تاريخ انتشار: 12 آذر 1400 ساعت 23:36:05
بازی و توپ مذاکره

✍️اینکه رئیس جمهور در زمان حضور در جلسه مجلس در جمع تجمع اعتراضی خانواده دردمند بیماران SMA حضور یافته و پس از استماع مشکلات و نیازمندی بیماری خاص SMA بلافاصله دستور تامین ارز مورد نیاز واردات داروهای ویژه مذکور را صادر و با حضورفوری مسئولین وزارت بهداشت و سازمان برنامه در دفتر رئیس جمهور دستور پرداخت ارز از محل بودجه ویژه در اختیار برای تامین شش ماهه دارو صادر گردید قطعاً جای قدردانی دارد، اما باید توجه داشته باشند که مشکل صدها هزار مبتلا به بیماری های خاص و سایر بیماران گرفتار انواع داروها و تجهیزات با کیفیت وارداتی باقی است.
✍️اینکه باقری کنی مسئول تیم اعزامی به وین پس از اتمام مبهم آخرین جلسه علی الظاهر به سبک و سیاق مورد عمل جلیلی در مذاکره ۹۲-۸۷ تاکید کرد اکنون توپ در زمین اروپا است و ما مواضع خود را با قدرت و صراحت  بیان کردیم، اما توضیح نداد اکنون که همه به خانه باز می گردند تکلیف فشارهای مستمر و فزاینده تحریم آمریکا علیه ایران که تا پوشک نوزادان ، داروی بیماران خاص ، نان سفره درماندگان و ... لانه کرده چه می شود و چه کسی باید پاسخگوی مردم درهم پیچیده ایران باشد؟ آیا مردم ایران برای رهایی از شرایط درهم پیچیده و کمرشکن زندگی از مقامات امریکا و ... مطالبه کنند یا با مقامات اروپایی تماس بگیرند واقعاً مسئولیت مقامات ایران ، روسیه و چین در برابر فشارهای وارده به مردم ایران چیست؟
✍️اینکه باقری کنی پس از شکست دور اول مذاکره جدید هتل کوبورگ با لبخندی پیروزمندانه فرمودند: اکنون توپ در زمین اروپایی ها است علی الظاهر به این معنا است که هنوز نمی داند که مذاکره محل بازی با توپ نیست و مذاکره برای کسب احساس خوشبینانه پیروزی در گفتگو نیست که به قول مقام معظم رهبری در دوره قبل مذاکره عراقچی با ۱+۴ و آمریکا: ما تنها برای شکستن تحریم ها مذاکره می کنیم و پیروزی هیچ چیزی جز اعمال عملی و قابل راستی آزمایی رفع تحریم ها نیست.
✍️اینکه همزمان با اعزام تیم مذاکره کننده ایرانی به هتل کوبروگ  دور جدید مذاکره از برگزاری مانورهای گسترده نظامی موشکی خبری نیست. اینکه خبری از توقیف نفتکش نیست. موشک و پهپاد از یمن به سمت مراکز عربستان پرواز نمی کند. حتی دوستان فلسطینی فعلاً کاری به اسرائیل ندارند و ما هم در برابر تهاجم حیواناتی از جنس طالبان به مرز و مرز نشینان ایران بزرگوارانه صبور هستیم و گفتگوی سازنده می کنیم.
✍️نمایندگان مجلس ، تجمع کنندگان در حوزه های علمیه ، برنامه سازان شبکه های تلویزیون و سازندگان گاندو ، بعضا امامان جمعه ، روزنامه های همراه و ... گویی نمی دانند تیمی چهل نفره در هتل کوبروگ مستقر شدند تا با همان ۱+۴ و آمریکا بر سر همان موضوعات گذشته مذاکره کنند. گویی همه به یک فرمان هیس خاموش شدند. گوئی دیگر قرار نیست پس از شهادت سردار سلیمانی دهان هر گوینده از مذاکره با ۱+۴ را خورد کنند و هر مسئول راهی وین را به استخر فرح راهنمایی بفرمایند که اینبار تلویزیون و همه جماعت منتظر بازگشت قهرمانان هتل کوبروگ با هر نتیجه و عایدی هستند که اینان هر چه بیاورند پیروز خوانده خواهند شد که بودنشان پیروزی است.
✍️هنوز لزوم پاسخگویی مقامات عالی کشورمان به یک سوال باقی است، اینکه آمریکا با تحریم یک جانبه علیه ایران در بسیاری زمینه ها زندگی را بر ما تنگ و غیر قابل تحمل کرده است، در صورت شکست مذاکره متحمل چه هزینه خاصی خواهد بود؟ مردم اروپا با شکست مذاکره ایران و امریکا چه رنجی را باید تحمل کنند؟ روسیه و چین بابت شکست مذاکره ایران و آمریکا چه هزینه مشخصی پرداخت می کنند؟
✍️ایران در صورت شکست مذاکره رفع تحریم امریکا جز افزایش غنی سازی چه دستاورد مشخصی خواهد داشت و چگونه مشکلات عدیده تلنبار شده زاینده فقر و رنج مدیریت کاهش خواهند یافت؟ هر چند مقامات و خانواده محترمشان زندگی بی دغدغه و مرفهی داشته و دارند و از درد و رنج مردم هرگز چیزی ندانسته و نمی دانند و چیزی جز به مقام رساندن فرزندان و دامادهای محترمشان نفهمیده و نمی فهمند و هنوز هیچ مقام ایرانی نتوانسته صادقانه از محل تحصیل ، خدمت سربازی و نحوه احراز شغل فرزندان و خانواده را برای مردم توضیح دهند و از تعداد فرزندان ، خانواده و اقوام نزدیک بگویند که شرافتمندانه در نبرد هفت ساله دفاع از حکومت بشار اسد و سپس جنگ با حیوانات داعش حضور داشته و به شهادت رسیدند.
✍️منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران اظهار کرد: اسناد تحویلی به ۱+۴ با استناد به توافق ۲۰۱۵ و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و مذاکره قبل وین تهیه شده است که حتماً اقدامی عاقلانه و درست است، اما اینکه اعضای تیم مذاکره کننده مانند تمام مخالفین دیروز مذاکره که امروز در تمام جایگاه های قدرت حضور داشته و مدیریت مذاکره را به عهده دارند از اشاره به نام برجام پرهیز دارند حتماً از نکات مضحکه روزگار یک دستی است. ۱۲آذر۰۰

  تعداد بازديدها: 2698
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=91531
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.