تاريخ انتشار: 15 آذر 1400 ساعت 22:27:29
بمب اتمی اسلامی

✍️اینکه پلیس داشتن یک قاشق با لبه ساییده شده توسط زندانی یا فرد مورد تفتیش در خیابان سلاح سرد نامیده و می تواند منجر به حکم بازداشت شود اما وجود میلیون ها قطعه انواع چاقو ، کارد ، ساتور و شمشیر در فروشگاه ها و منازل به ابزار ضروری زندگی تا تزیینی تعریف می شوند، تناقض یا دوگانگی در فهم و قضاوت نیست بلکه بیانگر عدم اعتماد به انگیزه و رفتار زندانی و فرد مورد تفتیش یا درگیر در منازعه است.
✍️اینکه سخنگوی وزارت خارجه معترض کشورهای غربی است که همزمان با فروش ده ها میلیارد دلار سلاح به کشورهای جنوبی خلیج فارس معترض چند موشک ایران هستند باید ضمن تایید و تاکید بر توانمندی نظامی و تسلیحاتی کشور متذکر شویم که آقای سخنگو  در چند دهه گذشته هیچ کشوری جز ایران اسرائیل غاصب را به طور مستمر و جدی تهدید به نابودی نکرده است و اکثر کشورهای جهان رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت شناخته و از روابط گسترده ای برخوردارند.
✍️آقای سخنگوی وزارت خارجه باید درک کند که مقامات سیاسی و نظامی کشورمان بارها تاکید نموه اند که در انتظار یک جرقه برای حمله تمام عیار موشکی و با خاک یکسان کردن اسرائیل هستند.
✍️سخنگوی وزارت خارجه و همکارانش علی الخصوص در دور جدید باید بدانند هیچ کشوری تا کنون چون کشور ما حوزه پیرامونی خود را به ایجاد ناامنی تهدید نکرده است. شاید مرور موضع گیری بالاترین مقامات سیاسی و نظامی حتی مذهبی کشورمان یادآور این واقعیت باشد که تا کنون چند صد بار رسماً به مسدود سازی آبراه بین المللی تنگه هرمز اشاره کرده ایم. ایران طی سال های اخیر بارها بر ایجاد امکان صادرات نفت و بنادر تخلیه بار در دریای عمان اشاره کرده است که ما را از پهنه خلیج فارس بی نیاز می کند.
✍️شاید سن سخنگوی وزارت خارجه کفاف نکند به یاد آورد روزی را که خرازی وزیر امور خارجه وقت ، نماینده سابق ایران در سازمان ملل و رئیس دائمی شورای روابط خارجی دفتر رهبری چگونه در اقدامی حیرت انگیز یا تامل برانگیز با اشاره به تولد بمب اتمی اسلامی به دولت و ملت پاکستان پیام تبریک فرستاد و جهان را شگفت زده کرد و چگونه در این سال ها هیچ چیزی به اندازه توانمندی موشکی ایران مورد ستایش امامان جمعه که باید نماد شخصیت های مذهبی و اهل مصالحه باشند قرار نگرفته است.
✍️حمله موشکی ایران به یکی از پایگاه های داعش در سوریه و پایگاه امریکایی در عراق حتی اعلام شرایط جنگی برای درگیری موشکی تمام عیار با آمریکا و .... هیچ معنا و پیامی جز آمادگی دائمی ایران برای استفاده گسترده از ضرادخانه موشکی علیه هر تهدیدی حتی در سطح یک شناور ندارد.
✍️اگر به فرض سخنگوی وزارت خارجه بعنوان ناظر بیرونی و غیر وطنی در صدد مطالعه رفتار ما ایرانیان بود، نسبت به افزایش غیر قابل مهار توانمندی نظامی علی الخصوص موشکی و پهپادی ایران با توجه به موارد مذکور در ادبیات مسلط کشورمان چه قضاوتی داشت؟ اما ایکاش وزارتخارجه و تمامی دستگاه های ذیصلاح در حوزه امنیت ملی و سیاست خارجی هم توضیح دهند  آیا از دیدگاه سایر کشورها رفتار نظامی ما به افزایش تنش روزافزون و غیر قابل بازگشت در منطقه منجر نمی شود و آیا ما بهترین بهانه تبدیل منطقه به بازار تسلیحات شرقی و غربی و شکل گیری مسابقه تسلیحاتی ماندگار نیستیم؟
✍️دستگاه های مسئول و موثر در حوزه امنیت ملی و سیاست خارجی توضیح دهند با علم به دست اندازی و بهانه سازی شرق و غرب برای حفظ و گسترش توهم ناامنی و مسابقه تسلیحاتی راهبردی برای ایجاد اطمینان و اعتماد متقابل بین ایران و کشورهای حوزه پیرامونی چه ایده مشخصی دارند؟ آیا نمی توانند آرامش و اعتماد متقابل در منطقه را مهمترین اولویت سیاست خارجی بدانند؟ ۱۴آذر۰۰

  تعداد بازديدها: 2466
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=91559
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.