی از فرماندهان ارشد نظامی و عملیاتی که در انتشار نامه سرگشاده خطاب به رئیس جمهور منتخب کشور حجت الاسلام سید محمد خاتمی بازتولید شد متبلور گردید.  اینکه رحیم صفوی به فرماندهان مذکور امر کرده باشد یا فرماندهان صفوی را به چنان باور خشونت آمیزی رساندند نمی دانم اما فرماندهان عملیاتی امنیتی - نظامی به صراحت و روشنی ضمن هشدار به رئیس جمهور وقت تاکید کردند در صورت لزوم ساکت نبوده و برای تغییر شرایط سیاسی - اجتماعی وارد صحنه خواهند شد تهدیدی که در ادبیات سیاسی جهان هیچ معنا و مفهومی جز اعلام آمادگی برای در اختیار گرفتن قدرت نداشته و ندارد.
✍️ سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوا و فضای سپاه که به اظهارات تند غالباً خشن علیه مقامات سیاسی و مذهبی علی الخصوص مرحوم آیت الله هاشمی ، حجت الاسلام سید محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین و برخی دیگر از چهره ها و تهدید برخی مستمر برخی کشورها به قدرت موشکی سپاه شناخته می شود در آخرین اظهارت مصادف با سرنگونی هواپیمای مسافری اوکراینی از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تهران بود بدون آنکه دیگر لزومی به پاسخگویی ببیند از خاطره تهدید نظامیان علیه حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور وقت می گوید.
✍️براساس اظهارات سردار حاجی زاده برخی فرماندهان ، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور وقت را دقیقاً مشابه برخورد با حجت الاسلام سید محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین به مقابله و برخورد حذفی تهدید کردند .
✍️شاید برای پرهیز از تکرار مکرر ادبیات مذکور در برخورد با مردم و روسای جمهور یا برخی مقامات باشد که به فرمایش سرتیپ غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین به صرافت چینش گسترده همکاران در مسند وزارتخانه تا استانداران و بسیاری دیگر حتی در سطح هشت میلیون نفر افتادند ، چنانکه در برنامه سازی تلویزیون چند سالی است چینش عوامل تولید تا چینش شرکت کننده و تماشاچی مسابقه هم پیش رفته است.
✍️اینکه برخی فرماندهان نظامی از منع و هشدارهای تند امام خمینی (ره) مبنی بر دوری از قدرت سیاسی تا اجرایی به امروز رسیدند که استقرار در تمامی سطوح مدیریتی حوزه سیاسی ، مالی ، اقتصادی ، فرهنگی و ... را ضروری می دانند حتماً نیازمند بررسی و تامل جدی است. شاید بتوان با در اختیار گیری تمام سطوح مدیریت اجتماعی - سیاسی کشور خود را مسلط بر امور و مقدورات جامعه دانست اما باید باور کرد که کناره گیری ملت به هیچ می رساند.
✍️اینکه امام خمینی (ره) پس از تشکیل حکومت اسلامی و طی مدت قرار گرفتن در مسند کلیدی ولی فقیه بارها از جملاتی شبیه به "من با هیچکس عقد اخوت نبستم" و "تایید من تا زمانی است که در صراط مستقیم حرکت کنید" و ... در تعیین افراد منتخب یا معتمد در مناصب امور استفاده فرمودند که بعنوان الگوی رفتاری از سوی مقام معظم رهبری هم طی بیش از سه دهه ولایت بر امور مکرر شنیده شده است حتماً با تاسی از فرازی در فرمان امام علی علیه السلام به مالک اشتر رضوان الله علیه است که "همه بدانند مردم ایران علی رغم بزرگواری و نجابت فوق العاده اما با هیچ کس عقد اخوت نبسته است". ۲۲دی۰۰

  تعداد بازديدها: 2826
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=91938
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.