تاريخ انتشار: 16 آذر 1400 ساعت 22:48:28
شانزده آذر میثاق زندگی

✍️اینکه مقامات کشورمان در برابر سقوط شاخص کل بورس و کاهش ارزش سهام عدالت از ۱۲میلیون تومان در هفته گذشته به حدود ۹.۸میلیون تومان ساکتند و سوختن بیش از ۲میلیون تومان از ارزش سهام ۵۰میلیون سهامدار را درک نمی کنند  یعنی فساد ساختاری عمیق تر از چیزی است که بتوان تصورش کرد.
✍️اینکه عبداللهیان وزیر امور خارجه رئیسی به توافق جدی ، خوب و جامع در وین اشاره می کند شاید بسیاری جای تامل است، لذا رئیسی و عبداللهیان باید توضیح دهند توافق جدی ، خوب و جامع چیست؟ چرا که مقام معظم رهبری در مقطع عزیمت تیم مذاکره کننده دولت روحانی توافق با ۱+۴ و آمریکا را صرفاً مربوط به بازگشت آمریکا به تعهدات برجامی اعلام فرمودند و هر مذاکره خارج از این چارچوب را تحت عنوان برجام ۲، ۳ ، ۴ و ... مردود و غیرمجاز اعلام کردند ، علی الخصوص که پیشنهاد جایگزین سازی مذاکره جامع بجای برجام پیشنهاد مشخص ترامپ رئیس جمهور آمریکا به ایران بود که توسط نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بن سلمان ولیعهد عربستان حمایت و به خروج آمریکا از برجام و بازگرداندن تحریم ها منجر شد.
✍️عبداللهیان باید بداند مقامات ۱+۴ و آمریکا پس از هر دور مذاکره به کشورشان باز گشته و در کنار مردمشان به زندگی جاری مشغول می شوند بدون آنکه زندگی ، آرامش و رفاه ملتشان به اندازه یک ارزن به نتایج مذاکره وین مرتبط باشد ، در حالیکه تیم ایرانی با هر شکست و ناکامی در اخذ نتیجه در بازگشت به ایران باید شاهد و ناظر سقوط بیشتر رفاه و آرامش عمومی و گسترش فقر ، غارت ۱۰۰هزار میلیارد تومان ظرف یک هفته از دارایی ناچیز غیر قابل برداشت باشند و  بیش از ۵۰میلیون سهامدار سهام عدالت و تمامی مردمی که باید زیر بار افزایش ۹هزار تومانی دلار در برابر سقوط بیشتر ریال سوخته باشند.
✍️اینکه اژه ای رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: در تجمیع ارزش دارائی بابک زنجانی زمین گودبرداری شده با توجه به اعتراض وکلای پرونده مجدداً مورد ارزشیابی قرار گرفته و ارزش ملک از ۳۹۵میلیارد تومان به ۸۰۰۰میلیارد تومان قیمت گذاری شد ، یعنی علی الظاهر بابک زنجانی با تودیع همین زمین می تواند بخش بزرگی از بدهی خود به قیمت سال ۸۹-۸۸ به مملکت را با ارزشیابی جدید به قیمت ۱۴۰۰-۱۳۹۹ محاسبه و تسویه کند . یعنی بابک می تواند کما فی السابق و براساس قوانین کشور همچنان بر اقتصاد بی جان  و آلوده ایران سروری نماید.
✍️اینکه آیت الله منتظری دادستان کل کشور اظهار کرد: در خصوص فیلترینگ فضای مجازی و تلگرام باید بگویم که در دولت روحانی هرکاری کردم که کارگروه فیلترینگ جلسه تشکیل شود فقط دو بار تشکیل جلسه دادند بقیه موارد یا شرکت نکردند و یا مخالف تصمیم گیری برای بررسی فیلترینک بودند و رای نمی دادند چون مورد نظر آقایان نبود ، به نوعی شهادت به مخالفت جدی دولت روحانی نسبت به سانسور و فیلترینگ یا محدود سازی حق دسترسی آزاد به اطلاعات و فعالیت جامعه به شبکه های اجتماعی است که طبیعتاً مورد افتخار و مباهات روحانی و دولتش خواهد بود.
✍️سفارت نروژ در تهران امروز با ثبت پیامی در صفحه اینستاگرامش با اشاره مسابقه دو تیم هندبال دختران ایران نوشت: امروز با هم پیروز شدیم ، جمله کوتاه که باید توسط مذاکره کنندگان وین فهمیده شود تا حداقل برای لحظاتی با نگاه به ایجاد آرامش و رفاه مردم به گفتگو بازگردند و با اظهار نظرهای غیر دیپلماتیک مبارزه طلبانه به حقوق مردم تعدی نکرده و مردم را از حق ابتدایی زندگی که زندگی در آرامش است محروم نکنند. مذاکره کنندگانی که هرگز برای مردمشان نجنگیده و هیچ سختی را متحمل نشدند.
✍️اینکه از ۱۶ آذر روز دانشجو مطلبی ننوشتم شاید مانند اقدام دانشجویانی است که بزرگداشت روز دانشجو را با مشروعیت زدایی از مراسم دستوری در برخی دانشگاه ها یادآوری کردند تا شاید سردار وزیر کشور و برخی دیگر بدانند دانشجویان بر میثاق با شهدای ۱۶ آذر ایستاده و با نبودنشان بر عزم جدی به بودن تاکید دارند. ۱۶آذر۰۰

  تعداد بازديدها: 2062
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=91574
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.