تاريخ انتشار: 10 آذر 1400 ساعت 00:02:55
تظاهرات سراسری مراکشی‌ها در اعتراض به عادی‌سازی روابط با اسرائیل

27 شهر مراکش دیروز در پاسخ به درخواست "جبهه مراکش برای حمایت از فلسطین" علیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شاهد اعتراضات سراسری بود.
به گزارش خبرگزاری ها، چندی پیش جبهه مراکش برای حمایت از فلسطین علیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود همزمان با روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین مصادف با 29 نوامبر(هشتم آذر ماه) در بیش از 27 شهر تظاهراتی علیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی برگزار خواهد کرد.
این تجمعات و اعتراضات تحت شعار "تداوم نبرد برای مقابله با عادی‌سازی روابط و حمایت از ملت فلسطین" برگزار شد و جمعیت زیادی در آن شرکت داشته و شعارهای ضد اسراییلی دادند. تظاهر کنندگان هدف از این اقدام را اعلام مخالفت مردمی با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و درخواست لغو آن و همچنین لغو تمامی توافق‌های نشات گرفته از آن خواندند.
در بیانیه معترضین آمده بود: این اعتراضات با هدف حمایت از مبارزه ملت فلسطین برای آزادسازی اراضی فلسطینی از چنگال صهیونیست‌ها و تشکیل کشور دموکراتیک به پایتختی شهر قدس برپا شد.
رباط، دارالبیضاء، الجدیده، تارودانت، برکان، تطوان و اغادیر از جمله شهرهایی بودند که اعتراضات در آن برگزار شد.
بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چندی پیش به مدت دو روز به مراکش سفر کرد. در حاشیه این سفر مراکش و رژیم اشغالگر دو توافق در زمینه دفاعی و خرید پهپادها و تسلیحات اسرائیلی توسط مراکش امضا کردند.
پادشاه مراکش خواستار اعتمادسازی میان فلسطین و رژیم صهیونیستی شد
پادشاه مراکش تلاش برای اعتمادسازی میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی را با هدف حل مساله فلسطین در چارچوب راه‌حل دو کشوری خواستار شد. به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبری العین، محمد ششم پادشاه مراکش تاکید کرد که قصد دارد به تلاش‌ها برای ایجاد شرایط مناسبی جهت بازگشت دو طرف به میز مذاکرات ادامه دهد.
وی با اشاره به گذشت هفت سال از توقف مذاکرات مستقیم میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی از جامعه جهانی خواست به دو طرف در ایجاد پایه‌های اعتماد و اجتناب از اقداماتی که روند صلح را مختل می‌کنند، کمک کند.
او در ادامه با اشاره به لزوم تلاش برای اعتمادسازی میان دو طرف تاکید کرد: مراکش با اتکا به جایگاه خود و روابط خوبی که با اسراییل و قدرت‌های موثر بین‌المللی دارد، به تلاش‌های خود برای ایجاد شرایط مناسب جهت بازگشت به میز مذاکرات ادامه خواهد داد.
پادشاه مراکش درحالی این سخنان را گفته که اخیرا با رژیم صهیونیستی تفاهم‌نامه همکاری نظامی و امنیتی امضا کرده و می‌داند این رژیم در کشتار فلسطینی‌ها دست دارد.
در این راستا، سازمان عدالت و توسعه که یک سازمان حقوقی است خواستار پس گرفتن ریاست کمیته قدس از مراکش شده است.زیدان القنائی، سخنگوی رسمی این سازمان از سازمان آزادیبخش فلسطین و تشکیلات خودگردان و دیگر گروه‌های فلسطینی خواست بعد از توافقات اخیر بین رباط و تل‌آویو در زمینه همکاری نظامی و سازش پرونده قدس را از مراکش پس بگیرند.

*جمهوری اسلامی

  تعداد بازديدها: 817
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=91493
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.